• Sisterofthesun

Tråden för oss som väntar barn i mars 2019

Hej, jag tänkte starta en grupp för oss som har BF i Mars 2019. Gruppen stannar på familjeliv och är för oss som vill hålla det hemligt än så länge men ha någon att dela graviditeten med :)

Jag plussade för någon dag sen!

Är 27 år gammal och har en dotter på 5-månader.

Spänning, oro, glädje och alla känslor där emellan har jag just nu.

Hur mår ni?

• Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019
  • November2017
    BIX skrev 2018-07-16 21:50:12 följande:

Åh låter jobbigt :/ Tråkigt att det blir sådär. Har han varit föräldraledig någon längre period? Brukar vara ganska nyttigt.. Fast vi har stundvis skev fördelning här också trots att pappan är hemma, särskilt på nätter då jag vaknar lättast. Båda barnen är dessutom extremt mammiga och just nu är det bara jag som duger även om pappan hade velat ta nätterna..

Det blir ju mer att göra med två men å andra sidan har man redan gjort det mesta en gång (eller en miljon gånger) redan så det blir mycket lättare genom att man känner sig säkrare osv.

Kanske han känner sig mer delaktig nu om vi får två. Jag har väl själv velat ta största ansvaret med så är väl mitt eget fel.. Får hoppas det blir annorlunda med två barn :) så spännande och stort! Nu ett dygn senare börjar det sjunka in! JG ska bli tvåbarnsmamma!! Vilken lycka!!
  • BIX
    November2017 skrev 2018-07-16 21:58:18 följande:

Kanske han känner sig mer delaktig nu om vi får två. Jag har väl själv velat ta största ansvaret med så är väl mitt eget fel.. Får hoppas det blir annorlunda med två barn :) så spännande och stort! Nu ett dygn senare börjar det sjunka in! JG ska bli tvåbarnsmamma!! Vilken lycka!!

:D
  • Anonym (Dumbo)

Hej kikar in här lite försiktigt plusade den 13/7 då ja gjorde ramdom gravtest innan utgång då mensen va lite sen med någon dag. Svagt svagt streck.. Gjorde en abort för 5 år sedan, är nu visserligen singel och vet inte hur känslorna är inför det här pluset. Har bokat tid hos BM.. Känns spännande mdn fruktansvärt läskigt, klarar man att ensam skaffa barn? Är 29 år iår

• majahan
    Solskensplusset skrev 2018-07-16 17:39:49 följande:

Grattis till plusset!

Jag är också 26år, har en pojke som blir 2år i augusti.

Jag är enligt preglife i vecka 5+5. Jag är väldigt svullen om magen, och har precis som du molandevärk. Känns som att jag får mens stup i kvarten och är supertrött. Jag hade "graviditetssnuva" hela graviditeten med min son och nu börjas det igen haha.

Jag försöker att inte tänka på att jag är gravid (omöjligt) då jag hade missfall i vecka 8 i början på juni, men hade turen att bli gravid direkt igen utan att få mens imellan. Så nu håller jag tummarna!

Vi verkar vara nära varandra 5+5 idag.

BF 16/3 :)

Och våra första barn är väldigt nära varandras ålder med, kul ;)

Undrar om ni som är här inne blivit erbjudna kubtest? Vår kommun erbjuder alla nu tydligen.

Velar fram och tillbaka kring om vi ska eller inte...

om man inte vill får man iallafall ett ultraljud i v12..

Någon här som gjort kub ?
  • Ninnis01

Hej alla ????

Skulle behöva lite tips.

Ska idag prata med pappan till bebben. Vi är inte tsm och har ingen större relation till varandra.

Har ni något tips eller så som jag inte får missa att prata om..

Han hade en väldigt bra reaktion på att jag var gravid.

• nathaliej97

Hej! Jag är 21 år och gravid med andra barnet med bf 21a mars. Första graviditeten kräktes jag från dagen jag plussade tills förlossningen, flera gånger om dagen men än så länge känner jag inte av något denna gång.

Finns det någon hemlig FB grupp man kan bli inbjuden i, eller är det någon som vore intresserad utav det?

• Anonym (Natta)

Jag är 29 år och är beräknad till 4/3 om allt går som det ska. 5 barnet för mig har barn födda 09.10.16.18

• Anonym (Natta)
    nathaliej97 skrev 2018-07-17 15:46:22 följande:

Hej! Jag är 21 år och gravid med andra barnet med bf 21a mars. Första graviditeten kräktes jag från dagen jag plussade tills förlossningen, flera gånger om dagen men än så länge känner jag inte av något denna gång.

Finns det någon hemlig FB grupp man kan bli inbjuden i, eller är det någon som vore intresserad utav det?

Jag är gärna med om det finns någon facebook grupp
  • Solskensplusset
    majahan skrev 2018-07-17 09:01:11 följande:

Vi verkar vara nära varandra 5+5 idag.

BF 16/3 :)

Och våra första barn är väldigt nära varandras ålder med, kul ;)

Undrar om ni som är här inne blivit erbjudna kubtest? Vår kommun erbjuder alla nu tydligen.

Velar fram och tillbaka kring om vi ska eller inte...

om man inte vill får man iallafall ett ultraljud i v12..

Någon här som gjort kub ?

Ja men verkligen :) roligt!

Gjorde du kubtestet med ditt första barn?

Jag gjorde inte kubtestet men däremot ett tidigt ultraljud i vecka 11, kommer nog vilja göra på samma sätt nu. Men har inte inskrivning först 15/8 så hoppas på att det går snabbt att få en tid iallafall! Har du varit på inskrivning än?

Jag resonerade som så att jag kommer vara orolig vilket som, men om jag hade fått negativa besked på kubtestet hade min oro blivit outhärdlig. Men har full förståelse för alla som vill göra kubtestet. Om jag inte hade blivit erbjuden tidigt ultraljud hade jag nog gjort det för den sakens skull :)
  • Ettlitetsyskon

Ser att några eftersöker fb gruppen, skicka om till mig med namn och hur ni ser ut på fb bilden. Måste lägga till er som vän innan jag lägger till er i gruppen.

Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019