• Sisterofthesun

Tråden för oss som väntar barn i mars 2019

Hej, jag tänkte starta en grupp för oss som har BF i Mars 2019. Gruppen stannar på familjeliv och är för oss som vill hålla det hemligt än så länge men ha någon att dela graviditeten med :)

Jag plussade för någon dag sen!

Är 27 år gammal och har en dotter på 5-månader.

Spänning, oro, glädje och alla känslor där emellan har jag just nu.

Hur mår ni?

• Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019
  • Frökenglad
    Yasi skrev 2018-07-11 17:09:30 följande:

Grattis... jag är ocksp på v.5 (4 + 3) BF den 18:e Mars hihigih. Plussade för 5 dagar sedan ????.

Just nu har jag innnngenting föruttom humörsvänningar haha. Stackars min man. Är 29 år och det kommer vara mitt första barn.

Tack och grattis till dig med :D haha samma här.. men än är det inget mot förra grav och humöret då hahah.. inget illamående än här heller eller något annat.. lite trött i perioder bara men går övers efter ett tag.. förra grav kräktes jag så mycket att jag gick ner 8kg i början.. gick över någon gång runt v14 men kommer ihåg att jag kräktes någon gång runt v18 ocskå men det var sista gången :) usch fy!! Hoppas på att slippa det denna gången!
  • Nicciz

Är i v 5 (4+3) och min mage är svullen som en ballong. Är det vanligt? Känner i övrigt ingenting, än.

• Sanne88
    Nicciz skrev 2018-07-11 23:00:34 följande:

Är i v 5 (4+3) och min mage är svullen som en ballong. Är det vanligt? Känner i övrigt ingenting, än.

Jag är också i 4+3 och väldigt svullen. När jag vaknar Känns det ok men så snart jag gått upp och ännu mer efter jag har ätit. Verkar vara rätt vanligt.

Någon som har koll på om/när det brukar avta? :D
  • Lilly2015
    Sanne88 skrev 2018-07-12 06:47:29 följande:

Jag är också i 4+3 och väldigt svullen. När jag vaknar Känns det ok men så snart jag gått upp och ännu mer efter jag har ätit. Verkar vara rätt vanligt.

Någon som har koll på om/när det brukar avta? :D

Mitt har avtagit och jag är i 6+3. Det kanske dock är för att jag kräkts en del :)
  • bensis

Hm, jag är på v.5+1 idag, ännu inget större illamående för mig. När har det slagit till för er som mår dåligt?

Har något testar receptfria Prostafen mot illamåendet? Ska enligt min barnmorska vara okej, både för att behandla åksjuka (huvudsyftet med medicinen) men även vanligt graviditetsillamående.

• Lilly2015
    bensis skrev 2018-07-12 08:06:26 följande:

Hm, jag är på v.5+1 idag, ännu inget större illamående för mig. När har det slagit till för er som mår dåligt?

Har något testar receptfria Prostafen mot illamåendet? Ska enligt min barnmorska vara okej, både för att behandla åksjuka (huvudsyftet med medicinen) men även vanligt graviditetsillamående.

Samma dag jag gick in i vecka sju nockade illamåendet mig. Postafen gör ju att man blir väldigt trött så läkaren jag pratade med igår sa att det kan vara bra att ta på kvällen när man får Lergigan comp utskrivet, som innehåller koffein.
  • livan86
    Sisterofthesun skrev 2018-06-29 20:11:03 följande:

Har ni börjar med folsyratabletter?

Jag känner mig inte gravid och glömmer nästan bort det mellanåt.

jag har börjat, började dagen efter att jag plussade, även med järn och "gravid" tabletterna. är dålig på vitaminer i vanliga fall så det kändes viktigt nu. men... jag glömmer dom typ varannan dag... om inte mer...
  • livan86
    Systeryster33 skrev 2018-07-02 17:45:18 följande:

Finns det någon Facebook grupp för de med bim i mars? Vet att det finns en feb/mars men finns det någon som är bara mars?

hade gärna vart med i en

• Sanne88
    Lilly2015 skrev 2018-07-12 08:02:43 följande:

Mitt har avtagit och jag är i 6+3. Det kanske dock är för att jag kräkts en del :)

När började illamåendet? Skönt att inte ha båda symtomen samtidigt iallafall. Jag har nog hellre kvar min svullna magen än att kräkas om man får välja? :P Speciellt eftersom min sambo har kräkfobi :(
  • livan86
    Jappe87 skrev 2018-07-04 11:10:22 följande:

Jag tänkte skapa en facebook grupp som är hemlig (än så länge) för oss. Skriv vad du heter på facebook om du vill vara med :)

jag vill gärna vara med. Liv Brandt heter jag har en svat vit profilbild på mig själv

Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019