• Sisterofthesun

Tråden för oss som väntar barn i mars 2019

Hej, jag tänkte starta en grupp för oss som har BF i Mars 2019. Gruppen stannar på familjeliv och är för oss som vill hålla det hemligt än så länge men ha någon att dela graviditeten med :)

Jag plussade för någon dag sen!

Är 27 år gammal och har en dotter på 5-månader.

Spänning, oro, glädje och alla känslor där emellan har jag just nu.

Hur mår ni?

• Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019
  • Anonym (Maria)
    Sisterofthesun skrev 2018-07-02 10:00:11 följande:

Kul! Är också beräknad 2 eller 3 mars.

Har inte bokat in något vul, sambon tycker att vi ska vänta till kub.

Ja vill mest göra det för att det inte ska bli som första gången när jag gick och trodde att jag var 8+4 när fostret var knappt v 5 elr 6, känns bättre att veta vad som händer.
  • Sisterofthesun
    Anonym (Maria) skrev 2018-07-02 10:08:39 följande:

Ja vill mest göra det för att det inte ska bli som första gången när jag gick och trodde att jag var 8+4 när fostret var knappt v 5 elr 6, känns bättre att veta vad som händer.

Förstår det! Är också orolig för det.
  • YKY
    Anonym (Maria) skrev 2018-07-02 09:53:21 följande:

Hej på er, hoppar in med er här, jag är beräknad 3e mars och är 6+0 idag.

Jag har haft 2 missfall, ett förra året och ett i feb. Har därför bokat ett Vul på tisdag nästa vecka för att kolla om hjärtat slår, nån mer som också har bokat?

Jag har bokat ett privat VUL eftersom reproduktionsmedicin har sommarstängt, annars hade jag fått ett där i vecka 7-8. Så jag bokade VUL på 8+0 och har ev ett med reproduktionsmedicin i vecka 11. KUB kostar i Västra Götaland (1600 kr tror jag) om man är under 35 år, så jag tror inte att vi kommer göra det.
  • Kakan0
    Anonym (Maria) skrev 2018-07-02 09:53:21 följande:

Hej på er, hoppar in med er här, jag är beräknad 3e mars och är 6+0 idag.

Jag har haft 2 missfall, ett förra året och ett i feb. Har därför bokat ett Vul på tisdag nästa vecka för att kolla om hjärtat slår, nån mer som också har bokat?

Hade också ett missfall i februari, precis bokat vul om ett par veckor är då i 7+4, ville mest lugna mig själv. Se att det finns något där!
  • YKY
    Kakan0 skrev 2018-07-02 11:36:57 följande:

Hade också ett missfall i februari, precis bokat vul om ett par veckor är då i 7+4, ville mest lugna mig själv. Se att det finns något där!

Har du bokat privat eller fått via MVC?
  • Abort efter NC

Hallå! Jag har också bf i mars. 11/3 enligt app. :) plussade på bim-5. Är 21 år och det är vårt första barn:)

• Kakan0
    YKY skrev 2018-07-02 12:34:51 följande:

Har du bokat privat eller fått via MVC?

Jag har bokat privat:)
  • Jappe87
    Anonym (Tredje barnet) skrev 2018-07-01 22:46:15 följande:
    Hua. Är det första barnet?
    Ja precis, det är första graviditeten. För tillfället är det ändå lite bättre måste jag säga.. måste äta regelbundet bara :)
  • Meej

Nu har jag också ringt till barnmorskemottagningen och fick en tid på torsdag morgon. Ska blir spännande! Vi pratade inte något om VUL idag, men ska ta upp det när jag kommer dit. Har fått göra VUL med båda de äldre syskonen pga pco och att jag då gick hos gyn för det. Hade också ett mf i januari och känner att det hade varit väldigt skönt att få se att allt ser ut som det ska..

Hur tänker ni kring KUB och nipt? Det var någon av er som hade bokat KUB?

• Systeryster33
    Meej skrev 2018-07-02 17:20:44 följande:

Nu har jag också ringt till barnmorskemottagningen och fick en tid på torsdag morgon. Ska blir spännande! Vi pratade inte något om VUL idag, men ska ta upp det när jag kommer dit. Har fått göra VUL med båda de äldre syskonen pga pco och att jag då gick hos gyn för det. Hade också ett mf i januari och känner att det hade varit väldigt skönt att få se att allt ser ut som det ska..

Hur tänker ni kring KUB och nipt? Det var någon av er som hade bokat KUB?

Härligt :) vår plant att göra Kub! Hur tänker du?
Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019