Inlägg från: BIX |Visa alla inlägg
  • BIX

Tråden för oss som väntar barn i mars 2019

Jag hoppar in här jag också.. plussade i lördags och har bf 8/3. Jag fick tidigt missfall för ett par månader sedan så känner mig glad men lite avvaktande i detta. Jag är över 40 så kanske får acceptera att det inte säkert går.. men hoppas det håller denna gång! Har en ettåring och en treåring hemma så detta skulle bli en välkommen 3:a.????

• BIX

[quote=78884652][quote-nick]November2017 skrev 2018-07-15 18:41:01 följande:[/quote-nick]

Plussade för en timma sedan! Otroligt! Oväntat! Haft blödningar och är 39 år. Har en liten gosse på snart 8 månader här hemma. Nån mer sån här gamling kanske? ???? Håll tummarna för mig nu!

[/

Grattis!! Jag är en sån gamling ;) fast ännu äldre - snart 42. Fick mitt första barn när jag var 39, 2:an vid 40 och snart kommer 3:an om allt går som dt ska. Känns fantastiskt :)

• BIX
    November2017 skrev 2018-07-15 21:01:05 följande:

Wow!! Tack och grattis själv!! Då har du det som jag önskar göra då! Började när jag var 38... Tungt är det men så underbart!!! Skulle också vilja ha tre om allt går som det ska. Varit så tokrädd för förlossningar så inte vågat skaffa innan. Men första gick bra! Var bor du?

Men då är du ju på god väg nu :) Och gick första bra så går nog andra och tredje bra! Det är lite tufft att ha barnen så tätt kan jag tycka men man har ju inte så mycket marginaler att spela med.. Finns ju fördelar med täta syskon också. Jag bor i Sollentuna straxt norr om Stockholm. Du då?
  • BIX
    bensis skrev 2018-07-16 09:59:37 följande:

Jag måste tyvärr lämna tråden. Tidigt missfall igår v.5+4, bekräftat av barnmorska idag. Önskar er alla andra lycka till.

Så tråkigt, jag beklagar verkligen <3
  • BIX
    November2017 skrev 2018-07-16 12:29:18 följande:

Precis! Tycker det Har varit tufft nu med första för jag hade förväntningar på sambon som inte infriades... Så varit väldigt besviken och ledsen. Denna gången vet jag ju att jag får klara allt själv! Orättvist kan tyckas då han inte tagit en enda natt, aldrig är hemma innan halv sju på kvällarna etc. Men denna gången vet jag vad som väntar vilket kan vara ganska skönt. Slipperbli så besviken. Bor strax utanför Göteborg!

Åh låter jobbigt :/ Tråkigt att det blir sådär. Har han varit föräldraledig någon längre period? Brukar vara ganska nyttigt.. Fast vi har stundvis skev fördelning här också trots att pappan är hemma, särskilt på nätter då jag vaknar lättast. Båda barnen är dessutom extremt mammiga och just nu är det bara jag som duger även om pappan hade velat ta nätterna..

Det blir ju mer att göra med två men å andra sidan har man redan gjort det mesta en gång (eller en miljon gånger) redan så det blir mycket lättare genom att man känner sig säkrare osv.
  • BIX
    November2017 skrev 2018-07-16 21:58:18 följande:

Kanske han känner sig mer delaktig nu om vi får två. Jag har väl själv velat ta största ansvaret med så är väl mitt eget fel.. Får hoppas det blir annorlunda med två barn :) så spännande och stort! Nu ett dygn senare börjar det sjunka in! JG ska bli tvåbarnsmamma!! Vilken lycka!!

:D
Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019