• Sisterofthesun

Tråden för oss som väntar barn i mars 2019

Hej, jag tänkte starta en grupp för oss som har BF i Mars 2019. Gruppen stannar på familjeliv och är för oss som vill hålla det hemligt än så länge men ha någon att dela graviditeten med :)

Jag plussade för någon dag sen!

Är 27 år gammal och har en dotter på 5-månader.

Spänning, oro, glädje och alla känslor där emellan har jag just nu.

Hur mår ni?

• Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019
  • Systeryster33
    Miktor skrev 2018-07-01 08:22:50 följande:

Får nog hoppa ut den här tråden endå. Plussade i onsdags och var chokad då det var vårt allra första försök någonsin! Men i torsdag började det blöda lite och i fredags började värken komma, det vad på spynivå och mer blod än innan. Blöder fortfarande idag, även om det inte har varit ?forsande? precis, så känns det som att det kan ha varit ett missfall endå.. Känner mig tom, ledsen och väldigt besviken. Men det här var ju endå vår första gång så då vet jag att det funkar i alla fall. Får vänta ut blödningen och försöka igen!

Lycka till ni andra som har plussat och håller tummarna att det går vägen <3

Kram! Missfall är tufft, men tur när det sker så tidigt iaf <3

Skönt att din kropp verkar funka iaf !! Stor kram
  • Lunamoon
    Anonym (Tredje barnet) skrev 2018-07-01 08:49:57 följande:

Åh kul. Ska också köpa ett till digital test. Känner mig ganska orolig. Har fått tid för ul den 19e juli då vi fick ett utomkvedes i januari. Så pendlar mellan att känna mig jätte glad o sen orolig o försöker hålla mig tills vi varit där.

Borde vara 4+3. Plussade för en vecka sedan svagt och sedan 1-2v med digital test. Vi har två tjejer sen tidigare som är 10 och 8 år. Känns helt galet att de hunnit bli så stora och vi är sååå himla sugna på en till :)

Ja gör det, om inte de digitala testen skapar stress för dig. Har lite hatkärlek till de testen men var roligt att se att det slog om. Oj, utomkvedes lät inget vidare. Hur upptäckte du det? Mycket smärta? Bra med ul iaf så att du kan bli lite lugnad.

Men oh, mysigt! Håller med dig om att en trea blir verkligen efterlängtad. Ska bli så gosigt med en bebis igen. :)
  • ivfochhoppas

Känner ni er illamående? Jag känner mig lite illamående nästa hela tiden. Och trött. Enligt läkaren på ivf-kliniken ska jag fortsätta ta progesteron ca 8 veckor. Jag vet inte om det är progesteron som gör mig illamående eller om det är graviditeten. Hoppas att jag vänjer mig. Jag vaknar tidigt och har svårt att koppla av och tänka på annat än att jag är gravid. Jag ska boka in nån resa med sambon och aktivera mig mer så jag kan fokusera på annat. Ligger bara hemma och solar och slappar vilket iofs är skönt, men jobbigt när man lätt kan googla graviditetsgrejer.

• Lilly2015
    ivfochhoppas skrev 2018-07-01 12:35:30 följande:

Känner ni er illamående? Jag känner mig lite illamående nästa hela tiden. Och trött. Enligt läkaren på ivf-kliniken ska jag fortsätta ta progesteron ca 8 veckor. Jag vet inte om det är progesteron som gör mig illamående eller om det är graviditeten. Hoppas att jag vänjer mig. Jag vaknar tidigt och har svårt att koppla av och tänka på annat än att jag är gravid. Jag ska boka in nån resa med sambon och aktivera mig mer så jag kan fokusera på annat. Ligger bara hemma och solar och slappar vilket iofs är skönt, men jobbigt när man lätt kan googla graviditetsgrejer.

Jag mådde lite illa i början av veckan (är på sista dagen av vecka fem nu). De senaste dagarna har jag nästan mått som vanligt förutom lite molvärk, lite ont i brösten och sjukt hungrig. Jag har varit gravid en gång tidigare (abort) och då började det vidriga illamåendet i vecka åtta. Hoppas verkligen att jag slipper det den här gången för det var hemskt!
  • Lilly2015

Vet någon om barnmorskan alltid räknar från senaste mensens första dag? Jag har kort cykel på 24 dagar och hade ägglossning på dag 11. Natural cycles säger därför att jag är i vecka 4+6 idag men barnmorskan tycker väl då att jag är i vecka 4+2 baserat på att senaste mensens första dag var 1 juni. Natural cycles stämmer ju på mig och min kropp, medan barnmorskans uträkning ju bara är ett genomsnitt. Kommer det ändå bli så att de kommer säga att jag inte är så långt gången som jag borde vara, bara för att de räknar på någon slags medeluträkning? Vill i så fall förbereda mig mentalt på att hoppa bak ett par dagar vid inskrivning i augusti :) Någon som har erfarenhet?

