• Anonym (Ella)

Förälder i klassen är pedofil

En förälder i mitt barns klass är dömd för att ha förgripit sig på sitt syskonbarn.
    Och jag vet inte hur jag ska hantera den här informationen. Jag vet till 100% att det här stämmer.
    Jag vill bara berätta för alla i skolan, ledning som föräldrar och anmäla till soc eller sker sånt automatiskt när en dömd pedofil får barn?
    Jag kan inte lita på mina känslor just nu för jag är otroligt upprörd.
    Hur tänker ni?

• Svar på tråden Förälder i klassen är pedofil
  • Meddelande borttaget
  • Anonym
    Anonym (?) skrev 2023-09-14 23:21:18 följande:

Jag tycker så illa om sådan här ryktesspridning eftersom en bekant till mig blivit oskyldigt dömd för sexuellt ofredande av barn.

Jag har också själv varit med om orosanmälan gällande mitt eget barn. Skolsköterskan trodde barnets pappa förgrep sig på henne. Det blev även polisanmälan, och barnet fördes bort från skolan till polisförhör. Utredning där barnet inte fick vara med sin pappa på flera veckor mm.
    Allt var ett missförstånd. 

Om du var tillsammans med bekanten och hade hen under uppsikt när brottet påstås begicks kan du säga att hen var oskyldigt dömd. Annars inte
  • Anonym (?)
    Anonym skrev 2023-09-14 23:32:04 följande:
    Om du var tillsammans med bekanten och hade hen under uppsikt när brottet påstås begicks kan du säga att hen var oskyldigt dömd. Annars inte
    Det var jag. Jag vittnade i rättegången,  men de valde att tro mer på barnet.
  • Anonym (?)
    SmulanFnulan skrev 2023-09-14 23:29:20 följande:
    "Missförstånd". "Oskyldigt dömd"

I rest My fucking case. Slutdiskuterat, pedovurmare.
    Sköterskan frågade 7-åringen om pappa rört hennes privata delar och hon sade "ja".
    Det framkom sedan att hon tyckte hela kroppen var privat. Hon förstod inte vad sköterskan menade.
  • SmulanFnulan
    Anonym (?) skrev 2023-09-14 23:42:57 följande:
    Det var jag. Jag vittnade i rättegången,  men de valde att tro mer på barnet.
    Tro fan att de gjorde! Skönt att rättssystemet fungerar som det är tänkt ibland.
  • Anonym (?)
    SmulanFnulan skrev 2023-09-14 23:48:25 följande:
    Tro fan att de gjorde! Skönt att rättssystemet fungerar som det är tänkt ibland.
    Du tycker det är bra att man kan bli oskyldigt dömd?
  • Anonym (Mig)

Jag undrar inte bara hur gammal syskonbarnet var, utan även hur gammal den dömde var. Vi var inte släkt men jag hade sex med en kille som var min klasskompis farbror/morbror och även han blev dömd för på dem tiden sexuellt utnyttjande av minderårig. Han var 16,5 och jag var 14 år och 10 månader.

• Anonym (Tom)
    SmulanFnulan skrev 2023-09-14 23:29:20 följande:
    "Missförstånd". "Oskyldigt dömd"

I rest My fucking case. Slutdiskuterat, pedovurmare.
    Du har väldigt svårt att se faktorer som solkar ner din klockrena bild över hur något har gått till. Att lyssna på känslorna i för stor utsträckning är problematisk eftersom alla känslor inte är korrekta även om dom känns väldigt äkta och korrekta. Det är bra att ta sig en tankeställare. Ta t.ex. exemplet med pappan blev dömd för pedofili mot sitt barn enbart på barnets uppgifter. 

När pappan väl hamnat i fängelse så började det dyka upp fler personer som tydligen var skyldiga också. Till slut var halva byn skyldig inkl. polischefen osv. 

"Missförstånd" ?
  • Anonym (Petra)
    Anonym (Ella) skrev 2023-09-14 22:05:41 följande:

Jag har domen så jag vet med 100% säkerhet.
    Jag tänkte inte på det där med förtal, tack, jag är bara så rädd.
    Jag är rädd för hans barns skull, för barnets kompisar som den tar med hem, och andra barn som kommer i kontakt med honom.
    Visst, han har avtjänat sitt straff och genomgått behandling men jag har ändå svårt att se att pedofiler blir helt helt botade.

Jag är rädd för hans barns skull, för barnets kompisar som den tar med hem, och andra barn som kommer i kontakt med honom.
    Visst, han har avtjänat sitt straff och genomgått behandling men jag har ändå svårt att se att pedofiler blir helt helt botade.

Jag förstår dig helt och hållet hade haft exakt samma tankar som du, att man tänker på barnet, barnets kompisar som går hem till dem eller andra barn. Usch vilken situation. Se till att ditt barn aldrig går med det barnet hem först och främst. Sen prata med soc kanske de kan hjälpa dig i hur du ska tänka o vad du kan göra. Nej tror inte heller en pedofil kan botas. Kanske behärska sig eller nåt sånt men inte botas.
  • Anonym (Me3)
    Anonym (Petra) skrev 2023-09-15 01:13:40 följande:

Jag förstår dig helt och hållet hade haft exakt samma tankar som du, att man tänker på barnet, barnets kompisar som går hem till dem eller andra barn. Usch vilken situation. Se till att ditt barn aldrig går med det barnet hem först och främst. Sen prata med soc kanske de kan hjälpa dig i hur du ska tänka o vad du kan göra. Nej tror inte heller en pedofil kan botas. Kanske behärska sig eller nåt sånt men inte botas.
    Är av samma bestämda åsikt. Barnens säkerhet framför brottsliga äckelgubbars rykte och anonymitet.

Pedofiler slutar inte heller vara pedofiler bara för att de fått en dom över sig. Vad tror folk egentligen?

Trådskaparen bör nog ha ett litet samtal med övriga föräldrar om sin oro så att de tillsammans kan vidta försiktighetsåtgärder. För sina ungars bästa. 
Svar på tråden Förälder i klassen är pedofil