• Anonym (Fakkföreningen)

Tycker du att tjejer kan ligga runt

på samma sätt som killar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-06-03 08:33
    Bejakar de sin sexualitet eller ska man slut-shama tjejer?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att tjejer kan ligga runt
  • Anonym (B)

Klart de kan om de vill. Sen är det en annan sak att jag personligen är helt ointresserad av tjejer som ligger runt.

• Anonym (S)
    Anonym (A) skrev 2020-06-18 23:34:50 följande:

Tjejer som ligger runt är äckliga och smutsiga. Snacka om daddy issues när tjejer springer till ena kuken efter den andra! Och så har de flesta av dessa tjejer en jävla massa könssjukdomar dessutom. Ofta är de dåliga på att sköta sin hygien.

Tjejer ska inte söka sig till se överhuvudtaget. Tjejer ska användas för sex av män! Detta är dock ett dilemma, jag tycker som sagt att tjejer som blir knullade av många killar är smutsiga, men samtidigt så anser jag att tjejer är till för att knullas av många män.

Svårt det där.

Anonym (A) skrev 2020-06-18 23:34:50 följande:

Tjejer som ligger runt är äckliga och smutsiga. Snacka om daddy issues när tjejer springer till ena kuken efter den andra! Och så har de flesta av dessa tjejer en jävla massa könssjukdomar dessutom. Ofta är de dåliga på att sköta sin hygien.

Tjejer ska inte söka sig till se överhuvudtaget. Tjejer ska användas för sex av män! Detta är dock ett dilemma, jag tycker som sagt att tjejer som blir knullade av många killar är smutsiga, men samtidigt så anser jag att tjejer är till för att knullas av många män.

Svårt det där.

Så ...din mamma (du vet tjejen/kvinnan som födde dig till världen) är alltså till för att knullas av många män ? Det är praktiskt taget vad du säger då hon ju också ingår i det kvinnliga könet som du så uppenbart ser ner på. Tänk att föda in en son som du till världen. Hade jag varit din mamma hade jag varit förkrossad.
  • Anonym (A)
    Anonym (S) skrev 2020-06-23 20:02:24 följande:

Så ...din mamma (du vet tjejen/kvinnan som födde dig till världen) är alltså till för att knullas av många män ? Det är praktiskt taget vad du säger då hon ju också ingår i det kvinnliga könet som du så uppenbart ser ner på. Tänk att föda in en son som du till världen. Hade jag varit din mamma hade jag varit förkrossad.

Detta är en av konflikterna jag har med detta. Men ja, även min mamma är till för att knullas. Eller var kanske jag ska säga.

Det är ännu jobbigare att tänka på syrran som en knulldocka åt hennes kille och hans kompisar.
  • Anonym (S)
    Anonym (A) skrev 2020-06-23 21:05:19 följande:

Detta är en av konflikterna jag har med detta. Men ja, även min mamma är till för att knullas. Eller var kanske jag ska säga.

Det är ännu jobbigare att tänka på syrran som en knulldocka åt hennes kille och hans kompisar.

Fast du har tack och lov inte dessa åsikter egentligen, vilket känns jäkligt bra. Du är bara här i brist på annat att göra. Ha en fortsatt fin kväll
  • Anonym (Inte killar heller)
    Anonym (Gurra) skrev 2020-06-19 11:52:58 följande:

Enligt folkhälsomyndigheten är det främst män som saknar någon att h sex med. Kvinnor ligger alltså runt mer om man ser till vilka som får ligga över huvud taget. Dock så tror jag det stämmer lite att ca 20% av männen ligger med 80% av kvinnorna eller nåt liknande som man hört.

Jag är inte för att lagstifta mot hur många man får ligga med såklart. Så tjejer FÅR ligga med hur många de vill, men jag ser inte en sådan kvinna som en bra pontentiell långtidspartner. Så gör hur ni vill, men förvänta er inte att inte att alla ska gilla det.

Tidigare när vi inte hade en massiv välfärdsstat som såg till att ensamstående, både män och kvinnor, fick massa hjälp så var man mycket försiktigare i sitt val av partner. Risken fanns att man blev med barn helt enkelt. Nu är det dock väldigt riskfritt och det har lett till att attribut som stora muskler, kamphundar, droger och tatueringar -för kvinnor silikonbröst och fillers- blivit saker som värderas onaturligt högt i sexuella relationer.

