• Sisterofthesun

Tråden för oss som väntar barn i mars 2019

Hej, jag tänkte starta en grupp för oss som har BF i Mars 2019. Gruppen stannar på familjeliv och är för oss som vill hålla det hemligt än så länge men ha någon att dela graviditeten med :)

Jag plussade för någon dag sen!

Är 27 år gammal och har en dotter på 5-månader.

Spänning, oro, glädje och alla känslor där emellan har jag just nu.

Hur mår ni?

• Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019
  • livan86
    bensis skrev 2018-07-07 18:40:17 följande:

Hej! Hoppar in här och gör mitt första inlägg på familjeliv! Har tidigare följt många BIM trådar för att få lite stöd och pepp :) nu är det dags att ta steget in och skriva.

Plussade i torsdags och tog ett extra test idag som också var positivt. Är på 4+3 och beräknad BF 12/3 enligt Preglife. Första plusset för oss, är 29 år och detta var 9:e försöket. Känns fortfarande helt overkligt! Hade en mensliknande blödning i tisdags och blev då helt knäckt, sedan kom inget mer och istället blev det ett plus.

Har i samband med att jag plussade åkt på en rejäl förkyldning. Annars molvärk och ryggvärk. Även illamående till och från (inte ett dugg sugen på choklad fast det står framför mig och är min stora last i livet, haha). Även sett lite färgförändring på bröstvårtorna.

Hur tänker ni med att kontakta mvc och boka in ett första besök? Är orolig för att ?jinxa? om jag ringer för tidigt...samtidigt är det semestertider och ev svårt att få tider?

hej! grattis. vi är beräknade på samma dag
    jag ringde förra veckan till mvc och ska på mitt nybesök idag. hos oss erbjuder dem även tidigt ul i v. 10 ungebär, så strax efter semestern.

jag har precis som du, molvärk, rygg värk, och ett hemskt illamående. har inte mått illa med mina 2 andra barn... så detta är helt nytt.

tur i otur att man har semester nu, för jobba hade jag aldrig klarat men barnen tycker det är tråkigt att jag är trött å vet ju inte ens varför.
  • livan86
    bensis skrev 2018-07-10 20:19:06 följande:

Mitt illamående har nog inte slagit till ännu. Hoppas det håller sig borta, har också fobi för att spy..! Har någon av er testat Prostafen? Ringde mvc idag och rådfrågade om medicin mot åksjuka, och då sa de att Prostafen var ok och tips att ta mot graviditetsillamående. De har dock trötthet som biverkning...

MEN har jag åkt på näsblod! Fick näsblödningen från helvetet och fick ligga en timma i soffan innan jobbet (tur att jag har flex). Läste mig till att det är vanligt när man är förkyld och gravid, slemhinnorna blir extra känsliga när man får ökad blodmängd. Så, tips till alla förkylda där ute - se upp med att snyta er för hårt!

jag äter prostafen ibland. är  både trött och illamående. men prostafenen hjälper mot illamåendet. men jag blir bara ännu tröttare. så lite pest eller kolera. men om jag skall åka bil eller så måste jag ta det. men jag kan dock inte köra själv i så fall..
  • Lilly2015
    Sanne88 skrev 2018-07-12 08:37:25 följande:

När började illamåendet? Skönt att inte ha båda symtomen samtidigt iallafall. Jag har nog hellre kvar min svullna magen än att kräkas om man får välja? :P Speciellt eftersom min sambo har kräkfobi :(

Samma dag jag gick in i vecka sju började jag kräkas. Har också hellre svullen mage än det här helvetet! Har också kräkfobi så det är bra träning för mig, men jävlar vad det tar på krafterna. Känns som att jag kräks, gråter och äter 24/7.
  • Isländskan

Hej!

Jag plussade för ett tag sedan (kände ca 3 dagar efter ägglossning att något va "off" som visade sig vara en "böna" som vi kallar det Glad ). Är 31 år, 5v+6d idag, första barn, på första försöket!

Har inte känt jättemycket ännu. Lite molvärk, ömma bröstvårtor och lite illamående. Vaknade dock i morse och mina bröst känns inte ömma längre... gillar inte det och blir orolig! Men får vänta snällt tills första ultra ljudet den 24.e juli. 

