• Sisterofthesun

Tråden för oss som väntar barn i mars 2019

Hej, jag tänkte starta en grupp för oss som har BF i Mars 2019. Gruppen stannar på familjeliv och är för oss som vill hålla det hemligt än så länge men ha någon att dela graviditeten med :)

Jag plussade för någon dag sen!

Är 27 år gammal och har en dotter på 5-månader.

Spänning, oro, glädje och alla känslor där emellan har jag just nu.

Hur mår ni?

• Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019
  • Sisterofthesun
    Anonym (ssvw) skrev 2018-06-27 17:08:11 följande:

Jag hänger gärna på här! Gjorde test i förrgår och sedan igen idag, clearblue säger GRAVID 1-2 veckor! Jag hade utslag på ägglossning 13 juni (på dag 25 i cykeln) så jag är ju inte så långt gången som när man räknar från senaste mensens första dag, som var 21 maj.Tror att jag blir beräknad i början på mars 2019. Har Pco och en blockerad äggledare.. Så många försök, hormonbehandlingar med Letrozol osv. Känns overkligt! Kan inte förstå det! Första barnet för oss båda.

Underbart! Grattis :)
  • Dennan88

HJÄLP!!!! Är så orolig nu!!! Igår morse plussade jag svagt med clearblue early test med morgonkisset och blev super glad! Min mens skulle kommit i söndags men fortfarande inte dykt upp. Jag blev helt exalterad och svävade på rosa moln tills jag fick för mig att göra ytterligare ett gravtest det testet med veckoindikator så sagt och gjort köpte det testet idag och gick in på toa nu ieftermiddags fast jag inte var särskilt kissinödig så det kom inte många droppar och väntade med spänning tills timglaset på testet skulle sluta blinka och efter två lååååånga minuter får jag svaret: INTE GRAVID!!!! Nu flyger tusen tankar igenom mitt huvud!!! Är jag gravid eller inte? Det märkliga är att jag känner mig gravid och har olika symptom därav att jag tog första testet ifrån början för att få det bekräftat men nu vet i tusan vad jag ska tro??? Hur länge ble jag vänta innan jag tar ett 3:e test för att försäkra mig om vad som egentligen stämmer?? Här kommer bilder på mina test!

• Systeryster33
    Dennan88 skrev 2018-06-27 19:42:24 följande:

HJÄLP!!!! Är så orolig nu!!! Igår morse plussade jag svagt med clearblue early test med morgonkisset och blev super glad! Min mens skulle kommit i söndags men fortfarande inte dykt upp. Jag blev helt exalterad och svävade på rosa moln tills jag fick för mig att göra ytterligare ett gravtest det testet med veckoindikator så sagt och gjort köpte det testet idag och gick in på toa nu ieftermiddags fast jag inte var särskilt kissinödig så det kom inte många droppar och väntade med spänning tills timglaset på testet skulle sluta blinka och efter två lååååånga minuter får jag svaret: INTE GRAVID!!!! Nu flyger tusen tankar igenom mitt huvud!!! Är jag gravid eller inte? Det märkliga är att jag känner mig gravid och har olika symptom därav att jag tog första testet ifrån början för att få det bekräftat men nu vet i tusan vad jag ska tro??? Hur länge ble jag vänta innan jag tar ett 3:e test för att försäkra mig om vad som egentligen stämmer?? Här kommer bilder på mina test!

Vad jobbigt! Förstår verkligen din oro! Det är ju så tidigt att kvällsurinen kanske visar fel! Det kan ju även va så att ägget börjat fästa och utsöndra hcg och sen inte riktigt fäst som det ska och att mensen kommer! Hade jag varit du hade jag väntat 3 dagar med ett nytt digitalt och då tagit på morgonen! Hcg fördubblas på 2-3 dygn i början!

Kan du inte hålla dig så kanske ta fler stickor/vanliga någon morgon nu innan och se om det blir starkare eller försvinner bort!

Håller verkligen tummarna för dig <3
  • Meej
    Dennan88 skrev 2018-06-27 19:42:24 följande:

Fy så jobbigt! Jag håller med systeryster. Ta ett nytt med morgonurin. Förstår dock om du inte kan vänta och vill ta det imorgon.. Det kan ju bra så att det var för nyss du kissat och därför inte tillräckligt med hcg. Håller tummarna för det!
  • Meej
    Sisterofthesun skrev 2018-06-26 19:58:09 följande:

Min mage har redan börjat svälla upp ordentligt (av tarmarna såklart) tanken på att försöka gömma den fram till vecka 12 är lite stressande.

