• Anonym (Fakkföreningen)

Tycker du att tjejer kan ligga runt

på samma sätt som killar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-06-03 08:33
    Bejakar de sin sexualitet eller ska man slut-shama tjejer?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att tjejer kan ligga runt
  • Virriga Vera
    Anonym (Lisa) skrev 2020-06-04 13:48:52 följande:
    Vadå utnyttjar?? Hon kan väl säga nej,,,eller?
    Ja, det kan hon. Men killarna vet att hon inte gör det och det utnyttjar dom med att ringa henne så snart de är sugna och inte hittar någon annan för natten, sedan snackar de skit om henne. Tycker inte du att det är att utnyttja, tycker du att det är ok? Jag för min del har tycker det är väldigt osympatiskt drag att ligga med någon som man bevisligen egentligen tycker väldigt illa om enbart för att få ut en natts njutning och sedan snacka skit om tjejen. Jag tycker att det säger en hel del om den personen. Tycker inte du det?
  • Martinetto
    Virriga Vera skrev 2020-06-04 14:11:15 följande:
    Ja, det kan hon. Men killarna vet att hon inte gör det och det utnyttjar dom med att ringa henne så snart de är sugna och inte hittar någon annan för natten, sedan snackar de skit om henne. Tycker inte du att det är att utnyttja, tycker du att det är ok? Jag för min del har tycker det är väldigt osympatiskt drag att ligga med någon som man bevisligen egentligen tycker väldigt illa om enbart för att få ut en natts njutning och sedan snacka skit om tjejen. Jag tycker att det säger en hel del om den personen. Tycker inte du det?
    Och hur hanterar man det? Lagstiftning?
    Peka finger och säga usch och fy eller inse att de flesta av oss har bestämmanderätt över vår kropp och vissa kommer att utnyttjas...
    Det är inte tjejen som gör fel, det är inte hon som skall skuldbeläggas.
  • Anonym (Ka)
    Virriga Vera skrev 2020-06-04 13:27:33 följande:

Det är upp till var och en oavsett kön, vem eller hur ofta de de vill ligga. Sedan får ju var och en ta konsekvenserna av sina beslut. Jag personligen kunde inte bry mig mindre.

• Martinetto
    Virriga Vera skrev 2020-06-04 13:29:12 följande:
    Och vad säger det om killarna som utnyttjar henne?
    Virriga Vera skrev 2020-06-04 13:27:33 följande:

Det är upp till var och en oavsett kön, vem eller hur ofta de de vill ligga. Sedan får ju var och en ta konsekvenserna av sina beslut. Jag personligen kunde inte bry mig mindre.

Sorry, såg att du hade en sund syn...

• Anonym (Man 2)

Jag tycker att varken killar eller tjejer ska ha överdrivet många partners.

• Anonym (Sant)
    Anonym (Man 2) skrev 2020-06-04 15:36:36 följande:

Samma tycker jag. Man måste stå emot frestelser.

Även om man är singel ska man inte ha KK då set finns risker med det.

Bättre satsa på själslig vänskap och äkta kärlek än att hitta quickfix.
  • Anonym (Kluven i frågan)

Jag är kluven i frågan, jag gillar inte sånt beteende, men jag skulle inte välja bort någon dam där resten stämmer bara för att hon legat runt. Ligger runt samtidigt som hon är med mig tolererar jag dock inte. Vägrar dela med mig.

Så jag "lightfördömer" beteendet.

• Älskar vintern
    Anonym (Man 2) skrev 2020-06-04 15:36:36 följande:

Håller med!
  • Anonym (Inte killar heller)
    Ms anybody skrev 2020-06-03 17:26:26 följande:

Jag hade en vän som låg runt med alla. Jag skulle vilja säga halva stan men det är nog mer hela stans killar hon har legat med. Hon ligger med alla även hennes kompisars pojkvänner, sambos, och makar och självklart har hon förlorat många tjejkompisar under åren. Vi var ett stort gäng på 20 personer 10 killar där och Hon hade legat med dem alla. De sa så här om henne.. när man går ut på krogen och inte hitta något sista minuten ligg så är det bara att smsa henne så kommer hon och man får ligga ändå. Inte lika bra sex men det får duga.

Jag tycker inte att man ska ligga runt. Om de bara anade vad killar säger om den peronen bakom deras rygg. De får ett dåligt rykte och utnyttjas bara för sex. Nej de flesta killar vill inte ha en tjej som har legat med halva stan.

Killar snackar också. Inte bara tjejer.

De flesta tjejer vill nog  inte ha en kille  som legat med hela  stan heller.

Visst lever en del gamla attityder kvar,  där det är helt olika måttstockar för könen.
    Men jag tror knappast särskilt många vuxna kvinnor tycker att en kille som legat med hela stan är en åtråvärd, sexig hingst utan snarare att han är  ganska patetisk och kanske till och med äcklig.

Svar på tråden Tycker du att tjejer kan ligga runt