• Sisterofthesun

Tråden för oss som väntar barn i mars 2019

Hej, jag tänkte starta en grupp för oss som har BF i Mars 2019. Gruppen stannar på familjeliv och är för oss som vill hålla det hemligt än så länge men ha någon att dela graviditeten med :)

Jag plussade för någon dag sen!

Är 27 år gammal och har en dotter på 5-månader.

Spänning, oro, glädje och alla känslor där emellan har jag just nu.

Hur mår ni?

• Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019
  • Meej

Äntligen hemma och ett ordentligt test! Känns väldigt bra!

Jenniferrunder - jag har inte ens ringt barnmorskan än..! Ska göra det på måndag tänkte jag. Gick det bra för dig?
  • Sisterofthesun

Vilka symptom har ni?

Jag känner mig lite orolig för att jag inte har så mycket symptom. Ömma bröst, vattniga flytningar och höjd temp bara. Har inte haft någon molvärk, knappt sen plusset.

• jenniferrunder
    Sisterofthesun skrev 2018-06-30 17:55:06 följande:

Vilka symptom har ni?

Jag känner mig lite orolig för att jag inte har så mycket symptom. Ömma bröst, vattniga flytningar och höjd temp bara. Har inte haft någon molvärk, knappt sen plusset.

Jag är i vecka 4 (v5 imorgon) och har ömma bröst, ont i magen, vattniga flytningar, extrem trötthet och illamående. Spydde igår morse av kaffet... Blir lite nervös ibland för att jag har lite för ont i magen för att vara ?normalt?... vilken vecka är du i?
  • jenniferrunder
    Meej skrev 2018-06-30 17:52:09 följande:

Äntligen hemma och ett ordentligt test! Känns väldigt bra!

Jenniferrunder - jag har inte ens ringt barnmorskan än..! Ska göra det på måndag tänkte jag. Gick det bra för dig?

Ja det gick bra! Hon ställde bara massa hälso-frågor som typ rökning, tobak, alkohol, längd och vikt osv... sen fick jag massa broschyrer om graviditet och info om olika undersökningar typ KUB, TUL osv. 13 augusti ska jag dit igen och så kommer dom ta alla olika prover och mer kontroller.
  • Sisterofthesun
    jenniferrunder skrev 2018-06-30 18:03:47 följande:

Jag är i vecka 4 (v5 imorgon) och har ömma bröst, ont i magen, vattniga flytningar, extrem trötthet och illamående. Spydde igår morse av kaffet... Blir lite nervös ibland för att jag har lite för ont i magen för att vara ?normalt?... vilken vecka är du i?

Jag hade också mycket molvärk när jag väntade dottern, därför jag blir lite orolig. Jag är i vecka 6 imorgon.
  • jenniferrunder
    Sisterofthesun skrev 2018-06-30 18:17:14 följande:

Jag hade också mycket molvärk när jag väntade dottern, därför jag blir lite orolig. Jag är i vecka 6 imorgon.

Okej! Detta är första graviditeten för mig så har inget att jämföra med direkt :(
  • Kakan0

Vågade mig på ett digitalt idag igen. Hoppades på stegring till 2-3 veckor istället för 1-2, är i v 4+2. Min sambo tyckte inte jag skulle testa för han trodde de va för tidigt men visst hade det stegrats :)

Så glad, såhär långt kom jag inte i min förra graviditet som slutade i missfall.. man utvecklar ju en testmani när man är så orolig.. någon annan som typ testar varje dag?

• Anonym (Tredje barnet)

Hej hoppar gärna in här!!

Har också lite testmani, vill gärna veta:) testade med digitalt test i måndags som visade 1-2 veckor. Tänker att jag också vill testa snart igen för att se att det stegrats.

Känner mig ganska orolig då vi fick ett utpmkvedes i januari. Har två barn sen tidigare och blev väldigt chockad när det uppdagades.

Så när det gör minsta ont på hö sida tänker jag att det har fastnat för att sedan bli orolig att det ska bli ett mf. Våra barn är 10 och 8 år nu och jag är sååå sugen på en liten till nu:)

• Kakan0
    Anonym (Tredje barnet) skrev 2018-06-30 19:48:01 följande:

Hej hoppar gärna in här!!

Har också lite testmani, vill gärna veta:) testade med digitalt test i måndags som visade 1-2 veckor. Tänker att jag också vill testa snart igen för att se att det stegrats.

Känner mig ganska orolig då vi fick ett utpmkvedes i januari. Har två barn sen tidigare och blev väldigt chockad när det uppdagades.

Så när det gör minsta ont på hö sida tänker jag att det har fastnat för att sedan bli orolig att det ska bli ett mf. Våra barn är 10 och 8 år nu och jag är sååå sugen på en liten till nu:)

Skönt att veta att man inte är den enda :p önskar dig all lycka till och hoppas det går vägen denna gång <3
  • Anonym (Tredje barnet)
    Kakan0 skrev 2018-06-30 20:00:57 följande:

Skönt att veta att man inte är den enda :p önskar dig all lycka till och hoppas det går vägen denna gång <3

Tack detsamma!!!
Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019