Haha, precis så där ser jag också ut!! Jag är dessutom i Grekland med hela min mans familj, så att försöka dölja den svullnaden när vi ska bada går ju så där.. Jag skyller på All inclusive och hård i magen..! ???????? De ser mig inte så lättklädd särskilt ofta annars så de vet väl inte riktigt hur jag brukar se ut heller.. Men fin är du!
  • Meej
    jenniferrunder skrev 2018-06-27 01:29:10 följande:

Jag plussade igår! 24 år och första barnet. Herregud kan fortfarande inte smälta att det är sant. Känns som att testen visar fel haha. Enligt Preglife är jag i vecka 4 och beräknad bf 9/3.

Det som jag känner mig mest orolig över över just nu är att mensen ska komma iallafall (då den egentligen är beräknad på lördag...)

Symtom just nu är ömma och svullna bröst, ont i livmodern, rinniga flytningar och extrem trötthet.

Hur mår ni?

Grattis och välkommen!!

Förstår vad du menar med mensen.. Har BIM idag och har gått och väntat på att den ska dyka upp trots allt, men än så länge går det bra!
  • Meej
    Anonym (ssvw) skrev 2018-06-27 17:08:11 följande:

Jag hänger gärna på här! Gjorde test i förrgår och sedan igen idag, clearblue säger GRAVID 1-2 veckor! Jag hade utslag på ägglossning 13 juni (på dag 25 i cykeln) så jag är ju inte så långt gången som när man räknar från senaste mensens första dag, som var 21 maj.Tror att jag blir beräknad i början på mars 2019. Har Pco och en blockerad äggledare.. Så många försök, hormonbehandlingar med Letrozol osv. Känns overkligt! Kan inte förstå det! Första barnet för oss båda.

Grattis och välkommen du också! Har också pco men lyckades få en äl runt dag 14 den här cykeln och då blev jag gravid. Var precis samma sak med vår första dotter. Har aldrig lyckats bli gravid på längre cykler..
  • Meej
    Lilly2015 skrev 2018-06-27 06:21:45 följande:

Vad roligt, grattis!

Jag är beräknad 5 mars. Känner mig lite orolig men inte så mycket egentligen. Det känns mer bara overkligt. Har mycket på jobbet också så hinner inte riktigt fundera. Vilket kanske är lika bra så här tidigt :)

Jag är tröttare än tröttast. Har somnat 19 två dagar i rad nu... ont i magen emellanåt och typ gasig i magen. Väldigt irriterande. Jag mår illa på eftermiddagen också. Men inte så farligt än. Jag har varit gravid en gång tidigare, gjorde abort, och då började ett brutalt illamående i vecka åtta. Alltså, jag var sängliggande. Hoppas verkligen att jag slipper det den här gången!

Jag är också väldigt trött. Här i Grekland är vi en timma före er i Sverige, och jag är i säng runt 21 (alltså kl 20 i Sverige) varje dag.. Jag fixar inte längre. Trots att dagarna är väldigt slappa och jag ibland får chans att sova siesta. Fruktar hur trött jag ska bli när jag kommer tillbaka hem och ska arbeta hela dagarna..!
  • terica

Hej allihopa! Grattis till er alla!! Hoppar på denna tråd då jag plussade idag :) har jag räknat rätt så beräknas jag 28/2 (är i vecka 5) men befruktning endast två veckor sen så känns som det blir mars bebis. Har grinat mig igenom kvällen känns så overkligt. Är 26 och väntar första :) Nu vill man bara att veckorna ska skynda på så missfallsrisken går ner

• josefyyyn

Hej! Jag hoppar gärna in här, jag hade ägglossning 12 juni och BIM igår (inte en endaste liten ljusrosa flytning i sikte än!) Förra onsdagen började jag få molvärk + ömma bröstvårtor som eskalerat en hel del sen dess, har problem med IBS och sen förra veckan har det varit mycket värre än vanligt. Är konstant svullen och får oftare smärtattacker än jag brukar. Jag använder NC och tempen ligger fortfarande väldigt högt, har tagit tre ägglossningtester för att jag är så nyfiken som stegrat så himla fint sen i fredags. Fick missfall förra månaden, plussade 2 dagar innan BIM och på BIM fick jag mens så denna gången vill jag vänta till mensen är några dagar sen innan jag tar ett gravtest. Men känner mig otroligt gravid, som när jag väntade dottern för 5 år sen ???? Är isåfall beräknad 5 mars. Grattis till alla här, hoppas att jag snart återkommer med ett plus :)))

Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019