• Sisterofthesun

Tråden för oss som väntar barn i mars 2019

Hej, jag tänkte starta en grupp för oss som har BF i Mars 2019. Gruppen stannar på familjeliv och är för oss som vill hålla det hemligt än så länge men ha någon att dela graviditeten med :)

Jag plussade för någon dag sen!

Är 27 år gammal och har en dotter på 5-månader.

Spänning, oro, glädje och alla känslor där emellan har jag just nu.

Hur mår ni?

• Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019
  • Sirsiri

En liten uppdatering från mig..

Fortfarande starka symptom, illamående, ömma bröst, molvärk emellanåt. Är nu i vecka 10, ska göra ett ultraljud den 14 aug, är då i vecka 12. Det värsta för mig är värmen..jag har levt inomhus med ac hela min semester, längtar så till höst och svalka! Kan tänka mig att de flesta av oss har det lite så, illamåendet blir inte bättre i 30 grader liksom..

Jag har fortfarande inte förstått och vågat lita på att detta är sant, att vi inte behöver kämpa mer för att bli gravida. Väldigt konstig känsla, men jag tror att det lättar lite efter ultraljudet om allt verkar bra!

Kram!

• Otello

Hej! Grattis till er alla! Jag är 28 år gammal och har en son på snart 8 år. Plussade för en vecka sen och är nu i vecka 6+2. :)

• Knattenjansson

Grattis alla som plussat! :) jag är gravid med första barnet, bf 3e mars o är 32 år. Vill jättegärna vara med i facebookgruppen, vem skriver jag till då?

Kram!

• Anonym (Syskon19)
    Maka94 skrev 2018-07-31 21:31:03 följande:

Men gud så häftigt! Min dotter är också född 4/7-16 :)

Men nej du skojar? Vad kul att din flicka delar födelsedag med min lilla Agnes! Första syskonet?
  • Papperstrassel

Hej :)

Bf 22 mars här, andra barnet, dottern fyller 4 i september. Bor utanför göteborg med man och barn. Är gärna med i gruppen också :)

• Emmissara
    Papperstrassel skrev 2018-08-06 20:59:41 följande:

Hej :)

Bf 22 mars här, andra barnet, dottern fyller 4 i september. Bor utanför göteborg med man och barn. Är gärna med i gruppen också :)

Grattis :D

Bara att skicka pm till mig med din mail som är kopplad till din fb så lägger jag till dig
  • Anonym (Bebisimars)

Hej! Jag hoppar in här också. Har beräknad födsel den 28e mars. Fick kolla på pyret idag och fick se det lilla hjärtat picka på skärmen ???? jag blir gärna inbjuden i fb gruppen :)

• Solskensplusset

Var ett tag sen jag skrev nu. Vecka 10 nu och är så nervöst.

Har alla redan varit på inskrivning? Jag har en hel vecka kvar (andra barnet).

Är så svullen om magen att folk redan frågar om jag är gravid, betydligt mycket mer än vad jag var med första. Men snart borde svullnaden läggs sig!

Väntar på insläpp i Facebookgruppen :)

• Grodd
    Anonym (Bebisimars) skrev 2018-08-08 11:56:49 följande:

Hej! Jag hoppar in här också. Har beräknad födsel den 28e mars. Fick kolla på pyret idag och fick se det lilla hjärtat picka på skärmen ???? jag blir gärna inbjuden i fb gruppen :)

Samma här (med datum), vill gärna göra ett vul för att lugna mig. Hur fick du till ett? Jag känner att det är svårt och nästintill ovilja från vården.
Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019