Anonym (Kör på) skrev 2020-07-19 20:59:35 följande:
Ja, jag kan ju bara tala utifrån de tjejer jag känt och umgåtts med under åren. Ingen har varit imponerad av killen som ligger med allt och alla i mina kretsar. Killar har rykten bland tjejer också.
Ja, män är nog mer lösaktiga. Men om det är av naturen eller en kombination biologi och samhällsstruktur vet jag inte. Jag tror att samhället har en hel del med det att göra. Utan synen på tjejer som slampor och killar som erövrare när det kommer till sexpartners skulle nog tjejer ligga mer också. Och de ligger nog mer än de kanske erkänner för pojkvänner. Läste idag att genomsnittet var 5 sexpartners per livstid för en kvinna. Låter väldigt som ett väldigt lågt snitt ;)
Jo det är ju det som är så jäkla jobbigt med att diskutera mänskligt beteende. Man är tvungen att generalisera för det är omöjligt att diskutera 7 miljarder människor i detalj, men så är vi så fruktansvärt nyanserade och komplicerade djur så man missar så mycket variation när man gör det.
Det är garanterat en blandning av natur och kultur. Frågan är om kultur har förmågan att påverka natur till den grad att män och kvinnor till slut kan ligga runt på lika villkor. Vem vet.
I slutändan så har ju du den magiska förmågan att producera ett mänskligt liv var 9:onde månad, medans jag (beroende på vätskeintag) har den kanske inte lika magiska förmågan att producera en kletig gägga var 20:onde minut. Det är en skillnad vi tyvärr inte kommer ifrån än så länge :/
(5 låter som ett sjukt lågt snitt. Men man hör ju att både män och kvinnor ligger runt mindre än någonsin förr, så maybe. Vi kanske alla är nunnor om ett par årtionden xD ).