• Sisterofthesun

Tråden för oss som väntar barn i mars 2019

Hej, jag tänkte starta en grupp för oss som har BF i Mars 2019. Gruppen stannar på familjeliv och är för oss som vill hålla det hemligt än så länge men ha någon att dela graviditeten med :)

Jag plussade för någon dag sen!

Är 27 år gammal och har en dotter på 5-månader.

Spänning, oro, glädje och alla känslor där emellan har jag just nu.

Hur mår ni?

• Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019
  • Stardust1989

Hejsan!

Sitter lite skakis här haha!

Efter att ha väntat på mensen i en vecka men den inte kommit plus att jag har haft lite värkar varje dag så tog jag mitt första test idag och det var positivt!

Jag och min sambo har inte aktivt försökt skaffa barn då jag nyligen har bytt kommun och blivit klar med min utbildning men vi bestämde oss för att sluta med kondom. Vi är båda 29 och känner längtan efter barn.

Men vi båda är lite i shock haha då detta är en så ny och stor sak som händer.

Hur känner ni med allt? Så jobbigt det kommer bli att hålla denna stora hemlighet;)

• Lunamoon

Vill också vara med. Går in i vecka 5 imorgon. Trött och svängigt humör, molvärk. Fick missfall i vecka 8 nyligen så är nervös för denna graviditet men har en bättre magkänsla. Blir ett tredje barn för vår del om allt går väl...

• Systeryster33
    Lunamoon skrev 2018-06-30 20:31:44 följande:

Vill också vara med. Går in i vecka 5 imorgon. Trött och svängigt humör, molvärk. Fick missfall i vecka 8 nyligen så är nervös för denna graviditet men har en bättre magkänsla. Blir ett tredje barn för vår del om allt går väl...

Grattis :) hoppas allt går vägen den här gången! <3
  • Lunamoon
    Systeryster33 skrev 2018-06-30 20:44:20 följande:

Grattis :) hoppas allt går vägen den här gången! <3

Tack och grattis du med! Kommer säkert gå bra för oss, hehe. Hoppas jag såklart :)
  • Anonym (Tredje barnet)
    Lunamoon skrev 2018-06-30 20:31:44 följande:

Grattis! :) Håller tummarna att det går hela vägen dena gång. Hur gamla är era andra barn?
  • Lunamoon
    Anonym (Tredje barnet) skrev 2018-07-01 06:18:15 följande:

Grattis! :) Håller tummarna att det går hela vägen dena gång. Hur gamla är era andra barn?

Ja. Idag slog det digitala testet om från 1-2 till 2-3 och idag är BIM (4+0) så känns kanonbra. Har två flickor sedan innan som fyller 5 respektive 6 år i år. Har du några barn sen tidigare? Vilken vecka är du nu i? :)
  • Miktor

Får nog hoppa ut den här tråden endå. Plussade i onsdags och var chokad då det var vårt allra första försök någonsin! Men i torsdag började det blöda lite och i fredags började värken komma, det vad på spynivå och mer blod än innan. Blöder fortfarande idag, även om det inte har varit ?forsande? precis, så känns det som att det kan ha varit ett missfall endå.. Känner mig tom, ledsen och väldigt besviken. Men det här var ju endå vår första gång så då vet jag att det funkar i alla fall. Får vänta ut blödningen och försöka igen!

Lycka till ni andra som har plussat och håller tummarna att det går vägen <3

• Sisterofthesun
    Miktor skrev 2018-07-01 08:22:50 följande:

Får nog hoppa ut den här tråden endå. Plussade i onsdags och var chokad då det var vårt allra första försök någonsin! Men i torsdag började det blöda lite och i fredags började värken komma, det vad på spynivå och mer blod än innan. Blöder fortfarande idag, även om det inte har varit ?forsande? precis, så känns det som att det kan ha varit ett missfall endå.. Känner mig tom, ledsen och väldigt besviken. Men det här var ju endå vår första gång så då vet jag att det funkar i alla fall. Får vänta ut blödningen och försöka igen!

Verkligen ledsen för din skull! <3
  • Anonym (Tredje barnet)
    Lunamoon skrev 2018-07-01 06:26:20 följande:

Ja. Idag slog det digitala testet om från 1-2 till 2-3 och idag är BIM (4+0) så känns kanonbra. Har två flickor sedan innan som fyller 5 respektive 6 år i år. Har du några barn sen tidigare? Vilken vecka är du nu i? :)

Åh kul. Ska också köpa ett till digital test. Känner mig ganska orolig. Har fått tid för ul den 19e juli då vi fick ett utomkvedes i januari. Så pendlar mellan att känna mig jätte glad o sen orolig o försöker hålla mig tills vi varit där.

Borde vara 4+3. Plussade för en vecka sedan svagt och sedan 1-2v med digital test. Vi har två tjejer sen tidigare som är 10 och 8 år. Känns helt galet att de hunnit bli så stora och vi är sååå himla sugna på en till :)
  • Anonym (Tredje barnet)
    Miktor skrev 2018-07-01 08:22:50 följande:

Ledsamt! Håller tummarna för er till nästa gång<3
Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019