Inlägg från: Anonym (X) |Visa alla inlägg
  • Anonym (X)

Tycker du att tjejer kan ligga runt

Liindsi skrev 2020-07-20 21:55:59 följande:

Varför? Om man får vara nyfiken.

Det killar inte heller alltid begriper är att tjejer tänker precis likadant i detta.

Det ligger ingen status i att som man knullat runt för mycket heller då man betraktas som oseriös. När gossen sedan vill ha en riktig relation finner han det plötsligt svårt i den egna lilla staden då alla tjejer diskuterat hans dase.
  • Anonym (X)
    Torvald3 skrev 2020-07-23 09:31:06 följande:

Jag tycker inte jag har mer svartvit syn än dig i så fall, vi står bara på varsin sida av den svartvita polen. Sex är något man måste ta ansvar för, precis som mat och sin egen hälsa. Till exempel om du har sex och blir gravid utan att vilja det, kostar varje abort skattebetalarna cirka 7k. Det är alltså val och handlingar som får konsekvenser, ungefär som när du äter för mycket mat och blir överviktig.

Tråden handlade ju om tjejer. Killar vill dessutom ha sex betydligt oftare, av naturliga skäl, än tjejer. Därför pratar man inte om "killar som ligger runt". Tjejer är också, av lika naturliga skäl, betydligt kräsnare i jakten på en pojkvän.

Man vill ju inte ha vilket skräp som helst. Att ligga med, absolut, men som relationsmaterial? Näpp.

På P1 rapporterades det om en undersökning kring dejtande. Det visar sig att majoriteten av männen söker seriösa relationer medan kvinnorna mest söker tillfälliga kontakter.
  • Anonym (X)
    Anonym (Hmm) skrev 2020-07-23 23:31:31 följande:

Både män och kvinnor var lyckligare innan sexrushen startade och som har hållit på sen 60-talet.

Det finns så mycket negativt med att ligga runt och bara EN positiv sak - En stunds njutning.

Jag tycker man ska hålla sex enbart inom förhållanden. Då blir vi alla lyckligare. Det är garanterat. 

Jag förstår att man tänker så om man själv misslyckats med att hitta det man vill ha och nöjer sig med det.

Eller så är puritan.
Svar på tråden Tycker du att tjejer kan ligga runt