• Sisterofthesun

Tråden för oss som väntar barn i mars 2019

Hej, jag tänkte starta en grupp för oss som har BF i Mars 2019. Gruppen stannar på familjeliv och är för oss som vill hålla det hemligt än så länge men ha någon att dela graviditeten med :)

Jag plussade för någon dag sen!

Är 27 år gammal och har en dotter på 5-månader.

Spänning, oro, glädje och alla känslor där emellan har jag just nu.

Hur mår ni?

• Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019
  • Sisterofthesun
    Dennan88 skrev 2018-06-26 20:48:44 följande:

Så lite så jag är i v. 4+6 :) har du några gravsymptom? Jag har bara ömma bröst o gasig mage :)

Vattniga flytningar, lite stick, lite molvärk i livmodern. Blev även yr idag och fick lite dålig synskärpa.
  • Dennan88

Låter som normala symptom... Jag är lite nojig att för att jag inte har något illamående då jag hade det med mina andra två men men det kommer väl ;) som jag längtar tills första ultraljudet för att se så att hjärtat slår och hur många bebisar som finns där :) ska du göra kub test?

• Sisterofthesun
    Dennan88 skrev 2018-06-26 21:01:26 följande:

Låter som normala symptom... Jag är lite nojig att för att jag inte har något illamående då jag hade det med mina andra två men men det kommer väl ;) som jag längtar tills första ultraljudet för att se så att hjärtat slår och hur många bebisar som finns där :) ska du göra kub test?

Mitt illamående kom lite senare i förra graviditeten. Kan ju vara olika från gång till gång :)

Ska definitivt göra kub. Ett extra tillfälle att få se bebisen om inte annat. Dessutom är det gratis nu, fick betala själv med dottern. Du då?
  • Dennan88

Absolut kan det ju det! Hade varit skönt o slippa illamåendet ändå :) jag ska också göra kub :) ska bli spännande och se det lilla knytet för första gången :)) men det dröjer minst 6v till så hoppas tiden går fort :))

• Systeryster33

[quote=78832816][quote-nick]Sisterofthesun skrev 2018-06-26 19:58:09 följande:[/quote-nick]Min mage har redan börjat svälla upp ordentligt (av tarmarna såklart) tanken på att försöka gömma den fram till vecka 12 är lite stressande.

Fin du är :) det kommer lägga sig längre fram innan magen börjar synas pga bebis! Ett par veckor till vill man ju gärna hålla det hemligt!!! Haha

• Sisterofthesun
    Systeryster33 skrev 2018-06-26 21:24:04 följande:

[quote=78832816][quote-nick]Sisterofthesun skrev 2018-06-26 19:58:09 följande:[/quote-nick]Min mage har redan börjat svälla upp ordentligt (av tarmarna såklart) tanken på att försöka gömma den fram till vecka 12 är lite stressande.

Fin du är :) det kommer lägga sig längre fram innan magen börjar synas pga bebis! Ett par veckor till vill man ju gärna hålla det hemligt!!! Haha

Tack! Precis, det känns bättre att vänta lite :)

Det jobbiga innan magen lägger sig är väl att den inte heller går att dra in :p
  • jenniferrunder

Jag plussade igår! 24 år och första barnet. Herregud kan fortfarande inte smälta att det är sant. Känns som att testen visar fel haha. Enligt Preglife är jag i vecka 4 och beräknad bf 9/3.

Det som jag känner mig mest orolig över över just nu är att mensen ska komma iallafall (då den egentligen är beräknad på lördag...)

Symtom just nu är ömma och svullna bröst, ont i livmodern, rinniga flytningar och extrem trötthet.

Hur mår ni?
  • Lilly2015
    jenniferrunder skrev 2018-06-27 01:29:10 följande:

Jag plussade igår! 24 år och första barnet. Herregud kan fortfarande inte smälta att det är sant. Känns som att testen visar fel haha. Enligt Preglife är jag i vecka 4 och beräknad bf 9/3.

Det som jag känner mig mest orolig över över just nu är att mensen ska komma iallafall (då den egentligen är beräknad på lördag...)

Symtom just nu är ömma och svullna bröst, ont i livmodern, rinniga flytningar och extrem trötthet.

Hur mår ni?

Vad roligt, grattis!

Jag är beräknad 5 mars. Känner mig lite orolig men inte så mycket egentligen. Det känns mer bara overkligt. Har mycket på jobbet också så hinner inte riktigt fundera. Vilket kanske är lika bra så här tidigt :)

Jag är tröttare än tröttast. Har somnat 19 två dagar i rad nu... ont i magen emellanåt och typ gasig i magen. Väldigt irriterande. Jag mår illa på eftermiddagen också. Men inte så farligt än. Jag har varit gravid en gång tidigare, gjorde abort, och då började ett brutalt illamående i vecka åtta. Alltså, jag var sängliggande. Hoppas verkligen att jag slipper det den här gången!
  • Anonym (ssvw)

Jag hänger gärna på här! Gjorde test i förrgår och sedan igen idag, clearblue säger GRAVID 1-2 veckor! Jag hade utslag på ägglossning 13 juni (på dag 25 i cykeln) så jag är ju inte så långt gången som när man räknar från senaste mensens första dag, som var 21 maj.Tror att jag blir beräknad i början på mars 2019. Har Pco och en blockerad äggledare.. Så många försök, hormonbehandlingar med Letrozol osv. Känns overkligt! Kan inte förstå det! Första barnet för oss båda.

Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019