• Sisterofthesun

Tråden för oss som väntar barn i mars 2019

Hej, jag tänkte starta en grupp för oss som har BF i Mars 2019. Gruppen stannar på familjeliv och är för oss som vill hålla det hemligt än så länge men ha någon att dela graviditeten med :)

Jag plussade för någon dag sen!

Är 27 år gammal och har en dotter på 5-månader.

Spänning, oro, glädje och alla känslor där emellan har jag just nu.

Hur mår ni?

• Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019
  • fruliljegren

Jag hoppar gärna in här eller i Facebook gruppen. BF 19/3. Andra barnet, har en son på 8 år och vi har försökt i några år så denna graviditet kom som en chock.

• Anonym (Bebisimars)
    Grodd skrev 2018-08-08 13:00:29 följande:

Samma här (med datum), vill gärna göra ett vul för att lugna mig. Hur fick du till ett? Jag känner att det är svårt och nästintill ovilja från vården.

Vad kul! :) jag hade ett missfall precis innan jag blev gravid igen och tryckte väldigt mycket på det, sen dessutom blödde jag en del och blev orolig för det, men det visade sig att det inte var något. Så för min del var det inte jättesvårt att få ett. Tänkte boka in ett privat också innan vi får tid til kub så man kan fortsätta hålla sig lugn ??
  • majahan

Hej!

Uppdaterar - 10 v och har i 3 veckors tid varit enormt trött och sovit middag varje dag under semestern.. jobbar nu igen och går bara o väntar på att få lägga mig när jag kommit hem från jobbet... jobbigt att inte orka vara en kul mamma som hittar på massa kul, men 2 åringen verkar ändå nöjd med tillvaron... som tur är.

Brösten är större och jag har väldigt tydliga blodkärl över bröst och ben. Har lidit av illamående men framför allt vid hunger och kvällar.... dessutom varit väldigt hård i magen, som i sig leder till att jag får mycket magknip.... tänker iallafall att det är det... känner att de inte är i tjejmagen så bör inte känna mig orolig. Men ni vet ju själva hur det är...

Har ultraljud först i vecka 13.. 6/9.... kan knappt bärga mig även om jag känner mig totalt gravid. Vill veta att allt är bra, men finns inget ställe i närheten som erbjuder privat ultraljud....

haft ett MA innan min dotter som inte visades fören i v13.... så huvudet snurrar rätt bra.

Hur peppar ni er själva från oron?

Och förresten, inga från Skåne här ?

• Anonym (NA)

Hej, Jag är en 28 årig tjej från Helsingborg. Plussade för snart två veckor sen. Har haft en berg och dal bana med denna känslan. Planerade bebis först i nästa år (realistisk tanke, då jag har PCOS) så tog ut p-staven och började med p-piller för att enklare kunna sluta när det passar oss. Första försöket (UTAN BEHANDLING) blev jag gravid, men var så negativt inställd till att det skulle gå fort, så jag hade redan varit gravid i 8 veckor innan jag tog testet.  Hoppas jag kan få klämma mig in i gruppen här! :) 

Fortfarande inte gått ut med detta såklart då man fortfarande är under 12 veckor.

• SVTMinmageochjag
    Hej!
    Hoppas det är okej att jag hoppar in här. Jag heter Malin Linneroth och jobbar på SVT i Göteborg. Vi planerar nu för starten av en ny programserie som ska börja sändas i höst - "Min mage och jag". Där vill vi följa ett antal kvinnor som alla väntar sitt första barn och som delar med sig av sina tankar, känslor och händelser på vägen mot bebis och den nya rollen som förälder. Detta stora som rymmer så många känslor och tankar - inte nog med den där mixen av lycka och oro, man ska också fundera över allt det fysiska som händer och saker som ska ordnas och vem man vill vara som förälder! FörvånadSkrattande

"Min mage och jag" söker nu dig som är gravid med ditt första barn och som vill dokumentera och dela med dig av din graviditet. Tanken är att du ska filma dig själv med mobilkamera under hela graviditeten och att detta klipps ihop till program på SVTPlay som följer vecka för vecka. Vi söker främst dig som nu i augusti 2018 är i graviditetsvecka 8-12.
    Kanske nån här är sugen!? Glad
    Ansökningsformuläret hittar du på svtidevelopers2.wufoo.com/forms/z7moody0ded1fl/
    För frågor - tveka inte att höra av dig på minmageochjag@svt.se

Allt gott! / Malin (som f ö känner igen det mesta av tankar och känslor i den här tråden Hjärta)

• Emmissara
    Ninnis01 skrev 2018-08-16 11:40:30 följande:

Hur kommer man med i fbgruppen?

Wallin skrev 2018-08-16 11:57:36 följande:

Får man vara med här :)

Bara att skicka pm till mig med mailen som är kopplad till er fb
  • Jeex

För er som bor i Göteborg med omnejd har vi en hemlig grupp på fb för oss som kanske vill hänga under föräldraledigheten sen :)

Skicka eran mejl till mig i så fall om ni vill vara med.

Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019