• Anonym (Fakkföreningen)

Tycker du att tjejer kan ligga runt

på samma sätt som killar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-06-03 08:33
    Bejakar de sin sexualitet eller ska man slut-shama tjejer?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att tjejer kan ligga runt
  • Anonym (Jrkr)
    Kirenaj68 skrev 2020-07-14 14:59:41 följande:

Bekräftelsebehov.

Jo precis
  • Anonym (Bäver)
    Anonym (Jrkr) skrev 2020-07-15 00:01:10 följande:

Jo precis

Alla människor har bekräftelsebehov.
  • Kirenaj68
    Anonym (Bäver) skrev 2020-07-15 02:19:58 följande:
    Alla människor har bekräftelsebehov.
    Jo. Till en viss grad. 
  • Anonym (Gurra)
    Kirenaj68 skrev 2020-07-14 15:08:04 följande:

Kan killar så kan tjejer. Är man singel eller lever i ett öppen förhållande och sköter det på ett ansvarsfullt sätt (alla gör inte det. könssjukdomarna ökar stadigt) så varför inte. Men jag hade nog tvekat att inleda ett förhållande med en kvinna som hade knullat runt. Klarar en sån kvinna ett normalt förhållande? Lite dubbelmoral där, jag vet. Men jag får väl stå för det.

Ser inte dubbelmoralen i det hela. Du kan acceptera en sak men föredra en annan. Bara för att man accepterar HBTQ så betyder det inte att man inte är straight eller att det vore dubbelmoraliskt att vara det.
  • Kirenaj68
    Anonym (Gurra) skrev 2020-07-15 23:50:34 följande:
    Ser inte dubbelmoralen i det hela. Du kan acceptera en sak men föredra en annan. Bara för att man accepterar HBTQ så betyder det inte att man inte är straight eller att det vore dubbelmoraliskt att vara det.
    Tack
  • Bubbelibob

Klart som fan att de kan, får och ska - om de vill det!

Myten, stereotypen och könsrollen - att kvinnor har lägre sexual drift och lust än män - kommer från den sexuellt frustrerade snuskhummern FREUD!

FÅ PÅSTÅENDEN HAR VÄL SKADAT KVINNOSAKEN och kvinnosynen mer!

En kvinna som har frigjort sig från könsroller, stereotyper, fördomar, hämningar och ångest - har MINST en lika hög könsdrift och lust som genomsnittet av män! Sannolikt HÖGRE än en man som INTE har frigjort sig från könsroller, stereotyper, fördomar, hämningar och ÅNGEST!

DÄRFÖR MÅSTE EN KVINNA/TJEJ FÅ BEJAKA SIN EGEN SEXUALITET SEXUALDRIFT OCH LUST - LIKA MYCKET SOM MÄN GÖR!

• Anonym (Hallå)
    Bubbelibob skrev 2020-07-16 13:03:49 följande:

Myten, stereotypen och könsrollen - att kvinnor har lägre sexual drift och lust än män - kommer från den sexuellt frustrerade snuskhummern FREUD!

En kvinna som har frigjort sig från könsroller, stereotyper, fördomar, hämningar och ångest - har MINST en lika hög könsdrift och lust som genomsnittet av män! Sannolikt HÖGRE än en man som INTE har frigjort sig från könsroller, stereotyper, fördomar, hämningar och ÅNGEST!

DÄRFÖR MÅSTE EN KVINNA/TJEJ FÅ BEJAKA SIN EGEN SEXUALITET SEXUALDRIFT OCH LUST - LIKA MYCKET SOM MÄN GÖR!

Oups här skriks det verkligen....blir inte bättre för det vet du .
    sen behöver inte det du skriver vara osant men att hitta lyckan med tonvis av partners är inte lösningen . Jag vet då jag dejtat dessa tjejer och dom är inte lyckligare snarare tvärtom så vill jag seriöst är det en av sakerna jag undersöker innan jag går för långt möjligtvis kk ett tag men definitivt inget annat
  • Anonym (tobbe)
    Bubbelibob skrev 2020-07-16 13:03:49 följande:

Dom kan men dom får förvänta sig att dom då inte kommer attrahera många killar. På samma sätt som killar som ligger runt inte attraherar alla kvinnor. Dom får helt enkelt acceptera att dom får vara tillsammans med män med samma syn på sex.
  • Tobythegunn

Jag tycker att ingen skall ligga runt. Faktum är att det gör både män och kvinnor olyckliga. Det finns så mycket negativt med det och bara EN positiv sak - En stunds njutning.

Happiness, only real when shared
  • Pussan
    Anonym (Jrkr) skrev 2020-07-14 01:44:21 följande:

Tror folk ligger runt för deras självförtroende är dåligt.

Ännu en psykolog på FL som kan svepa in alla i en standardmall.
    Fint med enkla generaliseringar.
    Eller så ligger vi runt tack vare vårt starka självförtroende, som säger oss att vi ska göra som vi vill och inte bry oss så mycket om vad andra tycker. Kan du prova den tanken?
Svar på tråden Tycker du att tjejer kan ligga runt