• Sisterofthesun
    Lilly2015 skrev 2018-07-01 14:30:44 följande:

Vet någon om barnmorskan alltid räknar från senaste mensens första dag? Jag har kort cykel på 24 dagar och hade ägglossning på dag 11. Natural cycles säger därför att jag är i vecka 4+6 idag men barnmorskan tycker väl då att jag är i vecka 4+2 baserat på att senaste mensens första dag var 1 juni. Natural cycles stämmer ju på mig och min kropp, medan barnmorskans uträkning ju bara är ett genomsnitt. Kommer det ändå bli så att de kommer säga att jag inte är så långt gången som jag borde vara, bara för att de räknar på någon slags medeluträkning? Vill i så fall förbereda mig mentalt på att hoppa bak ett par dagar vid inskrivning i augusti :) Någon som har erfarenhet?

Ja, barnmorskan kommer räkna från mensens första dag.
  • Lilly2015
    Sisterofthesun skrev 2018-07-01 14:32:28 följande:

Ja, barnmorskan kommer räkna från mensens första dag.

Men är inte det så irriterande och konstigt? Fattar att de måste ha ett standardmått men om man vet att man har kortare, eller längre, cykel än 28 dagar och inte har ägglossning dag 14 så borde de ju kunna vara lite medgörliga? Störigt :D
  • Sisterofthesun
    Lilly2015 skrev 2018-07-01 14:47:59 följande:

Men är inte det så irriterande och konstigt? Fattar att de måste ha ett standardmått men om man vet att man har kortare, eller längre, cykel än 28 dagar och inte har ägglossning dag 14 så borde de ju kunna vara lite medgörliga? Störigt :D

Lilly2015 skrev 2018-07-01 14:47:59 följande:

Men det är ju också för att man inte kan veta när befruktningens skedde :)
  • Anonym (Tredje barnet)
    Lunamoon skrev 2018-07-01 11:39:55 följande:

Ja gör det, om inte de digitala testen skapar stress för dig. Har lite hatkärlek till de testen men var roligt att se att det slog om. Oj, utomkvedes lät inget vidare. Hur upptäckte du det? Mycket smärta? Bra med ul iaf så att du kan bli lite lugnad.

Men oh, mysigt! Håller med dig om att en trea blir verkligen efterlängtad. Ska bli så gosigt med en bebis igen. :)

Gjorde ett test och det hade också slagit om till 2-3 veckor. Så stegrar ju iaf ?rätt?. Vi upptäckte x et genom att jag fick konstig bruna flytningar mellan menscyklarna. Hade haft mens så gissade att det var äl men kom flera ggr så testade vi o plussade. Förstod att det va må vajsing o åkte till gyn. Hade inte ont men insåg väl då att jag var ofantligt trött. Fick efter ett par dagar bekräftar x som jag fick celllgifter mot. Så nu när tiden som vi skulle väntat gått så har vi förakt igen. Tycker bara jag känner på hö sida nu o ul är inte förrän 19 juli men försöker tänka att det också är mkt oro. Är det samma igen får de ta bort den äggledaren tänker jag!

Våra barn pratar ofta om syskon så vore så kul om det går vägen nu. När tänkte ni berätta?:)
  • Lunamoon
    Anonym (Tredje barnet) skrev 2018-07-01 20:00:35 följande:

Gjorde ett test och det hade också slagit om till 2-3 veckor. Så stegrar ju iaf ?rätt?. Vi upptäckte x et genom att jag fick konstig bruna flytningar mellan menscyklarna. Hade haft mens så gissade att det var äl men kom flera ggr så testade vi o plussade. Förstod att det va må vajsing o åkte till gyn. Hade inte ont men insåg väl då att jag var ofantligt trött. Fick efter ett par dagar bekräftar x som jag fick celllgifter mot. Så nu när tiden som vi skulle väntat gått så har vi förakt igen. Tycker bara jag känner på hö sida nu o ul är inte förrän 19 juli men försöker tänka att det också är mkt oro. Är det samma igen får de ta bort den äggledaren tänker jag!

Våra barn pratar ofta om syskon så vore så kul om det går vägen nu. När tänkte ni berätta?:)

Hoppas på det bästa men som sagt bra att ändå kolla upp så att oron kan stillas med. Lät ju inget vidare med att få sådär...

Vad härligt att testet stegrat som det ska. Har du några symtom annars ännu? Vi tänkte nog berätta efter kubtestet i vecka 12. Ni då? De kommer säkert bli superglada :)
Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019