• Sisterofthesun

Tråden för oss som väntar barn i mars 2019

Hej, jag tänkte starta en grupp för oss som har BF i Mars 2019. Gruppen stannar på familjeliv och är för oss som vill hålla det hemligt än så länge men ha någon att dela graviditeten med :)

Jag plussade för någon dag sen!

Är 27 år gammal och har en dotter på 5-månader.

Spänning, oro, glädje och alla känslor där emellan har jag just nu.

Hur mår ni?

• Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019
  • Frökenglad
    Kakan0 skrev 2018-07-15 20:55:05 följande:

Det syntes bra aktivitet och hjärtslag, hon kunde se en 14 mm lång bebis, läkaren kändes väldigt kall och stressad. Hann inte fråga så mycket men min man fick se lilla hjärtat slå. Har haft fortsatt blodblande lite ljusare flytningar ikväll, ska nästa måndag på vul hos min egen barnmorska då. Hoppas det slutar blöda snart man blir ju knäpp. Tycker ändå mina symptom är borta eller om det

är inbillning:(

Vad skönt att det ändå såg bra ut därinne! Håller tummarna att det bara är sådana blödningar vissa gravid har även fast det är en helt normal graviditet :)
  • Lilly2015
    Kakan0 skrev 2018-07-15 20:59:27 följande:

Får bara hålla tummarna att de inte är början på missfall, men än så länge inget färskt blod.. peppar peppar :(

Håller tummarna för dig!
  • minimera

Hoppar in här jag med :) Plussade imorse! Känns helt overkligt. Mått mårkligt senaste veckan, men inte vågat hoppats på något. Testade i onsdags men då visade det neg, mensen har fortfarande inte kommit så tog ett test imorse som är positivt :) Har två barn sedan tidigare, 9 år och 4 år. Kan inte förstå att jag plussat men jag hoppas det jjunker in snart :D

• Anonym (Floppy)
    Anonym (MK) skrev 2018-07-15 21:56:35 följande:

Grattis allesammans Själv har jag BF 13 mars med barn nr 3, oplanerat men välkommet om hen vill Nån mer som har BF 13 mars?

Ja, med första
  • Anonym (pyret)

Hej! Hoppar gärna in i tråden. Dock behöver jag vara anonym än så länge då jag har flera vänner här på fl som inget vet

Jag och min sambo har försökt få barn i 2 års tid utan att lyckas så det kändes hopplöst, ivf var planerat till hösten. Men så var mensen sen 5 dagar( iofs inget ovanligt då jag har oregelbunden mens) hade som mensvärk och ömma bröst men ingen mens kom trots det så tog ett test igår morse som mycket riktigt visade plus!
    Så nu är vi helt överlyckliga Jag har 2 barn sedan innan på 12 och 6 år.

• majahan

Här vill jag vara med!

Grattis till alla plus!!!

Plussade i torsdags den 12/7. Fyra dagar över beräknad mens.

26 år gammal med en flicka som blir 2 i september.

Tredje försöket med ett misstänkt missfall.. är jätteglada men såklart är de svårt o va helt avslappnad o hundra procent glad ännu.

Symptom jag känt är superduper täppt i näsan, lock i öronen och känt mig allmänt sjuk i 2-3 veckor. (Hade samma med förra graviditeten), även uppsvullen så det ser ut som jag lagt på mig några kilo och emellanåt molandevärk så jag tror blödning är påväg... monstertrött och mycket tydliga blodkärl...

Vill nästan ha fler symptom för o känna det på riktigt... man blir knäpp av väntan tills v12.. jag minns inte min första graviditet såhär nervöst ???? vad har ni för symptom?

• Anonym (pyret)
    majahan skrev 2018-07-16 09:51:30 följande:

Här vill jag vara med!

Grattis till alla plus!!!

Plussade i torsdags den 12/7. Fyra dagar över beräknad mens.

26 år gammal med en flicka som blir 2 i september.

Tredje försöket med ett misstänkt missfall.. är jätteglada men såklart är de svårt o va helt avslappnad o hundra procent glad ännu.

Symptom jag känt är superduper täppt i näsan, lock i öronen och känt mig allmänt sjuk i 2-3 veckor. (Hade samma med förra graviditeten), även uppsvullen så det ser ut som jag lagt på mig några kilo och emellanåt molandevärk så jag tror blödning är påväg... monstertrött och mycket tydliga blodkärl...

Vill nästan ha fler symptom för o känna det på riktigt... man blir knäpp av väntan tills v12.. jag minns inte min första graviditet såhär nervöst ???? vad har ni för symptom?

Tack å grattis själv!

Ömma bröst å molvärk i mellan varven.

Ja det där med att vänta till v12 är ju lite småjobbigt. Man vill ju att det ska gå fort
  • bensis

Jag måste tyvärr lämna tråden. Tidigt missfall igår v.5+4, bekräftat av barnmorska idag. Önskar er alla andra lycka till.

• Anonym (pyret)
    bensis skrev 2018-07-16 09:59:37 följande:

Jag måste tyvärr lämna tråden. Tidigt missfall igår v.5+4, bekräftat av barnmorska idag. Önskar er alla andra lycka till.

Nej vad tråkigt Kramar om i massor
  • BIX
    November2017 skrev 2018-07-15 21:01:05 följande:

Wow!! Tack och grattis själv!! Då har du det som jag önskar göra då! Började när jag var 38... Tungt är det men så underbart!!! Skulle också vilja ha tre om allt går som det ska. Varit så tokrädd för förlossningar så inte vågat skaffa innan. Men första gick bra! Var bor du?

Men då är du ju på god väg nu :) Och gick första bra så går nog andra och tredje bra! Det är lite tufft att ha barnen så tätt kan jag tycka men man har ju inte så mycket marginaler att spela med.. Finns ju fördelar med täta syskon också. Jag bor i Sollentuna straxt norr om Stockholm. Du då?
Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019