Snälla, stabila och vettiga människor har nedvärderats och deras gener förs inte vidare i lika stor omfattning. Välfärdsstaten och den fria aborten osv leder alltså till ett sämre samhälle på många sätt och den ligger till grund för den hook up-kultur och polygami som många blir plågade, deprimerade och förvirrade av idag. Kvinnor och män.

Eeeh, är du medveten om att en väldigt stor del av alla  aborter sker inom fasta, monogama relationer?

De flesta människor vill helt enkelt inte ha hur många barn som helst även om de lever i en fast, monogam relation. De ville inte folk förr, innan fri abort fanns heller och det fanns många knep både för att förebygga oönskade graviditeter och avbryta oönskade graviditeter.

• Anonym (Frida)

Tjejer som ligger runt är äckliga o har problem

• Anonym (Gurra)
    Anonym (Inte killar heller) skrev 2020-06-28 16:09:56 följande:

Eeeh, är du medveten om att en väldigt stor del av alla  aborter sker inom fasta, monogama relationer?

De flesta människor vill helt enkelt inte ha hur många barn som helst även om de lever i en fast, monogam relation. De ville inte folk förr, innan fri abort fanns heller och det fanns många knep både för att förebygga oönskade graviditeter och avbryta oönskade graviditeter.

Kan tänka mig det. Var har du läst detta?

Sa jag att bara singlar gjorde aborter? Min poäng var att folk i större utsträckning inleder förhållanden med dåligt föräldra-material för att det blivit för riskfritt.

Ok. Då får man väl antingen tillämpa avhållsamhet eller använda något av det tjugotal preventivmedel som finns? Är det på något sätt svårt att undvika att få barn menar du? Adoption är en möjlighet också om man tycker att föräldraskap är så hemskt. Vill du inte ha fler barn så är det liksom inte önskvärt att folk tänker, aja vi kör bara en abort då i värsta fall.
  • Anonym (Mrs Swing)

Jag och min man swingar runt. Jag vill gärna ligga med många män och kvinnor innan jag dör. Jag har en kropp och tänker njuta av livet. Det gör inte mig till en slampa och det gör inte andra människor med samma livsstil till billiga eller smutsiga.

Gör vad du vill, vad som känns rätt så länge ingen blir skadad. Kram

• Anonym (Inte killar heller)
    Anonym (Gurra) skrev 2020-06-29 11:43:30 följande:
    Kan tänka mig det. Var har du läst detta?

Sa jag att bara singlar gjorde aborter? Min poäng var att folk i större utsträckning inleder förhållanden med dåligt föräldra-material för att det blivit för riskfritt.

Ok. Då får man väl antingen tillämpa avhållsamhet eller använda något av det tjugotal preventivmedel som finns? Är det på något sätt svårt att undvika att få barn menar du? Adoption är en möjlighet också om man tycker att föräldraskap är så hemskt. Vill du inte ha fler barn så är det liksom inte önskvärt att folk tänker, aja vi kör bara en abort då i värsta fall.
    Jag tycker också att människor generellt borde ta större ansvar för sin sexualitet genom att använda preventivmedel om de inte vill ha (fler ) barn men det är en diskussion för sig.

Att man har ett förhållande med någon som är bra "föräldramaterial" innebär absolut inte att man vill ha hur många barn som helst med denne. I Sverige är det i princip enbart strikta katoliker och laestadianer som kan tänka sig hur många barn som helst, två små subkulturer utan något rellt inflytande.

Visst är det många som i en bra relation skulle behålla ett oplanerat barn om det handlade om en trea när man redan har två, eller kanske en fyra när man redan har tre.

Däremot är det väldigt, väldigt få som oavsett hur bra relationen än är skulle vilja ha sju eller åtta barn.

Detta brukar högerkonservativa missa när de enbart fokuserar på "lösaktighet" och förhållanden med "dåligt föräldramaterial".

Vill du på allvar göra något för att minska Sveriges aborttal tycker jag du ska satsa på en preventivmedelskampanj med gifta eller sammanboende föräldrar som målgrupp.

Finns bland annat  en studie av en Kero vid Umeå universitet som visar att över hälften av alla aborter görs i fasta förhållanden och att det ofta redan finns barn i dessa förhållanden .
Svar på tråden Tycker du att tjejer kan ligga runt