• Sisterofthesun

Tråden för oss som väntar barn i mars 2019

Hej, jag tänkte starta en grupp för oss som har BF i Mars 2019. Gruppen stannar på familjeliv och är för oss som vill hålla det hemligt än så länge men ha någon att dela graviditeten med :)

Jag plussade för någon dag sen!

Är 27 år gammal och har en dotter på 5-månader.

Spänning, oro, glädje och alla känslor där emellan har jag just nu.

Hur mår ni?

• Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019
  • Sisterofthesun
    jenniferrunder skrev 2018-06-29 00:26:36 följande:

Är så brutalt orolig här nu... är i vecka 4 och plussade för några dagar sedan och haft ?mensvärk? sen dess. Men nu den senaste timman känns det som att mensvärken blev lite starkare... Hela tiden tänkt att det är livmodern som växer. Jag och sambon hade sex förut och nu när jag gick på toaletten så kom det en ljusrosa flytning följt av små bruna klumpar/prickar... vadå kan dessa betyda? Någon annan som upplever lika dant?

"Mensvärken" kan ju bara vara växtvärk. Blödningen skulle kunna vara slemhinnorna som är extra känsliga vid en graviditet. Jag hoppas på det <3
  • Jappe87

Ho ho!

Jag plussade i veckan (3 tester ????).

Aldrig varit gravid förut så vet inte vad jag har att förvänta mig riktigt. Enligt appen är jag i vecka 4 men om jag tönker logiskt måste det varit deb senaste ägglossningen som var för två veckor sen...

Min undran är vad gör jag nu?

Är risken stor att det blir missfall?

• jenniferrunder
    Sisterofthesun skrev 2018-06-29 08:02:14 följande:

"Mensvärken" kan ju bara vara växtvärk. Blödningen skulle kunna vara slemhinnorna som är extra känsliga vid en graviditet. Jag hoppas på det <3

Ja jag hoppas att det bara är slemhinnorna... nu när jag va på toa fanns inget spår av blod alls! Hoppas det bara var någon engångsgrej... tack <3
  • livan86

Hej! Plussade i morse, 12/3 bf om man räknar från sista mensens första dag, har två barn tidigare 12, 3,5år :) samt en bonus på 14.

Planerad graviditet ????????

• Sisterofthesun
    Jappe87 skrev 2018-06-29 08:32:38 följande:

Ho ho!

Jag plussade i veckan (3 tester ????).

Aldrig varit gravid förut så vet inte vad jag har att förvänta mig riktigt. Enligt appen är jag i vecka 4 men om jag tönker logiskt måste det varit deb senaste ägglossningen som var för två veckor sen...

Min undran är vad gör jag nu?

Är risken stor att det blir missfall?

Man räknar att graviditeten börjar från förgående mensens första dag. Fostret är alltid två veckor yngre än vad man räknar. Men egentligen så har du ju bara varit gravid sen ägglossningen då sperman fastnade på ägget.

Ring till en barnmorska i närheten och säg att du är gravid så får du komma på hälsosamtal.

Finns alltid risk för missfall men just nu är du gravid, försök att inte tänka på missfall :)
  • Jappe87
    Sisterofthesun skrev 2018-06-29 08:55:43 följande:

Man räknar att graviditeten börjar från förgående mensens första dag. Fostret är alltid två veckor yngre än vad man räknar. Men egentligen så har du ju bara varit gravid sen ägglossningen då sperman fastnade på ägget.

Ring till en barnmorska i närheten och säg att du är gravid så får du komma på hälsosamtal.

Finns alltid risk för missfall men just nu är du gravid, försök att inte tänka på missfall :)

Tack snälla för svar!
  • Sisterofthesun
    livan86 skrev 2018-06-29 08:53:15 följande:

Hej! Plussade i morse, 12/3 bf om man räknar från sista mensens första dag, har två barn tidigare 12, 3,5år :) samt en bonus på 14.

Planerad graviditet ????????

Grattis!!! :)
  • Dennan88

Nu får jag tyvärr hoppa ur denna tråd då jag varit på gynakut och fått konstaterat att jag har fått mitt första missfall! Känns fruktansvärt när vi försökt bli gravida i 1år! Men önskar er alla ett stort lycka till!

• Kakan0
    Dennan88 skrev 2018-06-29 10:01:08 följande:

Nu får jag tyvärr hoppa ur denna tråd då jag varit på gynakut och fått konstaterat att jag har fått mitt första missfall! Känns fruktansvärt när vi försökt bli gravida i 1år! Men önskar er alla ett stort lycka till!

Känner med dig. Styrkekramar <3
  • Sisterofthesun
    Dennan88 skrev 2018-06-29 10:01:08 följande:

Hemskt ledsen för din/er skull! <3

Verkligen tråkigt att höra!
Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019