• Sisterofthesun

Tråden för oss som väntar barn i mars 2019

Hej, jag tänkte starta en grupp för oss som har BF i Mars 2019. Gruppen stannar på familjeliv och är för oss som vill hålla det hemligt än så länge men ha någon att dela graviditeten med :)

Jag plussade för någon dag sen!

Är 27 år gammal och har en dotter på 5-månader.

Spänning, oro, glädje och alla känslor där emellan har jag just nu.

Hur mår ni?

• Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019
  • Oaak
    bensis skrev 2018-07-07 21:00:20 följande:

Tack!! Känns bra att ha ett forum att läsa om och diskutera alla frågor och saker jag undrar över och inte riktigt kan prata med vänner eller familj om. Vill vänta ett tag med att berätta, återigen för att inte jinxa och behöva förklara om något skulle gå fel tidigt.

Hur länge tänker ni hålla det för er själva? Eller har ni redan berättat för någon (vilka i så fall?)?

Då ska jag kontakta mvc i början av veckan som kommer :)

Det är fortfarande så overkligt, men självklart så kul! Samtidigt blir jag otålig...vill att allt ska hända på en gång :) tror dock det är bra att ha 9 månader på sig att bli förberedd :)

Håller med dig om forum att diskutera! Vill inte heller jinxa.. vore tråkigt om nått händer..

Pappan vet ;) .. sen min mamma och min bästa vän. Resten väntas med till efter v.12 tänker jag och efter jag gjort första ultraljudet..
  • Bossentossen

Hejsan, jag är 23 år och är gravid för första gången, och exakt datum har jag inget än men i mars blir det nog ialf. var inte direkt planerat men vi räknande väl att det skulle ske då vi haft oskyddat rätt länge. Massa känslor som snurrar i huvudet. Är glad, nervös och allt på samma gång typ ???? är tidigt än så har inte berättat för någon än (bara sambon då). Är bara i vecka 5 än så länge. Trodde faktiskt det skulle kännas mer i kroppen än vad det gör ???? har bara ömma bröst än så länge.

• Lilly2015

Och där kom illamåendet som ett brev på posten första dagen i vecka sju. Så vidrigt och förlamande. Ligger och funderar på hur jag ska överleva dagen på jobbet. Och bara att ta sig till jobbet. Fy fan :(

• Sanne88

Hej! Grattis alla som plussat!

Jag testade igår morse, Gravid 2-3. Började störtböla och skratta om vartannat. Trodde inte jag skulle reagera så starkt, aldrig varit med om. Helt galet. Så glad.

Det är vårat första, BF i mitten av mars. Jag är 29 och min sambo 30.

Hoppas jag får vara med här och dela lite tankar och få svar på lite frågor. Jag har lust att skriva massa listor på allt vi måste fixa, men kanske ska vänta lite så jag inte jinxar detta.. Vad är det jag borde göra nu? Har ni koll på några bra appar för att följa vecka för vecka?

• Sisterofthesun
    Sanne88 skrev 2018-07-09 08:25:40 följande:

Jag testade igår morse, Gravid 2-3. Började störtböla och skratta om vartannat. Trodde inte jag skulle reagera så starkt, aldrig varit med om. Helt galet. Så glad.

Hoppas jag får vara med här och dela lite tankar och få svar på lite frågor. Jag har lust att skriva massa listor på allt vi måste fixa, men kanske ska vänta lite så jag inte jinxar detta.. Vad är det jag borde göra nu? Har ni koll på några bra appar för att följa vecka för vecka?

Grattis! Ring en barnmorska och berätta att du är gravid.

Preglife använder många som gravidapp :)
  • Lilly2015
    Sanne88 skrev 2018-07-09 08:25:40 följande:

Grattis! Jag gillar den nya appen Preggers.
  • Sanne88
    Sisterofthesun skrev 2018-07-09 08:28:54 följande:

Grattis! Ring en barnmorska och berätta att du är gravid.

Preglife använder många som gravidapp :)

Det verkar inte finnas någon MVC där jag bor utanför Sthlm.. Men hittade en inne i stan som hade bra omdömen.

Tack för hjälpen och tipset!
  • Sanne88
    Lilly2015 skrev 2018-07-09 08:56:02 följande:

Grattis! Jag gillar den nya appen Preggers.

Tack för tipset! Ska testa den.

Såg i Natural cykels som jag också har att hjärtat börjar slå denna vecka. Låter ju helt galet! Så tidigt
  • Ettlitetsyskon

Välkommen alla nya, vi har startat en fb för dom med bf i mars. Om ni vill vara med kan ni kontakta mig via pm här går även bra att kontakta jappe. Skicka ett pm med namn samt hur ni ser ut på fb bilden då man måste bli vänner på en för att bli tillagd i en privat/hemlig grupp

Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019