• Sisterofthesun

Tråden för oss som väntar barn i mars 2019

Hej, jag tänkte starta en grupp för oss som har BF i Mars 2019. Gruppen stannar på familjeliv och är för oss som vill hålla det hemligt än så länge men ha någon att dela graviditeten med :)

Jag plussade för någon dag sen!

Är 27 år gammal och har en dotter på 5-månader.

Spänning, oro, glädje och alla känslor där emellan har jag just nu.

Hur mår ni?

• Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019
  • BIX
    bensis skrev 2018-07-16 09:59:37 följande:

Jag måste tyvärr lämna tråden. Tidigt missfall igår v.5+4, bekräftat av barnmorska idag. Önskar er alla andra lycka till.

Så tråkigt, jag beklagar verkligen <3
  • emeloi

Grattis till alla som väntar bebisar till våren.. Såg att många verkar ha bf 12/3.. Min födelsedag, och jag vill bara säga att det är kanon att fylla då. Inte för nära jul, inte för nära påsk eller andra firanden eller lov. Ändå tidigt på året så man inte får göra allt sist :)

Själv lider jag i värmen nu med bf 17/8.. :)

• November2017
    BIX skrev 2018-07-16 10:04:57 följande:

Men då är du ju på god väg nu :) Och gick första bra så går nog andra och tredje bra! Det är lite tufft att ha barnen så tätt kan jag tycka men man har ju inte så mycket marginaler att spela med.. Finns ju fördelar med täta syskon också. Jag bor i Sollentuna straxt norr om Stockholm. Du då?

Precis! Tycker det Har varit tufft nu med första för jag hade förväntningar på sambon som inte infriades... Så varit väldigt besviken och ledsen. Denna gången vet jag ju att jag får klara allt själv! Orättvist kan tyckas då han inte tagit en enda natt, aldrig är hemma innan halv sju på kvällarna etc. Men denna gången vet jag vad som väntar vilket kan vara ganska skönt. Slipperbli så besviken. Bor strax utanför Göteborg!
  • Lilly2015

Välkomna alla nya! Jag går in i vecka åtta idag. Vecka sju var en enda lång pina och jag trodde på riktigt att jag skulle gå under. Nu har jag illamåendet under kontroll delar av dagen, tack vare Lergigan comp. Jag mår illa nästan hela tiden men inte sådär brutalt vidrigt illa som jag gjorde förra veckan. Har hört av flera att vecka 7 och 8 är värst så jag härdar ut den här veckan nu och hoppas på en bättre tid efter det. Idag är första gången jag tänkt på att jag faktiskt ska få en bebis. Det har känts väldigt avlägset. Nu försöker jag peppa mig kring det för att orka med illamåendet. Annars väntar jag mest bara på mitt tidiga ultraljud nästa vecka :)

• Deeelicious
    Deeelicious skrev 2018-07-16 15:36:34 följande:

Väntar 11 mars 2019 om allt går vägen ;) :)

24 år gammal, andra graviditeten förra slutade med ma v.9..
  • Deeelicious

Är lite orolig, haft små bruna flytningar 4 dagar som slutade igår. Inte så mycket graviditetssymtom aningen svullna bröst men känner knappt något.. är i v. 6(5+6). Någon som haft likadant? Bör jag oroa mig?

• Solskensplusset
    majahan skrev 2018-07-16 09:51:30 följande:

Här vill jag vara med!

Grattis till alla plus!!!

Plussade i torsdags den 12/7. Fyra dagar över beräknad mens.

26 år gammal med en flicka som blir 2 i september.

Tredje försöket med ett misstänkt missfall.. är jätteglada men såklart är de svårt o va helt avslappnad o hundra procent glad ännu.

Symptom jag känt är superduper täppt i näsan, lock i öronen och känt mig allmänt sjuk i 2-3 veckor. (Hade samma med förra graviditeten), även uppsvullen så det ser ut som jag lagt på mig några kilo och emellanåt molandevärk så jag tror blödning är påväg... monstertrött och mycket tydliga blodkärl...

Vill nästan ha fler symptom för o känna det på riktigt... man blir knäpp av väntan tills v12.. jag minns inte min första graviditet såhär nervöst ???? vad har ni för symptom?

Grattis till plusset!

Jag är också 26år, har en pojke som blir 2år i augusti.

Jag är enligt preglife i vecka 5+5. Jag är väldigt svullen om magen, och har precis som du molandevärk. Känns som att jag får mens stup i kvarten och är supertrött. Jag hade "graviditetssnuva" hela graviditeten med min son och nu börjas det igen haha.

Jag försöker att inte tänka på att jag är gravid (omöjligt) då jag hade missfall i vecka 8 i början på juni, men hade turen att bli gravid direkt igen utan att få mens imellan. Så nu håller jag tummarna!
  • Solskensplusset
    Deeelicious skrev 2018-07-16 15:41:58 följande:

Är lite orolig, haft små bruna flytningar 4 dagar som slutade igår. Inte så mycket graviditetssymtom aningen svullna bröst men känner knappt något.. är i v. 6(5+6). Någon som haft likadant? Bör jag oroa mig?

Hej, jag förstår verkligen din oro. Det sista man vill är ju att det ska komma blod.

Dock så borde du inte behöva vara orolig när det är brunt! Till mig sa dem (förra graviditeten) att det var helt normalt i början av graviditeten med bruna flytningar och även att man kan blöda lite (vårdguiden och gynakuten).

Men jag bokade in ett privat VUL i vecka 7 ändå för att lugna mig själv, jag blödde när jag kissade och hade bruna flytningar. Trots att allt såg bra ut på VUL så blev jag inte lugnare just för att jag blev stressad varje gång jag skulle kissa. Men om du känner dig väldigt orolig kan du ju boka in ett tidigt VUL. Där jag var i Stockholm kostade det 300kr, dem rekommenderade att vänta tills man passerat 7+0 för att det då även är möjligt att se hjärtat slå.
  • BIX
    November2017 skrev 2018-07-16 12:29:18 följande:

Precis! Tycker det Har varit tufft nu med första för jag hade förväntningar på sambon som inte infriades... Så varit väldigt besviken och ledsen. Denna gången vet jag ju att jag får klara allt själv! Orättvist kan tyckas då han inte tagit en enda natt, aldrig är hemma innan halv sju på kvällarna etc. Men denna gången vet jag vad som väntar vilket kan vara ganska skönt. Slipperbli så besviken. Bor strax utanför Göteborg!

Åh låter jobbigt :/ Tråkigt att det blir sådär. Har han varit föräldraledig någon längre period? Brukar vara ganska nyttigt.. Fast vi har stundvis skev fördelning här också trots att pappan är hemma, särskilt på nätter då jag vaknar lättast. Båda barnen är dessutom extremt mammiga och just nu är det bara jag som duger även om pappan hade velat ta nätterna..

Det blir ju mer att göra med två men å andra sidan har man redan gjort det mesta en gång (eller en miljon gånger) redan så det blir mycket lättare genom att man känner sig säkrare osv.
Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019