• Sisterofthesun

Tråden för oss som väntar barn i mars 2019

Hej, jag tänkte starta en grupp för oss som har BF i Mars 2019. Gruppen stannar på familjeliv och är för oss som vill hålla det hemligt än så länge men ha någon att dela graviditeten med :)

Jag plussade för någon dag sen!

Är 27 år gammal och har en dotter på 5-månader.

Spänning, oro, glädje och alla känslor där emellan har jag just nu.

Hur mår ni?

• Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019
  • Jappe87
    Riperlind89 skrev 2018-07-06 21:34:35 följande:
    Hej på er allihopa!
    Jag är överväldigad, det liksom bubblar i hela mig. Var ska jag ta vägen?
     Vi är gravida! Första barnet. Vi har försökt i 6 månader. 
    Jag är i vecka 6, (5+2), plussade för 10 dagar sedan, men hittade inte denna tråd förrän nu. 

Jag vill gärna vara med i facebookgruppen (för den är väl fortfarande hemlig?) Vilken adress är det jag ska skriva till?
    skicka ett meddelande till mig här på familjeliv :)
  • Jappe87
    Ettlitetsyskon skrev 2018-07-07 09:16:16 följande:

Finns det en Facebook grupp för Marsbebisar 2019?

Jajjamen den är hemlig än så länge så skicka ett meddelade till mig med ditt namn på facebook och en beskrivning på hur din bild ser ut så lägger jag till dig :)
  • Oaak

Hallå!

Jag och min sambo har försökt ett tag och har väldigt oregelbunden mens så de har varit svårt att "hålla koll" på äl, mens osv. Men i förrgår så plussade jag! Har tagit test i flera månader nu som bara varit negativa.. Nu kom plusset jättesnabbt! Efter 1 minut och jag hamnade i chock! Detta är första barnet. Hoppas allt går vägen nu. :) varit tsm med min sambo i 6 år och längtat så länge efter detta.

Mitten av mars -19 enligt beräkningarna!

Hänger gärna med i en grupp!

• Sisterofthesun
    Oaak skrev 2018-07-07 17:05:46 följande:

Hallå!

Jag och min sambo har försökt ett tag och har väldigt oregelbunden mens så de har varit svårt att "hålla koll" på äl, mens osv. Men i förrgår så plussade jag! Har tagit test i flera månader nu som bara varit negativa.. Nu kom plusset jättesnabbt! Efter 1 minut och jag hamnade i chock! Detta är första barnet. Hoppas allt går vägen nu. :) varit tsm med min sambo i 6 år och längtat så länge efter detta.

Mitten av mars -19 enligt beräkningarna!

Hänger gärna med i en grupp!

Kul, grattis! :)
  • Oaak
    Sisterofthesun skrev 2018-07-07 17:20:58 följande:

Kul, grattis! :)

Tack så mycket! Grattis du med!
  • bensis

Hej! Hoppar in här och gör mitt första inlägg på familjeliv! Har tidigare följt många BIM trådar för att få lite stöd och pepp :) nu är det dags att ta steget in och skriva.

Plussade i torsdags och tog ett extra test idag som också var positivt. Är på 4+3 och beräknad BF 12/3 enligt Preglife. Första plusset för oss, är 29 år och detta var 9:e försöket. Känns fortfarande helt overkligt! Hade en mensliknande blödning i tisdags och blev då helt knäckt, sedan kom inget mer och istället blev det ett plus.

Har i samband med att jag plussade åkt på en rejäl förkyldning. Annars molvärk och ryggvärk. Även illamående till och från (inte ett dugg sugen på choklad fast det står framför mig och är min stora last i livet, haha). Även sett lite färgförändring på bröstvårtorna.

Hur tänker ni med att kontakta mvc och boka in ett första besök? Är orolig för att ?jinxa? om jag ringer för tidigt...samtidigt är det semestertider och ev svårt att få tider?

• Sisterofthesun
    bensis skrev 2018-07-07 18:40:17 följande:

Hej! Hoppar in här och gör mitt första inlägg på familjeliv! Har tidigare följt många BIM trådar för att få lite stöd och pepp :) nu är det dags att ta steget in och skriva.

Plussade i torsdags och tog ett extra test idag som också var positivt. Är på 4+3 och beräknad BF 12/3 enligt Preglife. Första plusset för oss, är 29 år och detta var 9:e försöket. Känns fortfarande helt overkligt! Hade en mensliknande blödning i tisdags och blev då helt knäckt, sedan kom inget mer och istället blev det ett plus.

