• Sisterofthesun

Tråden för oss som väntar barn i mars 2019

Hej, jag tänkte starta en grupp för oss som har BF i Mars 2019. Gruppen stannar på familjeliv och är för oss som vill hålla det hemligt än så länge men ha någon att dela graviditeten med :)

Jag plussade för någon dag sen!

Är 27 år gammal och har en dotter på 5-månader.

Spänning, oro, glädje och alla känslor där emellan har jag just nu.

Hur mår ni?

• Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019
  • Anonym (Tredje barnet)
    Lunamoon skrev 2018-07-01 20:37:48 följande:

Hoppas på det bästa men som sagt bra att ändå kolla upp så att oron kan stillas med. Lät ju inget vidare med att få sådär...

Vad härligt att testet stegrat som det ska. Har du några symtom annars ännu? Vi tänkte nog berätta efter kubtestet i vecka 12. Ni då? De kommer säkert bli superglada :)

Bra att vänta lite längre. Ska försöka att vänta tills då mem om vi får bekräftat att det sitter rätt och det finns ett hjärta som slår kommer det vara svårt att hålla sig. Men du hade fått mf i v 8? Märkte du innan att det var nå vajsing?

Symptomen nu är spända ådriga bröst och förstoppad:/. Annars inget. Du??
  • Jappe87
    Anonym (Tredje barnet) skrev 2018-07-01 21:13:22 följande:

Bra att vänta lite längre. Ska försöka att vänta tills då mem om vi får bekräftat att det sitter rätt och det finns ett hjärta som slår kommer det vara svårt att hålla sig. Men du hade fått mf i v 8? Märkte du innan att det var nå vajsing?

Symptomen nu är spända ådriga bröst och förstoppad:/. Annars inget. Du??

Jag mår illa och är helt sjukligt trött jag.. är kabske lute tidigt för det men jag mår Peck!!
  • Anonym (Tredje barnet)
    Jappe87 skrev 2018-07-01 21:22:19 följande:

Jag mår illa och är helt sjukligt trött jag.. är kabske lute tidigt för det men jag mår Peck!!

Hua. Är det första barnet?
  • Anonym (Tredje barnet)

Nån annan som fått som sendrag? Skulle gå upp i morse o det högg till i sidan, kändes nästan spm tarmvred. Kan få så innan mens

• Lunamoon

[quote=78847313][quote-nick]Anonym (Tredje barnet) skrev 2018-07-01 21:13:22 följande:[/quote-nick]Bra att vänta lite längre. Ska försöka att vänta tills då mem om vi får bekräftat att det sitter rätt och det finns ett hjärta som slår kommer det vara svårt att hålla sig. Men du hade fått mf i v 8? Märkte du innan att det var nå vajsing?

Symptomen nu är spända ådriga bröst och förstoppad:/. Annars inget. Du??[/quoute]

Jaa vad mysigt! Det skulle jag med ha gjort om jag hade kunnat tjuvkika lite tidigare. Har du berättat för någon alls eller tänker du ta alla samtidigt? Härliga symtom hörru, haha! Är du svullen om magen då redan?

Ja, magkänslan... kände direkt nästan att något var fel. Plus att dem digitala inte ville slå om. Hade inga symtom alls. I vecka 8 (dagen då missfallet började) stod det fortfarande 2-3 veckor. Var med i en grupp och dem försökte såklart peppa att de där testen inte är helt tillförlitliga osv, vilket dem har rätt i men tillsammans med magkänslan så blev det ingen bra känsla överlag. Därför jag har lite hatkärlek för testen hehe. Men är tacksam att kroppen skötte det självmant och nu känns allt toppen. Molvärk och lite trött men har varit så varmt så kanske beror på det. Humörsvängningar med, var säker på att mensen skulle dyka upp för att det var så likt pms.

Hur tänker du gällande inskrivning? När ska du ringa?

• Anonym (Tredje barnet)
    Lunamoon skrev 2018-07-01 22:55:31 följande:

[quote=78847313][quote-nick]Anonym (Tredje barnet) skrev 2018-07-01 21:13:22 följande:[/quote-nick]Bra att vänta lite längre. Ska försöka att vänta tills då mem om vi får bekräftat att det sitter rätt och det finns ett hjärta som slår kommer det vara svårt att hålla sig. Men du hade fått mf i v 8? Märkte du innan att det var nå vajsing?

