Inlägg från: Anonym (Inte killar heller) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inte killar heller)

Tycker du att tjejer kan ligga runt

Ms anybody skrev 2020-06-03 17:26:26 följande:

Jag hade en vän som låg runt med alla. Jag skulle vilja säga halva stan men det är nog mer hela stans killar hon har legat med. Hon ligger med alla även hennes kompisars pojkvänner, sambos, och makar och självklart har hon förlorat många tjejkompisar under åren. Vi var ett stort gäng på 20 personer 10 killar där och Hon hade legat med dem alla. De sa så här om henne.. när man går ut på krogen och inte hitta något sista minuten ligg så är det bara att smsa henne så kommer hon och man får ligga ändå. Inte lika bra sex men det får duga.

Jag tycker inte att man ska ligga runt. Om de bara anade vad killar säger om den peronen bakom deras rygg. De får ett dåligt rykte och utnyttjas bara för sex. Nej de flesta killar vill inte ha en tjej som har legat med halva stan.

Killar snackar också. Inte bara tjejer.

De flesta tjejer vill nog  inte ha en kille  som legat med hela  stan heller.

Visst lever en del gamla attityder kvar,  där det är helt olika måttstockar för könen.
    Men jag tror knappast särskilt många vuxna kvinnor tycker att en kille som legat med hela stan är en åtråvärd, sexig hingst utan snarare att han är  ganska patetisk och kanske till och med äcklig.

NickeA skrev 2020-06-10 10:24:10 följande:
    Och varför kan inte vi killar de för? Jag har varit otrogen i alla mina förhållanden, jag har dejtat och spelat att jag har känslor för tjejen i fråga bara för att hon ska sära på benen. Såklart kan vi killar kan då eller?
    Det är väl klart att du kan och får ligga med halva, eller hela stan om du vill det.
    Men då får du leva med att många tjejer i samma stad kommer att tycka att du är patetisk och äcklig.
    Anonym (Gurra) skrev 2020-06-19 11:52:58 följande:

Enligt folkhälsomyndigheten är det främst män som saknar någon att h sex med. Kvinnor ligger alltså runt mer om man ser till vilka som får ligga över huvud taget. Dock så tror jag det stämmer lite att ca 20% av männen ligger med 80% av kvinnorna eller nåt liknande som man hört.

Jag är inte för att lagstifta mot hur många man får ligga med såklart. Så tjejer FÅR ligga med hur många de vill, men jag ser inte en sådan kvinna som en bra pontentiell långtidspartner. Så gör hur ni vill, men förvänta er inte att inte att alla ska gilla det.

Tidigare när vi inte hade en massiv välfärdsstat som såg till att ensamstående, både män och kvinnor, fick massa hjälp så var man mycket försiktigare i sitt val av partner. Risken fanns att man blev med barn helt enkelt. Nu är det dock väldigt riskfritt och det har lett till att attribut som stora muskler, kamphundar, droger och tatueringar -för kvinnor silikonbröst och fillers- blivit saker som värderas onaturligt högt i sexuella relationer.

Snälla, stabila och vettiga människor har nedvärderats och deras gener förs inte vidare i lika stor omfattning. Välfärdsstaten och den fria aborten osv leder alltså till ett sämre samhälle på många sätt och den ligger till grund för den hook up-kultur och polygami som många blir plågade, deprimerade och förvirrade av idag. Kvinnor och män.

Eeeh, är du medveten om att en väldigt stor del av alla  aborter sker inom fasta, monogama relationer?

De flesta människor vill helt enkelt inte ha hur många barn som helst även om de lever i en fast, monogam relation. De ville inte folk förr, innan fri abort fanns heller och det fanns många knep både för att förebygga oönskade graviditeter och avbryta oönskade graviditeter.

Anonym (Gurra) skrev 2020-06-29 11:43:30 följande:
    Kan tänka mig det. Var har du läst detta?

Sa jag att bara singlar gjorde aborter? Min poäng var att folk i större utsträckning inleder förhållanden med dåligt föräldra-material för att det blivit för riskfritt.

Ok. Då får man väl antingen tillämpa avhållsamhet eller använda något av det tjugotal preventivmedel som finns? Är det på något sätt svårt att undvika att få barn menar du? Adoption är en möjlighet också om man tycker att föräldraskap är så hemskt. Vill du inte ha fler barn så är det liksom inte önskvärt att folk tänker, aja vi kör bara en abort då i värsta fall.
    Jag tycker också att människor generellt borde ta större ansvar för sin sexualitet genom att använda preventivmedel om de inte vill ha (fler ) barn men det är en diskussion för sig.

Att man har ett förhållande med någon som är bra "föräldramaterial" innebär absolut inte att man vill ha hur många barn som helst med denne. I Sverige är det i princip enbart strikta katoliker och laestadianer som kan tänka sig hur många barn som helst, två små subkulturer utan något rellt inflytande.

Visst är det många som i en bra relation skulle behålla ett oplanerat barn om det handlade om en trea när man redan har två, eller kanske en fyra när man redan har tre.

Däremot är det väldigt, väldigt få som oavsett hur bra relationen än är skulle vilja ha sju eller åtta barn.

Detta brukar högerkonservativa missa när de enbart fokuserar på "lösaktighet" och förhållanden med "dåligt föräldramaterial".

Vill du på allvar göra något för att minska Sveriges aborttal tycker jag du ska satsa på en preventivmedelskampanj med gifta eller sammanboende föräldrar som målgrupp.

Finns bland annat  en studie av en Kero vid Umeå universitet som visar att över hälften av alla aborter görs i fasta förhållanden och att det ofta redan finns barn i dessa förhållanden .
Svar på tråden Tycker du att tjejer kan ligga runt