• Anonym (Fakkföreningen)

Tycker du att tjejer kan ligga runt

på samma sätt som killar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-06-03 08:33
    Bejakar de sin sexualitet eller ska man slut-shama tjejer?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att tjejer kan ligga runt
  • Pussan
    Anonym (tobbe) skrev 2020-07-16 23:14:22 följande:
    Dom kan men dom får förvänta sig att dom då inte kommer attrahera många killar. På samma sätt som killar som ligger runt inte attraherar alla kvinnor. Dom får helt enkelt acceptera att dom får vara tillsammans med män med samma syn på sex.
    Givetvis vill jag vara med män som har samma syn på sexlivet som jag har. Det skulle ju vara väldigt komplicerat om vi hade helt olika uppfattningar om vad man kan och får göra - eller inte göra
  • Pussan
    Kirenaj68 skrev 2020-07-14 14:59:41 följande:
    Bekräftelsebehov.
    Eller så är vi bara kåta...
  • Anonym (Hallå)
    Pussan skrev 2020-07-18 23:41:55 följande:
    Eller så är vi bara kåta...
    Inget fel i att vara kåt...synd bara att ingen bryr sig om dig en längre tid därav antalet...
  • Anonym (Kör på)

Ja. Självklart kan män och kvinnor ligga hur mycket de vill. Personligen är jag inte intresserad av män som ligger runt med massa kvinnor. Hellre färre än många. Men det jag inte vet mår jag inte dåligt över och vice versa. Men finns inget sexigt i någon som skrytet över att de legat med många, men heller inget fel att ligga med många om man vill. Vi har ett liv, njut! Men använd skydd ;) :P

• Anonym (Kör på)
    DanneHade skrev 2020-07-11 00:04:56 följande:

Svaren duger inte riktigt till.

Självklart tycker jag att tjejer får ligga runt.

Men tvingas jag välja emellan en tjej som legat runt en massa och en som inte har det, så väljer jag den som inte har det alla dagar i veckan.

Och så känner faktiskt de flesta killar, varför vet jag ej, men så är det.

Kanske har det att göra med att de flesta tjejer inte behöver anstränga sig så vidare mycket för att göra det.

Och så känner nog de flesta tjejer inför killars body count. Tror det är lika i det avseendet, men mer tabu för tjejer att ha många sexpartners. Men jag väljer killen som inte alla har legat med redan om jag tvingas välja
  • Anonym (Sant)
    Anonym (Kör på) skrev 2020-07-19 01:01:49 följande:

Ja. Självklart kan män och kvinnor ligga hur mycket de vill. Personligen är jag inte intresserad av män som ligger runt med massa kvinnor. Hellre färre än många. Men det jag inte vet mår jag inte dåligt över och vice versa. Men finns inget sexigt i någon som skrytet över att de legat med många, men heller inget fel att ligga med många om man vill. Vi har ett liv, njut! Men använd skydd ;) :P

Skydd ja i all ära.

Har du hört talas om ett vanligt virus som smittar genom kyssar och penetrerande sex som nu har gjort att hals/mun och vaginan/penis cancer ökat markant senaste åren?

Sex straffar sig.
  • Anonym (Kör på)
    Anonym (Sant) skrev 2020-07-19 13:28:41 följande:

Skydd ja i all ära.

Har du hört talas om ett vanligt virus som smittar genom kyssar och penetrerande sex som nu har gjort att hals/mun och vaginan/penis cancer ökat markant senaste åren?

Sex straffar sig.

Frågan var väl om tjejer kunde leva på samma sätt utan att bli ?slut shamed?. Finns risker med mycket. Själv röker jag inte, äter inte transfetter eller vitt socker- jag har sex istället. Vi har alla våra laster ;)
  • DanneHade
    Anonym (Kör på) skrev 2020-07-19 01:12:08 följande:

Och så känner nog de flesta tjejer inför killars body count. Tror det är lika i det avseendet, men mer tabu för tjejer att ha många sexpartners. Men jag väljer killen som inte alla har legat med redan om jag tvingas välja

Jag tror faktiskt inte det. Iallafall inte till samma grad. Snackar såklart generellt här. Alla tjejer är unika och du har självklart din egna unika smak.

