• Sisterofthesun

Tråden för oss som väntar barn i mars 2019

Hej, jag tänkte starta en grupp för oss som har BF i Mars 2019. Gruppen stannar på familjeliv och är för oss som vill hålla det hemligt än så länge men ha någon att dela graviditeten med :)

Jag plussade för någon dag sen!

Är 27 år gammal och har en dotter på 5-månader.

Spänning, oro, glädje och alla känslor där emellan har jag just nu.

Hur mår ni?

• Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019
  • YKY
    Lilly2015 skrev 2018-06-30 07:36:24 följande:

Vad roligt, grattis :)

Tack! :)
  • Långväntanefterdig
    Lilly2015 skrev 2018-06-30 07:36:24 följande:

Vad roligt, grattis :)

Åh va kul! Exakt samma här ju! Gravid efter vår första ivf , v 3+6 här så jättetidigt men är som du försiktigt förhoppningsfulla!! Var också orolig för stegringen och har testdag på måndag egentligen, men igår såg jag en fin stegring och släpper det nu fram till måndag :) sen hoppas vi att det växer å gror så vi kan meddela kliniken efter sommarstängt stort grattis!
  • Långväntanefterdig
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-30 07:46:01 följande:

Åh va kul! Exakt samma här ju! Gravid efter vår första ivf , v 3+6 här så jättetidigt men är som du försiktigt förhoppningsfulla!! Var också orolig för stegringen och har testdag på måndag egentligen, men igår såg jag en fin stegring och släpper det nu fram till måndag :) sen hoppas vi att det växer å gror så vi kan meddela kliniken efter sommarstängt stort grattis!

YKY skrev 2018-06-30 07:27:20 följande:

Jag är gravid efter vår första IVF, jag och min sambo har försökt i två år. Jag är 29 och bor i Göteborg.

Jag fick positivt midsommarhelgen, i aöndags. Känns fortfarande helt overkligt. Jag har varit jätteorolig för stegringen, men idag fick jag klart starkare än något test jag tagit under veckan. Nu ska jag släppa det och sluta testa.

Bf den 1 mars 2019, är i vecka 5+1 idag. Vi är försiktigt hoppfulla!

Svarade dig men hamnade på ett annat svar :)
  • Lilly2015

Hur gör ni de här tidiga veckorna för att låta dem gå? Jag är inte särskilt orolig, men vill mest bara se om det ligger någon därinne och kunna berätta för våra familjer. Så segt att vänta, inte min starka sida :)

• Sisterofthesun
    Lilly2015 skrev 2018-06-30 07:50:38 följande:

Hur gör ni de här tidiga veckorna för att låta dem gå? Jag är inte särskilt orolig, men vill mest bara se om det ligger någon därinne och kunna berätta för våra familjer. Så segt att vänta, inte min starka sida :)

Bra fråga, verkligen jobbigt de första veckorna innan man ens varit på ultraljud. Jag försöker leva som vanligt (lättare sagt än gjort) ibland glömmer jag bort att jag är gravid eftersom att jag inte känner av det än, men när det väl slår mig så blir jag orolig direkt, har svårt att ens förstå att jag är gravid igen.

Jag antar att det bästa tipset är att hitta på roliga saker och sysselsätta sig så gått det går :)
  • Lilly2015
    Sisterofthesun skrev 2018-06-30 08:00:49 följande:

Bra fråga, verkligen jobbigt de första veckorna innan man ens varit på ultraljud. Jag försöker leva som vanligt (lättare sagt än gjort) ibland glömmer jag bort att jag är gravid eftersom att jag inte känner av det än, men när det väl slår mig så blir jag orolig direkt, har svårt att ens förstå att jag är gravid igen.

Jag antar att det bästa tipset är att hitta på roliga saker och sysselsätta sig så gått det går :)

Ja är man sysselsatt så går ju tiden fortare. Tur att det snart är semester, då brukar ju tiden springa iväg :)
  • livan86
    YKY skrev 2018-06-30 07:27:20 följande:

Jag är gravid efter vår första IVF, jag och min sambo har försökt i två år. Jag är 29 och bor i Göteborg.

Jag fick positivt midsommarhelgen, i aöndags. Känns fortfarande helt overkligt. Jag har varit jätteorolig för stegringen, men idag fick jag klart starkare än något test jag tagit under veckan. Nu ska jag släppa det och sluta testa.

Bf den 1 mars 2019, är i vecka 5+1 idag. Vi är försiktigt hoppfulla!

Grattis! Jag bor också i Göteborg, nästan i alla fall. I Landvetter :)
  • YKY
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-30 07:49:02 följande:

Svarade dig men hamnade på ett annat svar :)

Grattis! Jag har nog sett dig i IVF-trådarna. Är det din första graviditet också? Var bor du?
  • Meej

Oj vad mycket göteborgare! Vad kul!

Välkomna alla nya och beklagar verkligen till er som blir tvungna att lämna tråden!

Idag flyger vi hemåt igen så framöver kommer jag nog vara lite mer aktiv : )

• jenniferrunder

Nu vågar jag tro det på riktigt wiiii!!! Va och skrev in mig hos barnmorskan igår! Vecka 4 (3+6). Någon annan som varit på MVC än?
Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019