• Anonym (?)

Förälder i klassen är pedofil

Anonym (Ella) skrev 2023-09-14 22:05:41 följande:

Jag har domen så jag vet med 100% säkerhet.
    Jag tänkte inte på det där med förtal, tack, jag är bara så rädd.
    Jag är rädd för hans barns skull, för barnets kompisar som den tar med hem, och andra barn som kommer i kontakt med honom.
    Visst, han har avtjänat sitt straff och genomgått behandling men jag har ändå svårt att se att pedofiler blir helt helt botade.

Hände det innan hans barn var fött?
  • Anonym (?)

Vilken ålder var barnet?
    Vad hände? Klapp på rumpan eller fullbordat samlag?
    Hur kom det fram? Såg någon eller var det barnet som berättade?
    Erkände han eller nekade?

• Anonym (?)
    SmulanFnulan skrev 2023-09-14 22:52:29 följande:
    Jag skiter fullständigt i förövaren vilket du också borde göra. Eller är du själv ett äckligt pedo som förgriper dig på barn?
    Tänker du på förövarens barn?
    Vad händer när det blir allmänt känt vilken "äcklig pappa" barnet har?
    Vad händer om barnet inte vet något men får höra detta av sina klasskompisar?
  • Anonym (?)
    SmulanFnulan skrev 2023-09-14 23:02:27 följande:
    Självklart tänker jag på förövarens barn utifrån BARNETS perspektiv. Eller du kanske tror att det är kul att bli våldtagen av sin egen pappa? Sen finns det ett större intresse av att skydda resten av barnen som på ett eller annat sätt korsar vägar med den dömda förövaren. 
    ...och om han inte gjort något mot sitt barn?
    ...om han inte gör något mot andra barn?

Läste du vad jag skrev?

Man kan förstöra livet för barnet genom att sprida denna info.
  • Anonym (?)
    SmulanFnulan skrev 2023-09-14 23:14:11 följande:
    Finns inga som helst utrymmen för chansningar när det handlar om barns säkerhet. Att du inte begriper det är både skrämmande och sorgligt på samma gång.
    Så du väljer att förstöra livet för ett barn, sannolikt helt i onödan.
  • Anonym (?)

Jag tycker så illa om sådan här ryktesspridning eftersom en bekant till mig blivit oskyldigt dömd för sexuellt ofredande av barn.

Jag har också själv varit med om orosanmälan gällande mitt eget barn. Skolsköterskan trodde barnets pappa förgrep sig på henne. Det blev även polisanmälan, och barnet fördes bort från skolan till polisförhör. Utredning där barnet inte fick vara med sin pappa på flera veckor mm.
    Allt var ett missförstånd. 

• Anonym (?)
    SmulanFnulan skrev 2023-09-14 23:20:32 följande:
    Du har ju absolut ingen aning om vad pappan är kapabel till så att säga att det sannolikt är helt i onödan är både magstarkt och helt jävla fel.
    Och det har du?
  • Anonym (?)
    Anonym skrev 2023-09-14 23:32:04 följande:
    Om du var tillsammans med bekanten och hade hen under uppsikt när brottet påstås begicks kan du säga att hen var oskyldigt dömd. Annars inte
    Det var jag. Jag vittnade i rättegången,  men de valde att tro mer på barnet.
  • Anonym (?)
    SmulanFnulan skrev 2023-09-14 23:29:20 följande:
    "Missförstånd". "Oskyldigt dömd"

I rest My fucking case. Slutdiskuterat, pedovurmare.
    Sköterskan frågade 7-åringen om pappa rört hennes privata delar och hon sade "ja".
    Det framkom sedan att hon tyckte hela kroppen var privat. Hon förstod inte vad sköterskan menade.
  • Anonym (?)
    SmulanFnulan skrev 2023-09-14 23:48:25 följande:
    Tro fan att de gjorde! Skönt att rättssystemet fungerar som det är tänkt ibland.
    Du tycker det är bra att man kan bli oskyldigt dömd?
  • Anonym (?)
    Sunflora skrev 2023-09-15 11:51:31 följande:
    Det är jag absolut till 100% jag skulle aldrig kunna leva med mig själv om ett barn blev utsatt för övergrepp och jag hade kunnat stoppa det. Sen är lagen åt helvete man måste få sprida saker som är sant. (Jag vet att man inte får det och jag tycker det är fel) 
    Du utsätter hans barn för övergrepp om du sprider detta. Det kan du leva med?
  • Anonym (?)
    Rivjärnet92 skrev 2023-09-16 10:20:07 följande:
    Men sluta nu för i helvete. Antingen så försöker du bara provocera eller så är du dum i huvudet på riktigt. Det spelar ingen som helst jävla roll vilken etikett du väljer att sätta på monstret, han har de facto VÅLDTAGIT ett barn under 10 år. Eller du kanske tror att en 7 åring kan lämna sitt samtycke? Pucko.
    Det har inte framkommit någonstans att han har våldtagit ett barn. 
    TS skriver "förgripit sig på" vilket kan vara allt från våldtäkt till klapp på rumpan (sexuellt ofredande), men TS kanske vill tydliggöra vilket brott det handlar om?
  • Anonym (?)
    Rivjärnet92 skrev 2023-09-16 11:29:16 följande:
    Men din lågutbildade imbecill, googla våldtäkt så kan du läsa dig till att våldtäkt inte bara innefattar penetrationssex. Att man 2023 ska behöva förklara det för en person är helt bedrövligt.
    Tror du att du tas på allvar genom att försöka skrika högst?

Du kanske vet att det finns ett flertal olika slags sexualbrott mot barn?

"Med sexuellt övergrepp menas en handling som inte är samlag eller jämförbart med samlag", dvs sexuelltövergreppär inte våldtäkt. Det kan tex röra sig om fotografering, som exempel.
  • Anonym (?)
    Sunflora skrev 2023-09-16 16:06:37 följande:

Försvarar man övergrepp mot barn som du och Andrea är man inte mycket bättre själv! Jag tycker det är viktigt att rätt ord används en vuxen person som våldtar barn är pedofil, punkt! 

I TS fall har ingen våldtäkt skett, såvida inte TS skrivit fel.
  • Anonym (?)
    Tow2Mater skrev 2023-09-16 22:40:47 följande:

Har det framkommit vad exakt brottet bestod av?

Nej, tyvärr har TS inte skrivit det. 
    Anonym (Klo) skrev 2023-09-16 22:45:01 följande:

Han må ha avtjänat sin tid för brottet. Men skadan han orsakat barnet kommer ALDRIG försvinna. Barnet kommer få lida av detta hela sitt liv.

Du vet inte vad brottet bestod av. Kanske barnet inte ens är medvetet om att det utsatts för brott, tex om det handlat om nakenfotografering i smyg.

Själv blev jag utsatt för en blottare i 9-årsåldern. Jag insåg inte alls att det var något vuxna såg som förskräckligt. Min tanke var ungefär "vad märkligt att han har snoppen framme". Verkligen ingenting som påverkat mig i livet.

Obs - jag försvarar absolut inte gärningsmän!!
    Jag vänder mig emot alla känslostyrda tvärsäkra uttalanden om saker vi inte vet något om.
Svar på tråden Förälder i klassen är pedofil