• Anonym (Fakkföreningen)

Tycker du att tjejer kan ligga runt

på samma sätt som killar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-06-03 08:33
    Bejakar de sin sexualitet eller ska man slut-shama tjejer?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att tjejer kan ligga runt
  • Anonym (Gurra)
    Anonym (Inte killar heller) skrev 2020-06-29 12:41:32 följande:
    Jag tycker också att människor generellt borde ta större ansvar för sin sexualitet genom att använda preventivmedel om de inte vill ha (fler ) barn men det är en diskussion för sig.

Att man har ett förhållande med någon som är bra "föräldramaterial" innebär absolut inte att man vill ha hur många barn som helst med denne. I Sverige är det i princip enbart strikta katoliker och laestadianer som kan tänka sig hur många barn som helst, två små subkulturer utan något rellt inflytande.

Visst är det många som i en bra relation skulle behålla ett oplanerat barn om det handlade om en trea när man redan har två, eller kanske en fyra när man redan har tre.

Däremot är det väldigt, väldigt få som oavsett hur bra relationen än är skulle vilja ha sju eller åtta barn.

Detta brukar högerkonservativa missa när de enbart fokuserar på "lösaktighet" och förhållanden med "dåligt föräldramaterial".

Vill du på allvar göra något för att minska Sveriges aborttal tycker jag du ska satsa på en preventivmedelskampanj med gifta eller sammanboende föräldrar som målgrupp.

Finns bland annat  en studie av en Kero vid Umeå universitet som visar att över hälften av alla aborter görs i fasta förhållanden och att det ofta redan finns barn i dessa förhållanden .
    Jag tror att mångas liberala syn på abort påverkar användandet av preventivmedel negativt. Håller du med? 
    Som sagt så accepterar jag att så är fallet. "Över hälften" lämnar dock ändå en ganska stor grupp kvar och jag tror att en ännu större majoritet av samlagen genomförs i stabila relationer. Hade inte haft något emot en sådan kampanj givetvis men jobbar gärna på en så bred front som möjligt. 
  • JossanB
    Anonym (Frida) skrev 2020-06-28 22:04:44 följande:

Tjejer som ligger runt är äckliga o har problem

Ursäkta? Jag är otrogen och knullar Vilka jag vill. Jag är inte äcklig för de
  • DanneHade

Svaren duger inte riktigt till.

Självklart tycker jag att tjejer får ligga runt.

Men tvingas jag välja emellan en tjej som legat runt en massa och en som inte har det, så väljer jag den som inte har det alla dagar i veckan.

Och så känner faktiskt de flesta killar, varför vet jag ej, men så är det.

Kanske har det att göra med att de flesta tjejer inte behöver anstränga sig så vidare mycket för att göra det.

• DanneHade
    JossanB skrev 2020-07-01 12:44:47 följande:
    Ursäkta? Jag är otrogen och knullar Vilka jag vill. Jag är inte äcklig för de

Fast jo det är du. Främst tack vare den lilla detaljen att du är otrogen.

Skank av rang. Gör slut med killen, låt honom hitta nån bättre.

• Anonym (XY)
    DanneHade skrev 2020-07-11 00:04:56 följande:

Svaren duger inte riktigt till.

Självklart tycker jag att tjejer får ligga runt.

Men tvingas jag välja emellan en tjej som legat runt en massa och en som inte har det, så väljer jag den som inte har det alla dagar i veckan.

Och så känner faktiskt de flesta killar, varför vet jag ej, men så är det.

Kanske har det att göra med att de flesta tjejer inte behöver anstränga sig så vidare mycket för att göra det.

Okej, nu gör vi frågan intressant:

Väljer du kvinna
    1. som attraherar dig och utmanar dig på alla plan, sexig, självsäker, intelligent men som har legat runt. Fantastisk sex!
    Eller
    2. väljer du kvinnan som är "trevlig" men inte alls lika attraktiv, bra sex och har inte legat runt. (långa förhållanden)

• Anonym (Hallå)
    Anonym (XY) skrev 2020-07-11 07:48:36 följande:

Okej, nu gör vi frågan intressant:

Väljer du kvinna
    1. som attraherar dig och utmanar dig på alla plan, sexig, självsäker, intelligent men som har legat runt. Fantastisk sex!
    Eller
    2. väljer du kvinnan som är "trevlig" men inte alls lika attraktiv, bra sex och har inte legat runt. (långa förhållanden)

Fattar du inte något alls om sex.
    Att ligga med 1000 är inte som att ha fantastisk sex
    Att ha långa förhållanden är en väg att utveckla sexet och få fantastisk sex

Så jag väljer kvinnan med några förhållanden bakom mig och får fantastisk sex dessutom är det inte så attraktivitet med 100 före ?
  • Anonym (Blåbär)

Som tjej så tycker jag inte att man ska ligga runt. Varken män eller kvinnor.

Hade jag träffat en kille som jag börja dejta och han säger att han har legat med tex 200 tjejer så hade jag tyckt det var oattraktivt och inte velat dejta han mer.

Jag tycker inte att ligga runt är något fint.

Kanske är det så för att oftast så genom tiderna har en del kvinnor varit och är fortfarande utsatta. De blir hemlösa och har blivit tvungna att ligga med olika män mot pengar för att försörja sig själva och ibland även ibland barn. Sen har vi trafficking.

Så därför har jag svårt att förstå att någon skulle tycka om det och göra det av eget val.

Förr var det en respektlös förnedrande handling mot en människa som många i världen tvingas till framförallt i fattigdom.

Idag är det häftigt och är något som många kvinnor sträva efter.

Är detta utveckling?

• Anonym (Tuppis)

Jag skulle välja den kvinna som kvinna jag connectar med på rätt sätt. Då spelar det ingen roll om hon har legat med en eller tusen, helt orelevant.

Och ja svarar jag på ts fråga. Både kvinnor och män lever bara en gång så varför inte passa på att njuta och ha kul den gången. Tänk så härligt när man blir gammal och ha en massa fina och roliga minnen att tänka tillbaka till. Eller varför inte fortsätta sexa loss då också.

Tycker faktiskt synd om de som levt hämmat, med fördommar, bitterhet och kanske tom hat för de missar så mycket gott i livet och vilka tråkiga minnen sedan på ålderns höst.

• Anonym (Hallå)
    Anonym (Tuppis) skrev 2020-07-11 09:39:32 följande:

Jag skulle välja den kvinna som kvinna jag connectar med på rätt sätt. Då spelar det ingen roll om hon har legat med en eller tusen, helt orelevant.

Och ja svarar jag på ts fråga. Både kvinnor och män lever bara en gång så varför inte passa på att njuta och ha kul den gången. Tänk så härligt när man blir gammal och ha en massa fina och roliga minnen att tänka tillbaka till. Eller varför inte fortsätta sexa loss då också.

Tycker faktiskt synd om de som levt hämmat, med fördommar, bitterhet och kanske tom hat för de missar så mycket gott i livet och vilka tråkiga minnen sedan på ålderns höst.

Jösses en till som inte fattar....antalet sexpartners är inte en garanti för ett bättre liv som du beskriver....får ont i magen av dessa inlägg
Svar på tråden Tycker du att tjejer kan ligga runt