• Xlr8

Förälder i klassen är pedofil

Anonym (Ella) skrev 2023-09-14 22:05:41 följande:

Jag har domen så jag vet med 100% säkerhet.
    Jag tänkte inte på det där med förtal, tack, jag är bara så rädd.
    Jag är rädd för hans barns skull, för barnets kompisar som den tar med hem, och andra barn som kommer i kontakt med honom.
    Visst, han har avtjänat sitt straff och genomgått behandling men jag har ändå svårt att se att pedofiler blir helt helt botade.

Var djävligt försiktig nu. Du planerar att göra något olagligt och får andra att göra olagliga saker i denna tråd. Mod bör ta bort tråden omedelbart 
  • Xlr8
    Anonym skrev 2023-09-14 21:39:56 följande:

Skriv epost till Rektor och skoledning, och klasslärare där mannens barn går. Det är viktigt att de på skolan vet eftersom han kommer vara bland barnen, vistas i skolans lokaler bland barnen, vara med på lektioner och aktiviteter.
    Skaffa en anonym epostadress. Gör gärna en hänvisning så att de kan kolla att han är dömd

Detta inlägg kan klassas som förberedelse för brott och är olagligt.
    Tänk först skriv sen
  • Xlr8
    Anonym (Jurkand.) skrev 2023-09-14 22:19:41 följande:
    Olagligt? Det är olagligt först när det får spridning, inte annars. Finns inget brott som heter "försök till förtal" så du snackar en hel del skit.
    Nej men "förberedelse för brott" där emot.
    Vilket det kan klassas som. 
  • Xlr8
    Anonym (Ella) skrev 2023-09-14 22:23:50 följande:

Xlr8: Hur planerar jag att göra något olagligt och hur får jag andra att göra olagliga saker menar du?
    Det är inte olagligt att inneha domen. Jag har inte nämnt vem detta är och man kan inte härleda till vem det kan vara.
    Jag vet inte hur eller om jag ska hantera den här informationen på något sätt och ber om råd med en väldigt detaljfattig text.
    Om något mer barn blir utsatt för den här mannen och jag kunde eller skulle ha gjort något så skulle jag inte kunna leva med mig själv. 

Om du talar om för lärare rektor mm. 
    Så kan det bli förtal om pedofilen anser det tillräckligt kränkande. Endast ditt uppsåt kan nog utan pedofilens ställningstagande göra det till förtal. 

Andra kommer med tips hur du ska begå brottet förtal utan att åka fast. Dom gör sig skyldiga till "förberedelse till brott" (hjälper dig att begå brottet förtal)
    Ev att du kan anses begå brottet "förberedelse till brott" men det är långsökt men risken finns.

"och ber om råd med en väldigt detaljfattig text."
    Sluta gräv hålet djupare. Bästa rådet jag kan ge dig. Sluta skriv omedelbart och tänk igenom detta väldigt ordentligt över kommande dagar innan du för något dumt!!!

"Om något mer barn blir utsatt för den här mannen och jag kunde eller skulle ha gjort något så skulle jag inte kunna leva med mig själv. "
    Det skulle vara förfärligt och jag förstår dig till 100%. Men blir situation bättre att du blir dömd också? 

Domen får du äga helt lagligt så det är inga problem. 

Då vi saknar riktigt yttrandefrihet tvingas jag vara kryptisk. Pedofiler är det värsta jag vet, så förstår verkligen hur du resonerar.
  • Xlr8
    Anonym (Katrin) skrev 2023-09-14 22:48:52 följande:
    Du kan skicka papperskopior av domen anonymt till personer du tycker bör veta. 
    Ytterligare ett inlägg som kan anses vara "Förberedelse till brott". 
    Du kände att du absolut var tvungen att göra dig skyld till olagligheter ikväll?
  • Xlr8
    Anonym (Jurkand.) skrev 2023-09-14 22:59:49 följande:
    Dags för dig att gå och lägga sig nu för ingen här inne tar dig seriöst. Du har noll koll på juridik vilket du vid upprepade tillfällen har bevisat.
    Det finns beskrivet av dommar och advokater på mer än ett ställe att läsa om. Men dom kan väl inget om juridik heller då eller?
Svar på tråden Förälder i klassen är pedofil