-
Meddelande borttaget
-
Skaffa en anonym epostadressAnonym (Ella) skrev 2023-09-14 22:05:41 följande:
Jag har domen så jag vet med 100% säkerhet.
Jag tänkte inte på det där med förtal, tack, jag är bara så rädd.
Jag är rädd för hans barns skull, för barnets kompisar som den tar med hem, och andra barn som kommer i kontakt med honom.
Visst, han har avtjänat sitt straff och genomgått behandling men jag har ändå svårt att se att pedofiler blir helt helt botade.
Meddela domen till rektor, och 1 klasslärare. Det är inte förtal och inte heller olagligt
Meddela även soc så de håller koll på barnen
Det finns ingen behandling som botar pedofili. Därför bör personal veta om detta eftersom han kommer röra sig bland barnen -
Om du var tillsammans med bekanten och hade hen under uppsikt när brottet påstås begicks kan du säga att hen var oskyldigt dömd. Annars inteAnonym (?) skrev 2023-09-14 23:21:18 följande:
Jag tycker så illa om sådan här ryktesspridning eftersom en bekant till mig blivit oskyldigt dömd för sexuellt ofredande av barn.
Jag har också själv varit med om orosanmälan gällande mitt eget barn. Skolsköterskan trodde barnets pappa förgrep sig på henne. Det blev även polisanmälan, och barnet fördes bort från skolan till polisförhör. Utredning där barnet inte fick vara med sin pappa på flera veckor mm.
Allt var ett missförstånd.
-
Ett strafföreläggande får man för att man begått ett brott och du blir dömd. Du får en dom. Så jo hon är dömd för förtal.Egon den stora skrev 2023-09-16 22:46:35 följande:Antar att du läst om Ebba B som blev anmäld men inte dömd eftersom hon skrev på ett strafföreläggande om förtal då hon påpekat att motpartens företrädare hade begått övergrepp mot barn. Det hade inte med hennes mål att göra utan syftet var att sprida missaktning.
Att informera föräldrar med små barn att det det finns en dömd pedofil i området är relevant.
Läs om strafföreläggande på polismyndigheten -
Ja eller hur.Egon den stora skrev 2023-09-17 22:26:40 följande:vad förväntar du dig att ett samtal med vederbörande? Du frågar om han tänker begå fler övergrepp och han säger nej, då är allt lugnt?
Låter ju helt knäppt.
Eller att personen skulle erkänna att den tänker begå ett övergrepp? -
Ja, du ska meddela skolledningen