Tycker du att tjejer kan ligga runt
på samma sätt som killar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-06-03 08:33
Bejakar de sin sexualitet eller ska man slut-shama tjejer?
på samma sätt som killar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-06-03 08:33
Bejakar de sin sexualitet eller ska man slut-shama tjejer?
Varför? Om man får vara nyfiken.
Jag tycker inte jag har mer svartvit syn än dig i så fall, vi står bara på varsin sida av den svartvita polen. Sex är något man måste ta ansvar för, precis som mat och sin egen hälsa. Till exempel om du har sex och blir gravid utan att vilja det, kostar varje abort skattebetalarna cirka 7k. Det är alltså val och handlingar som får konsekvenser, ungefär som när du äter för mycket mat och blir överviktig.
Tråden handlade ju om tjejer. Killar vill dessutom ha sex betydligt oftare, av naturliga skäl, än tjejer. Därför pratar man inte om "killar som ligger runt". Tjejer är också, av lika naturliga skäl, betydligt kräsnare i jakten på en pojkvän.
Jag tycker inte att det ligger i kvinnans natur att bära sig åt lika grisigt som männen.
Feministisk hjärntvätt? Är det något som inte är attraktivt hos någon så är det en bigott inställning!
Jag har både son och döttrar.
Jag önskar att de precis som jag skall få möjlighet att utforska sin sexualitet, att kunna bejaka den utan att alla prusiluskor skall anse sig med snörpig min ha rätten att slut-shama dem.
Sedan behöver det inte vara att de ligger runt hejdlöst, de kan finna sin sexualitet med några få partners eller med många, Det kvittar som jag ser det så länge de gör det av rätt anledning.
Finns alldeles för många i vårt samhälle som lider av en skev syn på egen och andras sexualitet och det drabbar nästan alltid omgivningen. Antingen i fördömanden eller i värsta fall övergrepp då de inte kan förhålla sig till egen och andras sexualiet på ett normalt sätt.
Så, mår människor bra av ligga runt? Bra! Gör det! Gör de det av fel anledning? Sluta, håll dig till en.
Oavsett vad, jag har ingen synpunkt.
Det är helt sjukt hur många pretentiösa och universalgenier vi har på FL...
Både män och kvinnor var lyckligare innan sexrushen startade och som har hållit på sen 60-talet.
Det finns så mycket negativt med att ligga runt och bara EN positiv sak - En stunds njutning.
Jag tycker man ska hålla sex enbart inom förhållanden. Då blir vi alla lyckligare. Det är garanterat.
Både män och kvinnor var lyckligare innan sexrushen startade och som har hållit på sen 60-talet.
Det finns så mycket negativt med att ligga runt och bara EN positiv sak - En stunds njutning.
Jag tycker man ska hålla sex enbart inom förhållanden. Då blir vi alla lyckligare. Det är garanterat.