• Anonym (Fakkföreningen)

Tycker du att tjejer kan ligga runt

på samma sätt som killar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-06-03 08:33
    Bejakar de sin sexualitet eller ska man slut-shama tjejer?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att tjejer kan ligga runt
  • Anonym (Kvinna77)

Tycker det är oaptitligt med både män och kvinnor som ligger runt

• Anonym (Kvinnor är inte män)

Jag tycker inte att det ligger i kvinnans natur att bära sig åt lika grisigt som männen.

• Anonym (Bäver)
    Anonym (Kvinnor är inte män) skrev 2020-07-22 22:54:32 följande:

Jag tycker inte att det ligger i kvinnans natur att bära sig åt lika grisigt som männen.

Möjligt. Dock kan de bete sig minst lika illa när det gäller moral.
  • Anonym (Tuppis)
    Anonym (Kvinna77) skrev 2020-07-22 20:45:51 följande:

Tycker det är oaptitligt med både män och kvinnor som ligger runt

Jo jag föredrar nog mer tre eller fyrkanter än runt.... Gärna knästående än ligga också...
  • Torvald3

Det är inte sexigt med tjejer som ligger runt, men av pollen att döma har medias feministiska hjärntvätt de senaste decennierna fungerat utmärkt.

• Anonym (XY)
    Torvald3 skrev 2020-07-23 08:32:08 följande:

Det är inte sexigt med tjejer som ligger runt, men av pollen att döma har medias feministiska hjärntvätt de senaste decennierna fungerat utmärkt.

Feministisk hjärntvätt? Är det något som inte är attraktivt hos någon så är det en bigott inställning!

Jag har både son och döttrar.
    Jag önskar att de precis som jag skall få möjlighet att utforska sin sexualitet, att kunna bejaka den utan att alla prusiluskor skall anse sig med snörpig min ha rätten att slut-shama dem.

Sedan behöver det inte vara att de ligger runt hejdlöst, de kan finna sin sexualitet med några få partners eller med många, Det kvittar som jag ser det så länge de gör det av rätt anledning.
    Finns alldeles för många i vårt samhälle som lider av en skev syn på egen och andras sexualitet och det drabbar nästan alltid omgivningen. Antingen i fördömanden eller i värsta fall övergrepp då de inte kan förhålla sig till egen och andras sexualiet på ett normalt sätt.

Så, mår människor bra av ligga runt? Bra! Gör det! Gör de det av fel anledning? Sluta, håll dig till en.

Oavsett vad, jag har ingen synpunkt.

• Torvald3
    Anonym (XY) skrev 2020-07-23 09:08:47 följande:

Feministisk hjärntvätt? Är det något som inte är attraktivt hos någon så är det en bigott inställning!

Jag har både son och döttrar.
    Jag önskar att de precis som jag skall få möjlighet att utforska sin sexualitet, att kunna bejaka den utan att alla prusiluskor skall anse sig med snörpig min ha rätten att slut-shama dem.

Sedan behöver det inte vara att de ligger runt hejdlöst, de kan finna sin sexualitet med några få partners eller med många, Det kvittar som jag ser det så länge de gör det av rätt anledning.
    Finns alldeles för många i vårt samhälle som lider av en skev syn på egen och andras sexualitet och det drabbar nästan alltid omgivningen. Antingen i fördömanden eller i värsta fall övergrepp då de inte kan förhålla sig till egen och andras sexualiet på ett normalt sätt.

Så, mår människor bra av ligga runt? Bra! Gör det! Gör de det av fel anledning? Sluta, håll dig till en.

Oavsett vad, jag har ingen synpunkt.

Beror på vad du menar med bigott. Kan du definiera exakt vad du menar?

"Utforska" sin sexualitet betyder att man slänger allt vad disciplin är i slasken, och så faller man för lustarna och knullar runt utan hämningar. Sådana tjejer är aldrig sexiga.
  • Anonym (XY)
    Torvald3 skrev 2020-07-23 09:11:57 följande:
    Beror på vad du menar med bigott. Kan du definiera exakt vad du menar?

"Utforska" sin sexualitet betyder att man slänger allt vad disciplin är i slasken, och så faller man för lustarna och knullar runt utan hämningar. Sådana tjejer är aldrig sexiga.

Du kan ju titta i ordboken men jag menar en trångsynt, "Holier than thou", hycklande inställning.

I detta fall när man ger uttryck för en väldigt svart-vit syn på sexualitet där sex i sig är smutsigt och all utövning i sig är en brist på självkontroll och förkastlig.
    (Disciplin, slasken, faller för lustarna, utan hämningar...)
    Nä, tagelskjorta på och lite självdsiciplin det är modellen, eller?

Du pekar på tjejer men uttrycker inga åsikter när det gäller killar, det är exempel på bigott enligt definitionen.

• Torvald3
    Anonym (XY) skrev 2020-07-23 09:26:03 följande:

Du kan ju titta i ordboken men jag menar en trångsynt, "Holier than thou", hycklande inställning.

I detta fall när man ger uttryck för en väldigt svart-vit syn på sexualitet där sex i sig är smutsigt och all utövning i sig är en brist på självkontroll och förkastlig.
    (Disciplin, slasken, faller för lustarna, utan hämningar...)
    Nä, tagelskjorta på och lite självdsiciplin det är modellen, eller?

Du pekar på tjejer men uttrycker inga åsikter när det gäller killar, det är exempel på bigott enligt definitionen.

Jag tycker inte jag har mer svartvit syn än dig i så fall, vi står bara på varsin sida av den svartvita polen. Sex är något man måste ta ansvar för, precis som mat och sin egen hälsa. Till exempel om du har sex och blir gravid utan att vilja det, kostar varje abort skattebetalarna cirka 7k. Det är alltså val och handlingar som får konsekvenser, ungefär som när du äter för mycket mat och blir överviktig.

Tråden handlade ju om tjejer. Killar vill dessutom ha sex betydligt oftare, av naturliga skäl, än tjejer. Därför pratar man inte om "killar som ligger runt". Tjejer är också, av lika naturliga skäl, betydligt kräsnare i jakten på en pojkvän.
  • Anonym (XY)
    Torvald3 skrev 2020-07-23 09:31:06 följande:
    Jag tycker inte jag har mer svartvit syn än dig i så fall, vi står bara på varsin sida av den svartvita polen. Sex är något man måste ta ansvar för, precis som mat och sin egen hälsa. Till exempel om du har sex och blir gravid utan att vilja det, kostar varje abort skattebetalarna cirka 7k. Det är alltså val och handlingar som får konsekvenser, ungefär som när du äter för mycket mat och blir överviktig.

Tråden handlade ju om tjejer. Killar vill dessutom ha sex betydligt oftare, av naturliga skäl, än tjejer. Därför pratar man inte om "killar som ligger runt". Tjejer är också, av lika naturliga skäl, betydligt kräsnare i jakten på en pojkvän.

Var ser du att jag inte tycker att man behöver ta ansvar för sin sexualitet?
    Med frihet följer alltid ansvar!

Så länge man har sex av "rätt" anledning så anser jag att det är ok. När man inte gör det för att få "fel" bekräftelse eller att det är en del av ett självskadebeteende så ser jag inte problemet.

Jag har inte behovet av döma och ser inte behovet av någon moralpolis. Snarare så att jag tycker att moralister gör skada.
    Oönskade graviditeter är en helt annan fråga och ofta konsekvensen av för lite sexualupplysning när det gäller tonårsaborter vilket i sin tur följer av en skev syn från samhälle/omgivning gällande sex.

Svar på tråden Tycker du att tjejer kan ligga runt