Symptomen nu är spända ådriga bröst och förstoppad:/. Annars inget. Du??[/quoute]

Jaa vad mysigt! Det skulle jag med ha gjort om jag hade kunnat tjuvkika lite tidigare. Har du berättat för någon alls eller tänker du ta alla samtidigt? Härliga symtom hörru, haha! Är du svullen om magen då redan?

Ja, magkänslan... kände direkt nästan att något var fel. Plus att dem digitala inte ville slå om. Hade inga symtom alls. I vecka 8 (dagen då missfallet började) stod det fortfarande 2-3 veckor. Var med i en grupp och dem försökte såklart peppa att de där testen inte är helt tillförlitliga osv, vilket dem har rätt i men tillsammans med magkänslan så blev det ingen bra känsla överlag. Därför jag har lite hatkärlek för testen hehe. Men är tacksam att kroppen skötte det självmant och nu känns allt toppen. Molvärk och lite trött men har varit så varmt så kanske beror på det. Humörsvängningar med, var säker på att mensen skulle dyka upp för att det var så likt pms.

Hur tänker du gällande inskrivning? När ska du ringa?

Haha ja mindre kul :) Magen är rätt uppsvälld så orkar inte ens ha byxor jag måste knäppa. Känns lite som att det börjar bli lite bättre (blir direkt rädd för mf då dock)

Men vågar inte lita på magkänslan riktigt, blev rätt omkull kastad av utomkvedets. Trodde inte det var möjligt efter att man fått två barn. Och båda graviditeterna innan var väldigt lättsamma. Men var ju 8 år sen sist så mkt har väl hunnit hända i kroppen.

Har berättat för de absolut närmsta kompisarna, tänkte vänta sen till tidigast efter att vi fått besked. Känns som 100 år till dess.

Hur har du gjort?
  • Lunamoon
    Anonym (Tredje barnet) skrev 2018-07-01 23:17:42 följande:

Haha ja mindre kul :) Magen är rätt uppsvälld så orkar inte ens ha byxor jag måste knäppa. Känns lite som att det börjar bli lite bättre (blir direkt rädd för mf då dock)

Men vågar inte lita på magkänslan riktigt, blev rätt omkull kastad av utomkvedets. Trodde inte det var möjligt efter att man fått två barn. Och båda graviditeterna innan var väldigt lättsamma. Men var ju 8 år sen sist så mkt har väl hunnit hända i kroppen.

Har berättat för de absolut närmsta kompisarna, tänkte vänta sen till tidigast efter att vi fått besked. Känns som 100 år till dess.

Hur har du gjort?

Ja det måste ju verkligen ha känts overkligt. Lite mer som en chock kan jag tänka mig? Vad skönt att de tidigare graviditeterna var lättsamma. Försök att njut (även fast man blir lite nojig) så kommer det säkert visa en liten plutt på vul! Hehe, vad skojigt med byxorna.

Ja, jag håller med om att det känns som tusen år. Man vill ju bara skrika ut till hela världen eftersom man är så glad och förväntansfull. Har berättat för min syster och närmsta vänner och sen tänker jag efter kub att vi kommer gå ut med det offentligt med någon liten söt bild ifrån kub-testet där i vecka 12. Längtar så tills dess!
  • Frallanz

Hej på er!

Här är en till som har bf mars :) den 7e mars enligt appen.

Är i vecka 5 (4+3), andra barnet. Sonen blev 3 nu i juni. 3e försöket detta då våra två andra försök slutade i mf mars och maj. Båda missfallen i vecka 4+2. Så nu håller vi tummarna stenhårt här hemma! Men plussade starkt på bim-3 o de andra två gångerna har jag plussat riktigt svagt så känns ju lite bättre denna gången.

Mina symptom är ömma vårtgårdar och molvärk o illamående till o från. Hade inga symtom alls med sonen så nytt detta :)

• Anonym (Maria)

Hej på er, hoppar in med er här, jag är beräknad 3e mars och är 6+0 idag.

Jag har haft 2 missfall, ett förra året och ett i feb. Har därför bokat ett Vul på tisdag nästa vecka för att kolla om hjärtat slår, nån mer som också har bokat?

• Sisterofthesun
    Anonym (Maria) skrev 2018-07-02 09:53:21 följande:

Hej på er, hoppar in med er här, jag är beräknad 3e mars och är 6+0 idag.

Jag har haft 2 missfall, ett förra året och ett i feb. Har därför bokat ett Vul på tisdag nästa vecka för att kolla om hjärtat slår, nån mer som också har bokat?

Kul! Är också beräknad 2 eller 3 mars.

Har inte bokat in något vul, sambon tycker att vi ska vänta till kub.
Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019