• Sisterofthesun

Tråden för oss som väntar barn i mars 2019

Hej, jag tänkte starta en grupp för oss som har BF i Mars 2019. Gruppen stannar på familjeliv och är för oss som vill hålla det hemligt än så länge men ha någon att dela graviditeten med :)

Jag plussade för någon dag sen!

Är 27 år gammal och har en dotter på 5-månader.

Spänning, oro, glädje och alla känslor där emellan har jag just nu.

Hur mår ni?

• Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019
  • Nicciz
    AllaGodaTingÄrTre skrev 2018-07-12 19:23:17 följande:

Äntligen är jag här!! :) På sjätte försöket så plussade vi och lyckan är enorm! Nojan finns där, men tänker faktiskt tro fullt ut att allt kommer gå bra!

Vi har två barn sedan innan. En pojke som är 4,5 och en flicka som snart är 3,5 år.

Är i vecka 4+6 och har bar ett vagt illamående då och då under dagen, molvärk i livmodern och enoorm trötthet. Somnar både här och där haha

Ska ringa till mvc och boka tid då vi ska göra kub och vill se till att de planeras in i god tid. Längtar tills jag får se hjärtat slå <3

Vad roligt att vi hamnade i samma tråd även här, stort stort grattis till plusset :)
  • Lilly2015
    Lilly2015 skrev 2018-07-12 17:22:27 följande:

Ja men jag tror det. Har bara tagit tre omgångar men känner mig typ lite hög och borta av det. Blir varm och känner mig febrig och samtidigt helt sänkt. Men illamåendet är mycket bättre så det får vara värt det!

Jag tar tillbaka det här! Har tagit Lergigan comp fyra gånger nu och den hjälpte bara de två första gångerna. Är inte det helt sjukt? Man kan väl inte bli ?immun? mot en medicin på två gånger? Fattar ingenting och nu känns allt sjukt hopplöst igen.
  • AllaGodaTingÄrTre
    Nicciz skrev 2018-07-12 23:52:12 följande:

Vad roligt att vi hamnade i samma tråd även här, stort stort grattis till plusset :)

Ja äntligen är vi här!! Stort grattis till dig också! Och alla andra förstås :D
  • bensis
    Lilly2015 skrev 2018-07-13 06:34:04 följande:

Jag tar tillbaka det här! Har tagit Lergigan comp fyra gånger nu och den hjälpte bara de två första gångerna. Är inte det helt sjukt? Man kan väl inte bli ?immun? mot en medicin på två gånger? Fattar ingenting och nu känns allt sjukt hopplöst igen.

Nej, vad segt :( Ta kontakt med en läkare igen? Eller testa varva med Prostafen? :)

Hoppas det blir bättre snart igen!
  • Lilly2015
    bensis skrev 2018-07-13 07:46:27 följande:

Nej, vad segt :( Ta kontakt med en läkare igen? Eller testa varva med Prostafen? :)

Hoppas det blir bättre snart igen!

Ja jag ska köpa Postafen och testa. Så jävla less bara :( annars får det bli läkaren igen. Vill egentligen inte stoppa i mig starkare grejer, men intalar mig att det är bättre att jag kan hålla illamåendet på en okej nivå och inte ha panik.
  • Solskensplusset

Hej på er,

Har följt trådar här på familjeliv men nu tar jag steget till att bli medlem själv.

Jag hade ett missfall i början på juni, var då i vecka 8, men nu visar stickan att jag är gravid igen. Nervöst eftersom jag inte ens fått mens efter missfallet. Så enligt bm ska jag utgå ifrån missfallet och är isf beräknad till 12/3 som jag såg att fler av er också var. Vore roligt att följa denna resa tillsammans med er!

• bensis
    Solskensplusset skrev 2018-07-13 11:07:45 följande:

Hej på er,

Har följt trådar här på familjeliv men nu tar jag steget till att bli medlem själv.

Jag hade ett missfall i början på juni, var då i vecka 8, men nu visar stickan att jag är gravid igen. Nervöst eftersom jag inte ens fått mens efter missfallet. Så enligt bm ska jag utgå ifrån missfallet och är isf beräknad till 12/3 som jag såg att fler av er också var. Vore roligt att följa denna resa tillsammans med er!

Välkommen hit :) jag är också beräknad till 12/3. Blir kul att följas åt!
  • bensis
    Lilly2015 skrev 2018-07-13 07:56:47 följande:

Ja jag ska köpa Postafen och testa. Så jävla less bara :( annars får det bli läkaren igen. Vill egentligen inte stoppa i mig starkare grejer, men intalar mig att det är bättre att jag kan hålla illamåendet på en okej nivå och inte ha panik.

Håller tummarna för att du får bukt på det!!
  • Kakan0

Nu har jag blodblandade flytningar, börja precis likadant som mitt förra missfall(5+1).. är idag i 6+2, gynakuten vill ej ta emot eftersom jag inte har några klumpar. Hur besviken kan man bli på vården???

• Systeryster33
    Kakan0 skrev 2018-07-14 18:13:16 följande:

Nu har jag blodblandade flytningar, börja precis likadant som mitt förra missfall(5+1).. är idag i 6+2, gynakuten vill ej ta emot eftersom jag inte har några klumpar. Hur besviken kan man bli på vården???

<3
Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019