• Sisterofthesun

Tråden för oss som väntar barn i mars 2019

Hej, jag tänkte starta en grupp för oss som har BF i Mars 2019. Gruppen stannar på familjeliv och är för oss som vill hålla det hemligt än så länge men ha någon att dela graviditeten med :)

Jag plussade för någon dag sen!

Är 27 år gammal och har en dotter på 5-månader.

Spänning, oro, glädje och alla känslor där emellan har jag just nu.

Hur mår ni?

• Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019
  • Systeryster33

Finns det någon Facebook grupp för de med bim i mars? Vet att det finns en feb/mars men finns det någon som är bara mars?

• Meej
    Systeryster33 skrev 2018-07-02 17:44:33 följande:
    Härligt :) vår plant att göra Kub! Hur tänker du?
    Jag är 33 år, så det blir ju till att bekosta det själv då antar jag. Mina barn har en kusin på sin pappas sida som har fötts med en hjärnskada, men jag vet inte om det är något genetiskt eller pga någon utomstående faktor. Jag tycker att nipt låter intressant, men tycker inte att jag hittar så bra info om det. Hur tänker du med KUB? Vad är fördelen med det framför nipt?
  • Sisterofthesun
    Meej skrev 2018-07-02 17:49:20 följande:

Jag är 33 år, så det blir ju till att bekosta det själv då antar jag. Mina barn har en kusin på sin pappas sida som har fötts med en hjärnskada, men jag vet inte om det är något genetiskt eller pga någon utomstående faktor. Jag tycker att nipt låter intressant, men tycker inte att jag hittar så bra info om det. Hur tänker du med KUB? Vad är fördelen med det framför nipt?

Jag vet inte hur det är i övriga landet men i Skåne har kub blivit gratis sen några månader tillbaka. Fick betala för det när jag väntade min första.
  • Meej
    Sisterofthesun skrev 2018-07-02 18:11:05 följande:
    Jag vet inte hur det är i övriga landet men i Skåne har kub blivit gratis sen några månader tillbaka. Fick betala för det när jag väntade min första.
    Aha.. Får helt enkelt höra med barnmorskan när jag kommer dit på torsdag. Och försöka googla mig fram till mer information..
  • Anonym (Maria)
    Systeryster33 skrev 2018-07-02 17:45:18 följande:

Finns det någon Facebook grupp för de med bim i mars? Vet att det finns en feb/mars men finns det någon som är bara mars?

Jag har inte hittat nån...
  • Jappe87
    Anonym (Maria) skrev 2018-07-03 00:03:58 följande:
    Jag har inte hittat nån...
    Om en går med i en sån grupp på facebook, syns inte det för ens vänner då? vill hålla detta hemligt ett tag till :)

Annars kan jag starta en :P
  • Anonym (Tredje)

Syns inte om gruppen är hemlig, då måste du bli inbjuden av den som startar den.. =)

• Jappe87
    Anonym (Tredje) skrev 2018-07-03 10:24:36 följande:

Syns inte om gruppen är hemlig, då måste du bli inbjuden av den som startar den.. =)

Ska jag starta en hemlig grupp? :)
Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019