Skillnaden är i grund och botten att en man som lyckas ligga runt med en mängd kvinnor faktiskt på något sätt måste prestera/förtjäna det. Manliga "slampor" behöver oftast ha någonting extra, de behöver vara attraktivare eller roligare, eller mer framgångsrika eller mer karismatiska än genomsnittet för att lyckas "övertala" så många kvinnor att ligga med dem.

Det som hindrar en kvinna som inte är direkt oattraktiv eller fruktansvärt blyg och osäker från att göra exakt samma sak är oftast endast hennes egna vilja.

Man kan tycka vad man vill om det. Det är tyvärr biologi, vi män är naturligt "horigare" än er.
  • Anonym (Kör på)
    DanneHade skrev 2020-07-19 20:45:29 följande:

Jag tror faktiskt inte det. Iallafall inte till samma grad. Snackar såklart generellt här. Alla tjejer är unika och du har självklart din egna unika smak.

Skillnaden är i grund och botten att en man som lyckas ligga runt med en mängd kvinnor faktiskt på något sätt måste prestera/förtjäna det. Manliga "slampor" behöver oftast ha någonting extra, de behöver vara attraktivare eller roligare, eller mer framgångsrika eller mer karismatiska än genomsnittet för att lyckas "övertala" så många kvinnor att ligga med dem.

Det som hindrar en kvinna som inte är direkt oattraktiv eller fruktansvärt blyg och osäker från att göra exakt samma sak är oftast endast hennes egna vilja.

Man kan tycka vad man vill om det. Det är tyvärr biologi, vi män är naturligt "horigare" än er.

Ja, jag kan ju bara tala utifrån de tjejer jag känt och umgåtts med under åren. Ingen har varit imponerad av killen som ligger med allt och alla i mina kretsar. Killar har rykten bland tjejer också.

Ja, män är nog mer lösaktiga. Men om det är av naturen eller en kombination biologi och samhällsstruktur vet jag inte. Jag tror att samhället har en hel del med det att göra. Utan synen på tjejer som slampor och killar som erövrare när det kommer till sexpartners skulle nog tjejer ligga mer också. Och de ligger nog mer än de kanske erkänner för pojkvänner. Läste idag att genomsnittet var 5 sexpartners per livstid för en kvinna. Låter väldigt som ett väldigt lågt snitt ;)
  • DanneHade
    Anonym (Kör på) skrev 2020-07-19 20:59:35 följande:

Ja, jag kan ju bara tala utifrån de tjejer jag känt och umgåtts med under åren. Ingen har varit imponerad av killen som ligger med allt och alla i mina kretsar. Killar har rykten bland tjejer också.

Ja, män är nog mer lösaktiga. Men om det är av naturen eller en kombination biologi och samhällsstruktur vet jag inte. Jag tror att samhället har en hel del med det att göra. Utan synen på tjejer som slampor och killar som erövrare när det kommer till sexpartners skulle nog tjejer ligga mer också. Och de ligger nog mer än de kanske erkänner för pojkvänner. Läste idag att genomsnittet var 5 sexpartners per livstid för en kvinna. Låter väldigt som ett väldigt lågt snitt ;)

Jo det är ju det som är så jäkla jobbigt med att diskutera mänskligt beteende. Man är tvungen att generalisera för det är omöjligt att diskutera 7 miljarder människor i detalj, men så är vi så fruktansvärt nyanserade och komplicerade djur så man missar så mycket variation när man gör det.

Det är garanterat en blandning av natur och kultur. Frågan är om kultur har förmågan att påverka natur till den grad att män och kvinnor till slut kan ligga runt på lika villkor. Vem vet.

I slutändan så har ju du den magiska förmågan att producera ett mänskligt liv var 9:onde månad, medans jag (beroende på vätskeintag) har den kanske inte lika magiska förmågan att producera en kletig gägga var 20:onde minut. Det är en skillnad vi tyvärr inte kommer ifrån än så länge :/

(5 låter som ett sjukt lågt snitt. Men man hör ju att både män och kvinnor ligger runt mindre än någonsin förr, så maybe. Vi kanske alla är nunnor om ett par årtionden xD ).
Svar på tråden Tycker du att tjejer kan ligga runt