Inlägg från: majahan |Visa alla inlägg
  • majahan

Tråden för oss som väntar barn i mars 2019

Här vill jag vara med!

Grattis till alla plus!!!

Plussade i torsdags den 12/7. Fyra dagar över beräknad mens.

26 år gammal med en flicka som blir 2 i september.

Tredje försöket med ett misstänkt missfall.. är jätteglada men såklart är de svårt o va helt avslappnad o hundra procent glad ännu.

Symptom jag känt är superduper täppt i näsan, lock i öronen och känt mig allmänt sjuk i 2-3 veckor. (Hade samma med förra graviditeten), även uppsvullen så det ser ut som jag lagt på mig några kilo och emellanåt molandevärk så jag tror blödning är påväg... monstertrött och mycket tydliga blodkärl...

Vill nästan ha fler symptom för o känna det på riktigt... man blir knäpp av väntan tills v12.. jag minns inte min första graviditet såhär nervöst ???? vad har ni för symptom?

• majahan
    Solskensplusset skrev 2018-07-16 17:39:49 följande:

Grattis till plusset!

Jag är också 26år, har en pojke som blir 2år i augusti.

Jag är enligt preglife i vecka 5+5. Jag är väldigt svullen om magen, och har precis som du molandevärk. Känns som att jag får mens stup i kvarten och är supertrött. Jag hade "graviditetssnuva" hela graviditeten med min son och nu börjas det igen haha.

Jag försöker att inte tänka på att jag är gravid (omöjligt) då jag hade missfall i vecka 8 i början på juni, men hade turen att bli gravid direkt igen utan att få mens imellan. Så nu håller jag tummarna!

Vi verkar vara nära varandra 5+5 idag.

BF 16/3 :)

Och våra första barn är väldigt nära varandras ålder med, kul ;)

Undrar om ni som är här inne blivit erbjudna kubtest? Vår kommun erbjuder alla nu tydligen.

Velar fram och tillbaka kring om vi ska eller inte...

om man inte vill får man iallafall ett ultraljud i v12..

Någon här som gjort kub ?
  • majahan
    Solskensplusset skrev 2018-07-17 17:18:58 följande:

Ja men verkligen :) roligt!

Gjorde du kubtestet med ditt första barn?

Jag gjorde inte kubtestet men däremot ett tidigt ultraljud i vecka 11, kommer nog vilja göra på samma sätt nu. Men har inte inskrivning först 15/8 så hoppas på att det går snabbt att få en tid iallafall! Har du varit på inskrivning än?

Jag resonerade som så att jag kommer vara orolig vilket som, men om jag hade fått negativa besked på kubtestet hade min oro blivit outhärdlig. Men har full förståelse för alla som vill göra kubtestet. Om jag inte hade blivit erbjuden tidigt ultraljud hade jag nog gjort det för den sakens skull :)

Nej gjorde inte kub med första men de erbjudes inte heller;) betalade för eget ultraljud v12.

Funderar starkt på att bara göra ett ultraljud ;) klarade mig med det förra graviditeten, oro har man ju ändå... precis som du skriver. Har hälsosamtal 6/8 då är jag i vecka 9.. och då bokas tidiga ultraljudet.. hoppas verkligen jag får tid innan v14 (för om allt går som önskat vill vi berätta för familjen på dotterns 2 års kalas) det är i vecka 14..

Molar på rejält i magen emellanåt. Men mest påtagligt är tröttheten och mina ömma bröstvårtor ????
  • majahan
    Solskensplusset skrev 2018-07-17 17:18:58 följande:

Ja men verkligen :) roligt!

Gjorde du kubtestet med ditt första barn?

Jag gjorde inte kubtestet men däremot ett tidigt ultraljud i vecka 11, kommer nog vilja göra på samma sätt nu. Men har inte inskrivning först 15/8 så hoppas på att det går snabbt att få en tid iallafall! Har du varit på inskrivning än?

Jag resonerade som så att jag kommer vara orolig vilket som, men om jag hade fått negativa besked på kubtestet hade min oro blivit outhärdlig. Men har full förståelse för alla som vill göra kubtestet. Om jag inte hade blivit erbjuden tidigt ultraljud hade jag nog gjort det för den sakens skull :)

Nej gjorde inte kub med första men de erbjudes inte heller;) betalade för eget ultraljud v12.

Funderar starkt på att bara göra ett ultraljud ;) klarade mig med det förra graviditeten, oro har man ju ändå... precis som du skriver. Har hälsosamtal 6/8 då är jag i vecka 9.. och då bokas tidiga ultraljudet.. hoppas verkligen jag får tid innan v14 (för om allt går som önskat vill vi berätta för familjen på dotterns 2 års kalas) det är i vecka 14..

Molar på rejält i magen emellanåt. Men mest påtagligt är tröttheten och mina ömma bröstvårtor ????
  • majahan

Hej!

Uppdaterar - 10 v och har i 3 veckors tid varit enormt trött och sovit middag varje dag under semestern.. jobbar nu igen och går bara o väntar på att få lägga mig när jag kommit hem från jobbet... jobbigt att inte orka vara en kul mamma som hittar på massa kul, men 2 åringen verkar ändå nöjd med tillvaron... som tur är.

Brösten är större och jag har väldigt tydliga blodkärl över bröst och ben. Har lidit av illamående men framför allt vid hunger och kvällar.... dessutom varit väldigt hård i magen, som i sig leder till att jag får mycket magknip.... tänker iallafall att det är det... känner att de inte är i tjejmagen så bör inte känna mig orolig. Men ni vet ju själva hur det är...

Har ultraljud först i vecka 13.. 6/9.... kan knappt bärga mig även om jag känner mig totalt gravid. Vill veta att allt är bra, men finns inget ställe i närheten som erbjuder privat ultraljud....

haft ett MA innan min dotter som inte visades fören i v13.... så huvudet snurrar rätt bra.

Hur peppar ni er själva från oron?

Och förresten, inga från Skåne här ?

Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019