• Sisterofthesun

Tråden för oss som väntar barn i mars 2019

Hej, jag tänkte starta en grupp för oss som har BF i Mars 2019. Gruppen stannar på familjeliv och är för oss som vill hålla det hemligt än så länge men ha någon att dela graviditeten med :)

Jag plussade för någon dag sen!

Är 27 år gammal och har en dotter på 5-månader.

Spänning, oro, glädje och alla känslor där emellan har jag just nu.

Hur mår ni?

• Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019
  • Dennan88
    Sisterofthesun skrev 2018-06-29 10:19:38 följande:

Hemskt ledsen för din/er skull! <3

Verkligen tråkigt att höra!

Tack så hemskt mycket <3
  • livan86
    Sisterofthesun skrev 2018-06-29 09:30:59 följande:

Grattis!!! :)

Tack :) känns overkligt. 2:a försöket ????????
  • Sisterofthesun
    livan86 skrev 2018-06-29 10:50:55 följande:

Tack :) känns overkligt. 2:a försöket ????????

Båda mina graviditeter har blivit till på första. Är oändligt tacksam för det :)
  • Miktor

Hej,

jag plussade på första försöket så är helt ny i det här. Är idag på bim+4 och känner att jag inte vet vad jag ska tro. Jag har tempat med nc väldigt länge och vet att tempen ska vara hög när man är gravid. Låg på 36.7 isch de första dagarna men igår och idag har den legat på runt 36.4, 36.3 och det har konmit blod. När jag har mens brukar jag ha väldigt ont men nu känner jag ingenting och blodet är mer brunaktigt och mer som koagulerat. Igår kände jag mig väldigt yr och lite smått illamående. Hur gör jag nu? Kan det vara tidigt MF? :(

• Sisterofthesun
    Miktor skrev 2018-06-29 11:52:02 följande:

Hej,

jag plussade på första försöket så är helt ny i det här. Är idag på bim+4 och känner att jag inte vet vad jag ska tro. Jag har tempat med nc väldigt länge och vet att tempen ska vara hög när man är gravid. Låg på 36.7 isch de första dagarna men igår och idag har den legat på runt 36.4, 36.3 och det har konmit blod. När jag har mens brukar jag ha väldigt ont men nu känner jag ingenting och blodet är mer brunaktigt och mer som koagulerat. Igår kände jag mig väldigt yr och lite smått illamående. Hur gör jag nu? Kan det vara tidigt MF? :(

Blöder du fortfarande sen igår?
  • Miktor
    Sisterofthesun skrev 2018-06-29 13:13:23 följande:

Blöder du fortfarande sen igår?

Ja, lite mer än igår men känner fortfarande ingen mensvärk. Inte ens lite och jag brukar ha ganska stark värk. Sådär att jag kan må illa och spy ibland. Verkar vara svårt att få tag i en barnmorska då det är semestertider. Ska man testa igen nu eller ska man vänta till i nästa vecka för att se om det fortfarande är ett plus? :/
  • Sisterofthesun
    Miktor skrev 2018-06-29 13:27:18 följande:

Ja, lite mer än igår men känner fortfarande ingen mensvärk. Inte ens lite och jag brukar ha ganska stark värk. Sådär att jag kan må illa och spy ibland. Verkar vara svårt att få tag i en barnmorska då det är semestertider. Ska man testa igen nu eller ska man vänta till i nästa vecka för att se om det fortfarande är ett plus? :/

Man behöver ju inte ha ont vid missfall. Vissa får ju blödningar som sagt fast att det inte är missfall, jättesvårt att veta tyvärr. Även om du tar ett test nu så kan ju hcg sitta kvar även om det är ett missfall, testet kan också vara svagare än innan. Hoppas att allt går bra i alla fall!
  • Miktor
    Sisterofthesun skrev 2018-06-29 13:47:42 följande:

Man behöver ju inte ha ont vid missfall. Vissa får ju blödningar som sagt fast att det inte är missfall, jättesvårt att veta tyvärr. Även om du tar ett test nu så kan ju hcg sitta kvar även om det är ett missfall, testet kan också vara svagare än innan. Hoppas att allt går bra i alla fall!

Tack! Ja så svårt, speciellt när man blöder ganska lätt innan också. Om det är likadant på måndag så får jag väl prova att ringa igen.
  • ivfochhoppas

Jag hoppar försiktigt in i tråden. Imorse testade jag positivt, bf 4/3. Jag har genomgått ivf, första insättningen blev jag inte gravid, men nu när jag gjorde FET (frosen embryo transfer) med två st. ägg gick det bra. Så.. jag vet inte om båda har utvecklats bra och att jag är gravid med tvillingar, eller om det är ett. Jag är 40+ och har inga barn sen tidigare.

För nån dag sen hade jag spänningar i nedre delen av ryggen vilket jag aldrig känt förut. Det är också en bubblande känsla, som lätt mensvärk i magen, plus att brösten har växt senaste dagarna.

• Sisterofthesun
    ivfochhoppas skrev 2018-06-29 16:21:38 följande:

Jag hoppar försiktigt in i tråden. Imorse testade jag positivt, bf 4/3. Jag har genomgått ivf, första insättningen blev jag inte gravid, men nu när jag gjorde FET (frosen embryo transfer) med två st. ägg gick det bra. Så.. jag vet inte om båda har utvecklats bra och att jag är gravid med tvillingar, eller om det är ett. Jag är 40+ och har inga barn sen tidigare.

För nån dag sen hade jag spänningar i nedre delen av ryggen vilket jag aldrig känt förut. Det är också en bubblande känsla, som lätt mensvärk i magen, plus att brösten har växt senaste dagarna.

Grattis! Hoppas självklart att allt går som det ska :)

Jag har också ont i ryggen, långt ner och har antagligen börjat få foglossning väldigt tidigt.
Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019