Tycker du att tjejer kan ligga runt
på samma sätt som killar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-06-03 08:33
Bejakar de sin sexualitet eller ska man slut-shama tjejer?
på samma sätt som killar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-06-03 08:33
Bejakar de sin sexualitet eller ska man slut-shama tjejer?
Ja. Självklart kan män och kvinnor ligga hur mycket de vill. Personligen är jag inte intresserad av män som ligger runt med massa kvinnor. Hellre färre än många. Men det jag inte vet mår jag inte dåligt över och vice versa. Men finns inget sexigt i någon som skrytet över att de legat med många, men heller inget fel att ligga med många om man vill. Vi har ett liv, njut! Men använd skydd ;) :P
Svaren duger inte riktigt till.
Självklart tycker jag att tjejer får ligga runt.
Men tvingas jag välja emellan en tjej som legat runt en massa och en som inte har det, så väljer jag den som inte har det alla dagar i veckan.
Och så känner faktiskt de flesta killar, varför vet jag ej, men så är det.
Kanske har det att göra med att de flesta tjejer inte behöver anstränga sig så vidare mycket för att göra det.
Ja. Självklart kan män och kvinnor ligga hur mycket de vill. Personligen är jag inte intresserad av män som ligger runt med massa kvinnor. Hellre färre än många. Men det jag inte vet mår jag inte dåligt över och vice versa. Men finns inget sexigt i någon som skrytet över att de legat med många, men heller inget fel att ligga med många om man vill. Vi har ett liv, njut! Men använd skydd ;) :P
Skydd ja i all ära.
Har du hört talas om ett vanligt virus som smittar genom kyssar och penetrerande sex som nu har gjort att hals/mun och vaginan/penis cancer ökat markant senaste åren?
Sex straffar sig.
Och så känner nog de flesta tjejer inför killars body count. Tror det är lika i det avseendet, men mer tabu för tjejer att ha många sexpartners. Men jag väljer killen som inte alla har legat med redan om jag tvingas välja
Jag tror faktiskt inte det. Iallafall inte till samma grad. Snackar såklart generellt här. Alla tjejer är unika och du har självklart din egna unika smak.
Skillnaden är i grund och botten att en man som lyckas ligga runt med en mängd kvinnor faktiskt på något sätt måste prestera/förtjäna det. Manliga "slampor" behöver oftast ha någonting extra, de behöver vara attraktivare eller roligare, eller mer framgångsrika eller mer karismatiska än genomsnittet för att lyckas "övertala" så många kvinnor att ligga med dem.
Det som hindrar en kvinna som inte är direkt oattraktiv eller fruktansvärt blyg och osäker från att göra exakt samma sak är oftast endast hennes egna vilja.
Man kan tycka vad man vill om det. Det är tyvärr biologi, vi män är naturligt "horigare" än er.
Ja, jag kan ju bara tala utifrån de tjejer jag känt och umgåtts med under åren. Ingen har varit imponerad av killen som ligger med allt och alla i mina kretsar. Killar har rykten bland tjejer också.
Ja, män är nog mer lösaktiga. Men om det är av naturen eller en kombination biologi och samhällsstruktur vet jag inte. Jag tror att samhället har en hel del med det att göra. Utan synen på tjejer som slampor och killar som erövrare när det kommer till sexpartners skulle nog tjejer ligga mer också. Och de ligger nog mer än de kanske erkänner för pojkvänner. Läste idag att genomsnittet var 5 sexpartners per livstid för en kvinna. Låter väldigt som ett väldigt lågt snitt ;)