• Anonym (Fakkföreningen)

Tycker du att tjejer kan ligga runt

på samma sätt som killar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-06-03 08:33
    Bejakar de sin sexualitet eller ska man slut-shama tjejer?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att tjejer kan ligga runt
  • Anonym (A)

Tjejer som ligger runt är äckliga och smutsiga. Snacka om daddy issues när tjejer springer till ena kuken efter den andra! Och så har de flesta av dessa tjejer en jävla massa könssjukdomar dessutom. Ofta är de dåliga på att sköta sin hygien.

Tjejer ska inte söka sig till se överhuvudtaget. Tjejer ska användas för sex av män! Detta är dock ett dilemma, jag tycker som sagt att tjejer som blir knullade av många killar är smutsiga, men samtidigt så anser jag att tjejer är till för att knullas av många män.

Svårt det där.

• Anonym (enkel mattematik)

Varför tror så många kvinnor att män ligger runt mer än kvinnor?

Om män skulle vara låt säga fem gånger mer benägna att ligga runt?

Så skulle ju det betyda att dom kvinnor som ligger runt har fem gånger så många sexpartners som dom männen.

Ligga runt har inget genus.

Sen kanske män vill mer. Det betyder ju inte att dom får det.

• Anonym (Rufus)

Att leva polygamt med ett försök på monogam tvist kan få konsikvenser om inte båda parterna delar erfarenheten. Jag som inte farit runt skulle inte vilja uppleva tyglas en hycklare, utan kan endast vara i ett sånt förhållande med inställningen att kunna träffa andra. De blir mer som en KK som får tro att det är ens partner.

• Anonym (Sjöjungfru)
    Anonym (enkel mattematik) skrev 2020-06-19 02:55:17 följande:

Så skulle ju det betyda att dom kvinnor som ligger runt har fem gånger så många sexpartners som dom männen.

Skillnaden är att det är socialt accepterat att män ligger runt men inte att kvinnor gör det. Den gamla klyschan att män är erfarna med många kvinnor i bagaget men en kvinna är billig.

Därför tror jag nog att män ändå ligger runt mer än kvinnor. Kvinnor kanske hade velat det men är rädda att dom ska dömas efter det. För en man spelar det mindre roll.

Män är ju män, right?

Det är väl den mentaliteten som försvinner mer och mer här i väst. På gott och ont.
  • Anonym (Sjöjungfru)
    Anonym (enkel mattematik) skrev 2020-06-19 02:55:17 följande:

Skillnaden är att det är socialt accepterat att män ligger runt men inte att kvinnor gör det. Den gamla klyschan att män är erfarna med många kvinnor i bagaget men en kvinna är billig.

Därför tror jag nog att män ändå ligger runt mer än kvinnor. Kvinnor kanske hade velat det men är rädda att dom ska dömas efter det. För en man spelar det mindre roll.

Män är ju män, right?

Det är väl den mentaliteten som försvinner mer och mer här i väst. På gott och ont.
  • Anonym (Sjöjungfru)
    Anonym (A) skrev 2020-06-18 23:34:50 följande:

Tjejer som ligger runt är äckliga och smutsiga. Snacka om daddy issues när tjejer springer till ena kuken efter den andra! Och så har de flesta av dessa tjejer en jävla massa könssjukdomar dessutom. Ofta är de dåliga på att sköta sin hygien.

Tjejer ska inte söka sig till se överhuvudtaget. Tjejer ska användas för sex av män! Detta är dock ett dilemma, jag tycker som sagt att tjejer som blir knullade av många killar är smutsiga, men samtidigt så anser jag att tjejer är till för att knullas av många män.

Svårt det där.

Du, det synsättet är så jäkla 1800-tal.

En man har gärna sex med en kvinna som är frisläppt men skulle aldrig spendera sitt liv med henne.

Det går att jämföras med många länder där männen gärna får leka av sig men när det vankas giftermål ska det vara med en oskuld.

Då undrar jag lite var mannens ansvar ligger? Om han värnar om att kvinnor är oskulder, eller i alla fall rena på så sätt att hon inte legat med så många, varför bidrar han då till att "förstöra" kvinnor och ligga med dom?

Vad är det som gör att kvinnor blir smutsiga av mycket sex men inte män? Tänk om kvinnor skulle börja recensera mäns penisar som män gör med kvinnor?

"Jäklar vad sladdrig kuk, han måste legat runt en del."
  • Anonym (Gurra)

Enligt folkhälsomyndigheten är det främst män som saknar någon att h sex med. Kvinnor ligger alltså runt mer om man ser till vilka som får ligga över huvud taget. Dock så tror jag det stämmer lite att ca 20% av männen ligger med 80% av kvinnorna eller nåt liknande som man hört.

Jag är inte för att lagstifta mot hur många man får ligga med såklart. Så tjejer FÅR ligga med hur många de vill, men jag ser inte en sådan kvinna som en bra pontentiell långtidspartner. Så gör hur ni vill, men förvänta er inte att inte att alla ska gilla det.

Tidigare när vi inte hade en massiv välfärdsstat som såg till att ensamstående, både män och kvinnor, fick massa hjälp så var man mycket försiktigare i sitt val av partner. Risken fanns att man blev med barn helt enkelt. Nu är det dock väldigt riskfritt och det har lett till att attribut som stora muskler, kamphundar, droger och tatueringar -för kvinnor silikonbröst och fillers- blivit saker som värderas onaturligt högt i sexuella relationer.

Snälla, stabila och vettiga människor har nedvärderats och deras gener förs inte vidare i lika stor omfattning. Välfärdsstaten och den fria aborten osv leder alltså till ett sämre samhälle på många sätt och den ligger till grund för den hook up-kultur och polygami som många blir plågade, deprimerade och förvirrade av idag. Kvinnor och män.

• misil

Kan inte förstå varför jag ska ta mig rätten att fördöma tjejer/kvinnor som tycker om sex och som man säger ligger runt,tycker att personer som ägnar sig åt moraliserande skitsnackande är patetiska och undrar hur innehållslöst och tomma deras liv måste vara som sysslar med detta.
    Har förövrigt sagt till flertalet av mina manliga bekanta att dom enda jag föraktar är män som pratar skit om tjejer/kvinnor som ligger runt för att sedan ligga med dom,det är dessa män man ska förakta inte kvinnorna.Tyvärr har jag märkt att det ofta är andra kvinnor som sprider rykten och snackar skit om dessa kvinnor dvs det är till stor del kvinnor själva som ägnar sig åt att vara moralpoliser mot andra kvinnor när det gäller kvinnors sexualitet,det är bara att läsa här på FL hur kvinnor genast klassar andra kvinnor som varande psykiskt sjuka och ha en diagnos så fort dessa går utanför den trånga boxen av vad som satts upp för godkänd sexualitet.

• Anonym (An0nym0us)

Ja det tycker jag om dom själva vill det. Är dom kåta och sugna på att få i sig lite av varje, då är det väl bra att testköra olika modeller =D

Och det är klart att dom är kåta, och gör det också. Men varken killar eller tjejer bör utnyttja andra, utan bör vara helt uppriktiga med allt.

• Anonym (tobbe)
    Anonym (Sjöjungfru) skrev 2020-06-19 10:51:08 följande:

Män är ju män, right?

Det handlar väl mer om att många killar inte vill ha tjejer som legat runt. Kvinnor kan ligga runt men då får dom räkna med att hålla sig till män som ligger runt.
Svar på tråden Tycker du att tjejer kan ligga runt