• Sisterofthesun

Tråden för oss som väntar barn i mars 2019

Hej, jag tänkte starta en grupp för oss som har BF i Mars 2019. Gruppen stannar på familjeliv och är för oss som vill hålla det hemligt än så länge men ha någon att dela graviditeten med :)

Jag plussade för någon dag sen!

Är 27 år gammal och har en dotter på 5-månader.

Spänning, oro, glädje och alla känslor där emellan har jag just nu.

Hur mår ni?

• Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019
  • Långväntanefterdig

Plussat efter ivf. Bild är från ruvardag 9 med eftermiddagsurin. Kan knappt fatta att det är sant, jag ska bli mamma i början av mars!! Så tacksam och förväntansfull <3
  • Långväntanefterdig
    Sisterofthesun skrev 2018-06-29 16:28:06 följande:

Grattis! Hoppas självklart att allt går som det ska :)

Jag har också ont i ryggen, långt ner och har antagligen börjat få foglossning väldigt tidigt.

Åh grattis!!! va kul!!
  • Kakan0
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-29 18:50:57 följande:

Plussat efter ivf. Bild är från ruvardag 9 med eftermiddagsurin. Kan knappt fatta att det är sant, jag ska bli mamma i början av mars!! Så tacksam och förväntansfull <3

Grattis!!
  • Långväntanefterdig
    Sisterofthesun skrev 2018-06-29 20:11:03 följande:

Har ni börjar med folsyratabletter?

Jag känner mig inte gravid och glömmer nästan bort det mellanåt.

Ja, gjorde iof ivf så började äta det för rätt längesen:)
  • Sisterofthesun
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-29 20:41:57 följande:

Ja, gjorde iof ivf så började äta det för rätt längesen:)

Jaha :) det ska man egentlihen alltid göra när man försöker bli gravid ju. Jag började i alla fall när jag plussade.
  • Långväntanefterdig
    Sisterofthesun skrev 2018-06-29 20:55:04 följande:

Jaha :) det ska man egentlihen alltid göra när man försöker bli gravid ju. Jag började i alla fall när jag plussade.

Det är bra :) försök komma ihåg dom å fortsätt hela graviditeten:)
  • Sisterofthesun
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-29 22:02:57 följande:

Det är bra :) försök komma ihåg dom å fortsätt hela graviditeten:)

Jag slarvade en del i slutet av förra graviditet men ska också försöka vara duktigare denna gången :)
  • YKY

Jag är gravid efter vår första IVF, jag och min sambo har försökt i två år. Jag är 29 och bor i Göteborg.

Jag fick positivt midsommarhelgen, i aöndags. Känns fortfarande helt overkligt. Jag har varit jätteorolig för stegringen, men idag fick jag klart starkare än något test jag tagit under veckan. Nu ska jag släppa det och sluta testa.

Bf den 1 mars 2019, är i vecka 5+1 idag. Vi är försiktigt hoppfulla!

• Lilly2015
    YKY skrev 2018-06-30 07:27:20 följande:

Jag är gravid efter vår första IVF, jag och min sambo har försökt i två år. Jag är 29 och bor i Göteborg.

Jag fick positivt midsommarhelgen, i aöndags. Känns fortfarande helt overkligt. Jag har varit jätteorolig för stegringen, men idag fick jag klart starkare än något test jag tagit under veckan. Nu ska jag släppa det och sluta testa.

Bf den 1 mars 2019, är i vecka 5+1 idag. Vi är försiktigt hoppfulla!

Vad roligt, grattis :)
Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019