Och ja! jag är konstant hungrig! bakade gingersnaps kakor igår kväll då jag har hört att de ska va bra för illamåendet... De va så goda (och jag va så hungrig) att det slutade med att jag mådde illa för jag åt så många Oskyldig suck!

• bensis
    livan86 skrev 2018-07-12 08:52:46 följande:

hej! grattis. vi är beräknade på samma dag

jag ringde förra veckan till mvc och ska på mitt nybesök idag. hos oss erbjuder dem även tidigt ul i v. 10 ungebär, så strax efter semestern.

jag har precis som du, molvärk, rygg värk, och ett hemskt illamående. har inte mått illa med mina 2 andra barn... så detta är helt nytt.

tur i otur att man har semester nu, för jobba hade jag aldrig klarat men barnen tycker det är tråkigt att jag är trött å vet ju inte ens varför.

Kul, välkommen hit :) Roligt att ha en som är beräknad till samma dag i tråden!

Jag tog kontakt med mvc i början av veckan, mina första besök blir 1/8 & 23/8 pga semestertider. Tydligen gör man två inskrivningsbesök/förstabesök hos mvc där jag bor.

Håller med om tur i oturen med semestern! Än så länge mår jag okej, känner mest av lite extra trötthet...men om jag förstått många andra rätt så kommer antagligen illamående snart :/
  • bensis
    Lilly2015 skrev 2018-07-12 08:32:46 följande:

Samma dag jag gick in i vecka sju nockade illamåendet mig. Postafen gör ju att man blir väldigt trött så läkaren jag pratade med igår sa att det kan vara bra att ta på kvällen när man får Lergigan comp utskrivet, som innehåller koffein.

Jo tröttheten med Prostafen är ganska jobbig vanligtvis, kan bara tänka mig hur det blir med gravtrötthet på det, hehe. Jag har hittills ätit Prostafen mot åksjuka, men bra tips att ringa läkare om man behöver något annat mot illamåendet! :)

Funkar Lergigan Comp bra för dig?
  • Lilly2015
    bensis skrev 2018-07-12 15:33:12 följande:

Jo tröttheten med Prostafen är ganska jobbig vanligtvis, kan bara tänka mig hur det blir med gravtrötthet på det, hehe. Jag har hittills ätit Prostafen mot åksjuka, men bra tips att ringa läkare om man behöver något annat mot illamåendet! :)

Funkar Lergigan Comp bra för dig?

Ja men jag tror det. Har bara tagit tre omgångar men känner mig typ lite hög och borta av det. Blir varm och känner mig febrig och samtidigt helt sänkt. Men illamåendet är mycket bättre så det får vara värt det!
  • Millie25

Hej och Grattis till er alla! Jag är jättegärna med här om jag får? Vecka 6+3 idag.. Och illamåendet börjar bli ganska påtagligt.. tröttheten också.. helt slut efter jobbet varenda dag.. inte hittat något som verkar hjälpa ännu.. någon som sitter på tips?

Jag är konstant varm också... duschar kallt säkert 3-4 gånger om dagen... alltid varit typen som sover med duntäcke även på sommaren.. någon mer som upplever det?

• AllaGodaTingÄrTre

Äntligen är jag här!! :) På sjätte försöket så plussade vi och lyckan är enorm! Nojan finns där, men tänker faktiskt tro fullt ut att allt kommer gå bra!

Vi har två barn sedan innan. En pojke som är 4,5 och en flicka som snart är 3,5 år.

Är i vecka 4+6 och har bar ett vagt illamående då och då under dagen, molvärk i livmodern och enoorm trötthet. Somnar både här och där haha

Ska ringa till mvc och boka tid då vi ska göra kub och vill se till att de planeras in i god tid. Längtar tills jag får se hjärtat slå <3

• Ettlitetsyskon

Ser att det har tillkommit några nya under veckan. Grattis till er. Vi har en fb för er som vill vara med där. Skicka om med namn samt hur ni ser ut på bilden så kan jag lägga till er

Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019