• Sisterofthesun

Tråden för oss som väntar barn i mars 2019

Hej, jag tänkte starta en grupp för oss som har BF i Mars 2019. Gruppen stannar på familjeliv och är för oss som vill hålla det hemligt än så länge men ha någon att dela graviditeten med :)

Jag plussade för någon dag sen!

Är 27 år gammal och har en dotter på 5-månader.

Spänning, oro, glädje och alla känslor där emellan har jag just nu.

Hur mår ni?

• Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019
  • Lilly2015
    Sisterofthesun skrev 2018-07-10 15:26:45 följande:

Jag mår alltid som bäst tidig morgon (konstigt nog) och sen på förmiddagen och mot eftermiddagen så är det hemskt. Har också spytt för en stund sen. Blää för detta!

Usch! Hoppas vi mår bättre snart :)
  • Anonym (Jess)

Hej hej :)

Joinar gärna denna gruppen med ren glädje. Plussade för 1 vecka sedan och väntar bebis i mitten av Mars.

Ska bli kul att följas åt i 9 månader

• Sisterofthesun
    Lilly2015 skrev 2018-07-10 17:37:29 följande:

Usch! Hoppas vi mår bättre snart :)

Verkligen! :) Kan ju inte göra något just nu :/
  • Sisterofthesun
    Anonym (Jess) skrev 2018-07-10 17:41:42 följande:

Hej hej :)

Joinar gärna denna gruppen med ren glädje. Plussade för 1 vecka sedan och väntar bebis i mitten av Mars.

Ska bli kul att följas åt i 9 månader

Grattis! Kul :)
  • Nicciz

Hej! Plussade idag med babyplans tidiga test på BIM-3/4. Ska ta ett digitalt imorgon så detta är verkligen tidigt för mig. BF 22 mars om allt går bra! Roligt att följas åt.

• Kakan0
    Lilly2015 skrev 2018-07-10 15:06:54 följande:

Håller med. Lider verkligen. Spydde i förmiddags och då blev det lite bättre. Får panik av tanken på att det kan vara såhär i flera månader :(

Ja lider med er, och med mig själv. Spydde för första gången igår och mådde pyton. Idag har inte varit så farligt, lite imorse tills jag åt. Håller tummarna för oss att de släpper snart. <3
  • Sisterofthesun

Nu har dessutom halsbrännan kommit. Hade aldrig halsbränna förra graviditeten bortsett från natten innan vattnet gick, då hade jag fruktansvärt ont i halsen. :(

• Meej
    Ettlitetsyskon skrev 2018-07-10 08:28:26 följande:

Välkommen alla nya, vi har startat en fb för dom med bf i mars. Om ni vill vara med kan ni kontakta mig via pm här går även bra att kontakta jappe. Skicka ett pm med namn samt hur ni ser ut på fb bilden då man måste bli vänner på en för att bli tillagd i en privat/hemlig grupp

Måste man vara vänner? Jag startade ett privat/hemligt evenemang inför min systers fruhippa och behövde inte lägga till de andra för at bjuda in dem. Det hade varit lite väl avslöjade att plötsligt bli vän med alla hennes vänner..! : ) Men att bli vän med en annan avslöjar ju kanske inte lika mycket att man har hemligheter för sig.. : )
  • Meej
    Lilly2015 skrev 2018-07-09 06:44:23 följande:

Och där kom illamåendet som ett brev på posten första dagen i vecka sju. Så vidrigt och förlamande. Ligger och funderar på hur jag ska överleva dagen på jobbet. Och bara att ta sig till jobbet. Fy fan :(

Går in i vecka sju imorgon och mår SÅ illa ikväll också. Huja. Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till med det. Har alltid haft väldigt lätt för att må illa och väldigt svårt för att kräkas och önskar just nu att jag bara kunde få kräkas så det lättar lite!
  • Lilly2015
    Meej skrev 2018-07-10 19:07:27 följande:

Går in i vecka sju imorgon och mår SÅ illa ikväll också. Huja. Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till med det. Har alltid haft väldigt lätt för att må illa och väldigt svårt för att kräkas och önskar just nu att jag bara kunde få kräkas så det lättar lite!

Stackare! Vecka sju verkar vara veckan när illamåendet anfaller. Usch! Jag mår också väldigt lätt illa och har fobi för att spy. Men det blev verkligen bättre efter att jag gjorde det idag så ska försöka göra det alla dåliga dagar framöver också :)
Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019