Har i samband med att jag plussade åkt på en rejäl förkyldning. Annars molvärk och ryggvärk. Även illamående till och från (inte ett dugg sugen på choklad fast det står framför mig och är min stora last i livet, haha). Även sett lite färgförändring på bröstvårtorna.

Hur tänker ni med att kontakta mvc och boka in ett första besök? Är orolig för att ?jinxa? om jag ringer för tidigt...samtidigt är det semestertider och ev svårt att få tider?

Grattis! Välkommen till oss (utan att låta som en sekt) haha! :)

Har själv också blivit jätteförkyld. Tydligen vanligt eftersom immunförsvaret är sämre när man är gravid. Typiskt :/

Är inte heller sugen på choklad alls och då älskar jag choklad i vanliga fall.

Ring MVC. Min bm sa att det va jättebra att ringa tidigt nu i semestertider.
  • Lizzzie
    Anonym (Hurgörjagnu?) skrev 2018-07-04 09:45:28 följande:

Hej, 33år och plussade i måndags och är nu i v4+5, så väntar nu mitt första barn. Ömmande bröst och magknip om nätterna är väl det jag känner av hittills.

Dock är jag sjukt orolig över hur detta ska gå, få jag dels har MS (behandling pausad) , är rökare (håller på att sluta) och på det Är sjukskriven sedan ett år för min rygg. Jag vet inte hur jag ska få ihop allt detta, jag går ju på starka smärtstillande som ska trappas ned och läkaren kan inte erbjuda mig något annat smärtstillande som är skonsammare för barnet. Jag hoppas kunna klara mig utan smärtstillande men jag vet att i dagsläget är beroende av dem för en fungerande vardag. Inte bästa tiden för att bli preggo för min del men jag vill heller inte ta bort det lilla livet som jag önskat mig så länge. Är det någon här som känner till något smärtstillande som kan funka med graviditeten?

Grattis! Kör med nikotinfritt snus!? När det gäller smärtan har jag haft värk i ryggen varje dag sedan 2012 och för mig hjälper Linnex (ett väldigt starkt linement) jättebra! Det står att man inte ska använda Linnex vid graviditet (och jag känner att jag klara mej utan just nu, så jag anv ej). Men minns att jag diskuterade detta med en kiropraktor en gång som absolut inte trodde det var någon fara att anv vid graviditet. Med det sagt - hör dej för med läkare osv om Linnex kan vara ett alternativ för dej! Lycka till.
  • bensis
    Sisterofthesun skrev 2018-07-07 18:50:52 följande:

Grattis! Välkommen till oss (utan att låta som en sekt) haha! :)

Har själv också blivit jätteförkyld. Tydligen vanligt eftersom immunförsvaret är sämre när man är gravid. Typiskt :/

Är inte heller sugen på choklad alls och då älskar jag choklad i vanliga fall.

Ring MVC. Min bm sa att det va jättebra att ringa tidigt nu i semestertider.

Tack!! Känns bra att ha ett forum att läsa om och diskutera alla frågor och saker jag undrar över och inte riktigt kan prata med vänner eller familj om. Vill vänta ett tag med att berätta, återigen för att inte jinxa och behöva förklara om något skulle gå fel tidigt.

Hur länge tänker ni hålla det för er själva? Eller har ni redan berättat för någon (vilka i så fall?)?

Då ska jag kontakta mvc i början av veckan som kommer :)

Det är fortfarande så overkligt, men självklart så kul! Samtidigt blir jag otålig...vill att allt ska hända på en gång :) tror dock det är bra att ha 9 månader på sig att bli förberedd :)
  • Sisterofthesun
    bensis skrev 2018-07-07 21:00:20 följande:

Tack!! Känns bra att ha ett forum att läsa om och diskutera alla frågor och saker jag undrar över och inte riktigt kan prata med vänner eller familj om. Vill vänta ett tag med att berätta, återigen för att inte jinxa och behöva förklara om något skulle gå fel tidigt.

Hur länge tänker ni hålla det för er själva? Eller har ni redan berättat för någon (vilka i så fall?)?

Då ska jag kontakta mvc i början av veckan som kommer :)

Det är fortfarande så overkligt, men självklart så kul! Samtidigt blir jag otålig...vill att allt ska hända på en gång :) tror dock det är bra att ha 9 månader på sig att bli förberedd :)

Jag har berättat för min syster och mina 3 närmsta vänner. Va svårt att inget säga :)

Resten av familjen och vännerna ska jag nog spara till efter vecka 12 ungefär.
Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019