Inlägg från: Solskensplusset |Visa alla inlägg
  • Solskensplusset

Tråden för oss som väntar barn i mars 2019

Hej på er,

Har följt trådar här på familjeliv men nu tar jag steget till att bli medlem själv.

Jag hade ett missfall i början på juni, var då i vecka 8, men nu visar stickan att jag är gravid igen. Nervöst eftersom jag inte ens fått mens efter missfallet. Så enligt bm ska jag utgå ifrån missfallet och är isf beräknad till 12/3 som jag såg att fler av er också var. Vore roligt att följa denna resa tillsammans med er!

• Solskensplusset
    majahan skrev 2018-07-16 09:51:30 följande:

Här vill jag vara med!

Grattis till alla plus!!!

Plussade i torsdags den 12/7. Fyra dagar över beräknad mens.

26 år gammal med en flicka som blir 2 i september.

Tredje försöket med ett misstänkt missfall.. är jätteglada men såklart är de svårt o va helt avslappnad o hundra procent glad ännu.

Symptom jag känt är superduper täppt i näsan, lock i öronen och känt mig allmänt sjuk i 2-3 veckor. (Hade samma med förra graviditeten), även uppsvullen så det ser ut som jag lagt på mig några kilo och emellanåt molandevärk så jag tror blödning är påväg... monstertrött och mycket tydliga blodkärl...

Vill nästan ha fler symptom för o känna det på riktigt... man blir knäpp av väntan tills v12.. jag minns inte min första graviditet såhär nervöst ???? vad har ni för symptom?

Grattis till plusset!

Jag är också 26år, har en pojke som blir 2år i augusti.

Jag är enligt preglife i vecka 5+5. Jag är väldigt svullen om magen, och har precis som du molandevärk. Känns som att jag får mens stup i kvarten och är supertrött. Jag hade "graviditetssnuva" hela graviditeten med min son och nu börjas det igen haha.

Jag försöker att inte tänka på att jag är gravid (omöjligt) då jag hade missfall i vecka 8 i början på juni, men hade turen att bli gravid direkt igen utan att få mens imellan. Så nu håller jag tummarna!
  • Solskensplusset
    Deeelicious skrev 2018-07-16 15:41:58 följande:

Är lite orolig, haft små bruna flytningar 4 dagar som slutade igår. Inte så mycket graviditetssymtom aningen svullna bröst men känner knappt något.. är i v. 6(5+6). Någon som haft likadant? Bör jag oroa mig?

Hej, jag förstår verkligen din oro. Det sista man vill är ju att det ska komma blod.

Dock så borde du inte behöva vara orolig när det är brunt! Till mig sa dem (förra graviditeten) att det var helt normalt i början av graviditeten med bruna flytningar och även att man kan blöda lite (vårdguiden och gynakuten).

Men jag bokade in ett privat VUL i vecka 7 ändå för att lugna mig själv, jag blödde när jag kissade och hade bruna flytningar. Trots att allt såg bra ut på VUL så blev jag inte lugnare just för att jag blev stressad varje gång jag skulle kissa. Men om du känner dig väldigt orolig kan du ju boka in ett tidigt VUL. Där jag var i Stockholm kostade det 300kr, dem rekommenderade att vänta tills man passerat 7+0 för att det då även är möjligt att se hjärtat slå.
  • Solskensplusset
    majahan skrev 2018-07-17 09:01:11 följande:

Vi verkar vara nära varandra 5+5 idag.

BF 16/3 :)

Och våra första barn är väldigt nära varandras ålder med, kul ;)

Undrar om ni som är här inne blivit erbjudna kubtest? Vår kommun erbjuder alla nu tydligen.

Velar fram och tillbaka kring om vi ska eller inte...

om man inte vill får man iallafall ett ultraljud i v12..

Någon här som gjort kub ?

Ja men verkligen :) roligt!

Gjorde du kubtestet med ditt första barn?

Jag gjorde inte kubtestet men däremot ett tidigt ultraljud i vecka 11, kommer nog vilja göra på samma sätt nu. Men har inte inskrivning först 15/8 så hoppas på att det går snabbt att få en tid iallafall! Har du varit på inskrivning än?

Jag resonerade som så att jag kommer vara orolig vilket som, men om jag hade fått negativa besked på kubtestet hade min oro blivit outhärdlig. Men har full förståelse för alla som vill göra kubtestet. Om jag inte hade blivit erbjuden tidigt ultraljud hade jag nog gjort det för den sakens skull :)
  • Solskensplusset

Var ett tag sen jag skrev nu. Vecka 10 nu och är så nervöst.

Har alla redan varit på inskrivning? Jag har en hel vecka kvar (andra barnet).

Är så svullen om magen att folk redan frågar om jag är gravid, betydligt mycket mer än vad jag var med första. Men snart borde svullnaden läggs sig!

Väntar på insläpp i Facebookgruppen :)

Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019