• Sisterofthesun

Tråden för oss som väntar barn i mars 2019

Hej, jag tänkte starta en grupp för oss som har BF i Mars 2019. Gruppen stannar på familjeliv och är för oss som vill hålla det hemligt än så länge men ha någon att dela graviditeten med :)

Jag plussade för någon dag sen!

Är 27 år gammal och har en dotter på 5-månader.

Spänning, oro, glädje och alla känslor där emellan har jag just nu.

Hur mår ni?

• Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019
  • Anonym (Floppy)

Hoppas jag kommer till vecka 7. Sist kom missfallet på 5+6. 4+6 idag.

• Meej
    Lilly2015 skrev 2018-07-10 19:11:19 följande:
    Stackare! Vecka sju verkar vara veckan när illamåendet anfaller. Usch! Jag mår också väldigt lätt illa och har fobi för att spy. Men det blev verkligen bättre efter att jag gjorde det idag så ska försöka göra det alla dåliga dagar framöver också :)
    Önskar att jag kommer kunna det också. Det brukar ju alltid lätta efter att man väl fått kräkas, men min erfarenhet säger mig att jag kommer få må så illa att jag knappt vet vad jag ska ta mig till och ändå inte kunna kräkas.. Men för bara tre dagar sedan var jag superorolig för att jag mådde så bra att något måste vara fel.. Så jag ska ändå försöka ta det med ro och se det som ett tecken på att allt är som det ska! Det gäller att vara positiv!
  • bensis

Mitt illamående har nog inte slagit till ännu. Hoppas det håller sig borta, har också fobi för att spy..! Har någon av er testat Prostafen? Ringde mvc idag och rådfrågade om medicin mot åksjuka, och då sa de att Prostafen var ok och tips att ta mot graviditetsillamående. De har dock trötthet som biverkning...

MEN har jag åkt på näsblod! Fick näsblödningen från helvetet och fick ligga en timma i soffan innan jobbet (tur att jag har flex). Läste mig till att det är vanligt när man är förkyld och gravid, slemhinnorna blir extra känsliga när man får ökad blodmängd. Så, tips till alla förkylda där ute - se upp med att snyta er för hårt!

• bensis
    Lilly2015 skrev 2018-07-10 08:46:10 följande:

Jag går gärna med i gruppen om några veckor :)

Väldigt bra idé med en fb-grupp. Är på samma spår som Lilly2015, är gärna med i gruppen om ett par veckor :) Ser till att pm:a då!
  • Ettlitetsyskon
    Meej skrev 2018-07-10 19:05:20 följande:

Måste man vara vänner? Jag startade ett privat/hemligt evenemang inför min systers fruhippa och behövde inte lägga till de andra för at bjuda in dem. Det hade varit lite väl avslöjade att plötsligt bli vän med alla hennes vänner..! : ) Men att bli vän med en annan avslöjar ju kanske inte lika mycket att man har hemligheter för sig.. : )

Jag tror det, går inte att söka på okända när vi söker från gruppens sida.
  • ehmnzazzah

Jag plussade för 2 dagar sedan! :) är enligt mina beräkningar i vecka 4+2 nu!
    Har en son som kommer vara 2 år och 4 månader när bebis kommer ( om det blir som planerat vill säga)

Slutade med P-piller för en månad sedan, så detta tog sig verkligen på första försöket! :)

• Emmissara
    Meej skrev 2018-07-10 19:05:20 följande:

Måste man vara vänner? Jag startade ett privat/hemligt evenemang inför min systers fruhippa och behövde inte lägga till de andra för at bjuda in dem. Det hade varit lite väl avslöjade att plötsligt bli vän med alla hennes vänner..! : ) Men att bli vän med en annan avslöjar ju kanske inte lika mycket att man har hemligheter för sig.. : )

Det går att lägga till via den email du har ditt fb konto kopplat till.
  • Frökenglad

Hallå!

Plussade igår, är i vecka 5 (4+3) idag.

Blir 23 år på måndag och detta blir andra barnet :) har en son på 9 månader :)

Vi vill ha två barn och tätt :D

Jag mår som vanligt.. liiite mer irriterad än vanligt och väldigt trött men dock bara mitt på dagen :) pytte lite molvärk i magen ibland :)

• Frökenglad
    Frökenglad skrev 2018-07-10 21:54:34 följande:

Hallå!

Jag mår som vanligt.. liiite mer irriterad än vanligt och väldigt trött men dock bara mitt på dagen :) pytte lite molvärk i magen ibland :)

Åh juste! BF 15 mars :)
  • Emmissara
    Frökenglad skrev 2018-07-10 21:54:34 följande:

Hallå!

grattis till plusset, jag är också 23 år, har en dotter på 14 månader och väntar nu mitt andra barn. Vi vill också bara ha 2 barn och ganska tätt :D 
Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019