• Anonym (Fakkföreningen)

Tycker du att tjejer kan ligga runt

på samma sätt som killar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-06-03 08:33
    Bejakar de sin sexualitet eller ska man slut-shama tjejer?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att tjejer kan ligga runt
  • Pussan
    Anonym (Hallå) skrev 2020-07-19 00:31:23 följande:
    Inget fel i att vara kåt...synd bara att ingen bryr sig om dig en längre tid därav antalet...
    Vad vet du om det?
  • Anonym (Bäver)

Folk får göra som de vill, men skulle jag tycka om två tjejer lika mycket, hade jag valt den som knullat runt minst.

• Liindsi
    Anonym (Bäver) skrev 2020-07-20 21:42:55 följande:

Folk får göra som de vill, men skulle jag tycka om två tjejer lika mycket, hade jag valt den som knullat runt minst.

Varför? Om man får vara nyfiken.
  • Anonym (tobbe)
    Liindsi skrev 2020-07-20 21:55:59 följande:
    Nu frågade du en annan men jag kan svara varför jag skulle välja den som inte legat med en massa. Dels vill man vara ihop med någon som är lika en själv och som har sex med den som den älskar. Sen är det mer attraktivt för många och det känns mer speciellt när det är med någon som bara ligger med dom som betyder något. Sen för många är det även avtändande med någon som legat med många.
  • Anonym (Bäver)
    Liindsi skrev 2020-07-20 21:55:59 följande:

Det är smickrande att vara speciell och utvald.
  • Anonym (Kör på)
    Anonym (Bäver) skrev 2020-07-20 23:21:11 följande:

Det är smickrande att vara speciell och utvald.

Förstår precis
  • Anonym (Kör på)
    Anonym (tobbe) skrev 2020-07-20 23:20:00 följande:

Nu frågade du en annan men jag kan svara varför jag skulle välja den som inte legat med en massa. Dels vill man vara ihop med någon som är lika en själv och som har sex med den som den älskar. Sen är det mer attraktivt för många och det känns mer speciellt när det är med någon som bara ligger med dom som betyder något. Sen för många är det även avtändande med någon som legat med många.

Håller med när det kommer till män. Så jag förstår hur du menar
  • New  Dawn
    DanneHade skrev 2020-07-19 20:45:29 följande:

Jag tror faktiskt inte det. Iallafall inte till samma grad. Snackar såklart generellt här. Alla tjejer är unika och du har självklart din egna unika smak.

Skillnaden är i grund och botten att en man som lyckas ligga runt med en mängd kvinnor faktiskt på något sätt måste prestera/förtjäna det. Manliga "slampor" behöver oftast ha någonting extra, de behöver vara attraktivare eller roligare, eller mer framgångsrika eller mer karismatiska än genomsnittet för att lyckas "övertala" så många kvinnor att ligga med dem.

Det som hindrar en kvinna som inte är direkt oattraktiv eller fruktansvärt blyg och osäker från att göra exakt samma sak är oftast endast hennes egna vilja.

Man kan tycka vad man vill om det. Det är tyvärr biologi, vi män är naturligt "horigare" än er.

DanneHade skrev 2020-07-19 22:39:26 följande:

Jo det är ju det som är så jäkla jobbigt med att diskutera mänskligt beteende. Man är tvungen att generalisera för det är omöjligt att diskutera 7 miljarder människor i detalj, men så är vi så fruktansvärt nyanserade och komplicerade djur så man missar så mycket variation när man gör det.

Det är garanterat en blandning av natur och kultur. Frågan är om kultur har förmågan att påverka natur till den grad att män och kvinnor till slut kan ligga runt på lika villkor. Vem vet.

I slutändan så har ju du den magiska förmågan att producera ett mänskligt liv var 9:onde månad, medans jag (beroende på vätskeintag) har den kanske inte lika magiska förmågan att producera en kletig gägga var 20:onde minut. Det är en skillnad vi tyvärr inte kommer ifrån än så länge :/

(5 låter som ett sjukt lågt snitt. Men man hör ju att både män och kvinnor ligger runt mindre än någonsin förr, så maybe. Vi kanske alla är nunnor om ett par årtionden xD ).

Jag håller med. Om man generaliserar är det oftare en större bedrift för män att ha sex med kvinnor, och det kommer att påverka synen på kvinnor som haft sex med många jämfört män som haft sex med många. Det är nog svårt att göra något åt helt och hållet. Riktigt lika kan det nog aldrig bli.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Bäver)

23 procent av männen, och 20 procent av kvinnorna tycker inte det är ok.
    Ganska stor andel ändå. Å andra sidan är det få respondenter om man jämför med befolkningen. Ibland kan det räcka med 1000 svarande, men då måste de vara slumpade. Så är ju inte fallet här.

• Anonym (Ja!)

Solklart ja! Har väldigt svårt för sexmoralism i överlag och jag skulle aldrig någonsin vilja att någon började döma mig utefter vilka eller hur många jag har haft sex med. Således finner jag ingen som helst poäng i att begränsa andra människors sexliv.

Svar på tråden Tycker du att tjejer kan ligga runt