Inlägg från: Jappe87 |Visa alla inlägg
  • Jappe87

Tråden för oss som väntar barn i mars 2019

Ho ho!

Jag plussade i veckan (3 tester ????).

Aldrig varit gravid förut så vet inte vad jag har att förvänta mig riktigt. Enligt appen är jag i vecka 4 men om jag tönker logiskt måste det varit deb senaste ägglossningen som var för två veckor sen...

Min undran är vad gör jag nu?

Är risken stor att det blir missfall?

• Jappe87
    Sisterofthesun skrev 2018-06-29 08:55:43 följande:

Man räknar att graviditeten börjar från förgående mensens första dag. Fostret är alltid två veckor yngre än vad man räknar. Men egentligen så har du ju bara varit gravid sen ägglossningen då sperman fastnade på ägget.

Ring till en barnmorska i närheten och säg att du är gravid så får du komma på hälsosamtal.

Finns alltid risk för missfall men just nu är du gravid, försök att inte tänka på missfall :)

Tack snälla för svar!
  • Jappe87
    Anonym (Tredje barnet) skrev 2018-07-01 21:13:22 följande:

Bra att vänta lite längre. Ska försöka att vänta tills då mem om vi får bekräftat att det sitter rätt och det finns ett hjärta som slår kommer det vara svårt att hålla sig. Men du hade fått mf i v 8? Märkte du innan att det var nå vajsing?

Symptomen nu är spända ådriga bröst och förstoppad:/. Annars inget. Du??

Jag mår illa och är helt sjukligt trött jag.. är kabske lute tidigt för det men jag mår Peck!!
  • Jappe87
    Anonym (Tredje barnet) skrev 2018-07-01 22:46:15 följande:
    Hua. Är det första barnet?
    Ja precis, det är första graviditeten. För tillfället är det ändå lite bättre måste jag säga.. måste äta regelbundet bara :)
  • Jappe87
    Anonym (Maria) skrev 2018-07-03 00:03:58 följande:
    Jag har inte hittat nån...
    Om en går med i en sån grupp på facebook, syns inte det för ens vänner då? vill hålla detta hemligt ett tag till :)

Annars kan jag starta en :P
  • Jappe87
    Anonym (Tredje) skrev 2018-07-03 10:24:36 följande:

Syns inte om gruppen är hemlig, då måste du bli inbjuden av den som startar den.. =)

Ska jag starta en hemlig grupp? :)
  • Jappe87
    Meej skrev 2018-07-03 14:02:02 följande:

Med vänliga hälsningar, ballongen!

Jag undrar detsamma, får inte på mig mina byxor längre.. är detvens möjligt 5v in?
  • Jappe87
    Meej skrev 2018-07-03 15:33:32 följande:

Eller hur?! Det är så otroligt skönt att komma hem och få ta på mjukisbyxorna som inte sitter åt någonstans..! Fruktar att jag inte kommer kunna ha mina arbetsbyxor till v12, och då blir det lite knepigt.. Någon som testat sådana där snoddar som sätts mellan knapp och knapphål för att förlänga linningen..?

Jag satsar på sånna fladdriga sommar byxor som är poppis nu. Köpte precis ett par till ???????? vad jobbar du med? Fungerar inte en vanlig hårsnodd tro?
  • Jappe87

Innan graviditeten och nu (vecka 4+4), fattar inte hur jag ska kunna dölja detta?! Hur kan det ens synas så mycket redan? Har jag bara lagt på mig lite extra fett lr?
  • Jappe87

Jag tänkte skapa en facebook grupp som är hemlig (än så länge) för oss. Skriv vad du heter på facebook om du vill vara med :)

• Jappe87
    Sarahj1988 skrev 2018-07-04 20:12:14 följande:
    Hej!

Lägg gärna till mig Sara Hjalmarsson

Bf 14/3

:)
    hur ser din bild ut? (så jag klägger till rätt person :) )
  • Jappe87

Jag har skapat en hemlig facebook grupp nu, skriv till mig om du vill vara med så lägger jag till dig!

• Jappe87
    Lillasyster82 skrev 2018-07-06 11:38:09 följande:

Hej på er och grattis till alla plus! Själv plussade jag idag, Helt overkligt men tydligen sant, var inte ens ett kanske utan ett riktigt fint tydligt test!

Ni skriver om testmani, känner igen mig men i Schweiz där jag bor så är testen helt galet dyra så nu måste jag vänta till vi reser till Sverige på semester - då ska jag nog göra ett till test. Så kanske det blir mer verkligt...

Så att ni startat en Facebook grupp, får man hänga på? Vad heter den eller är det någon som kan lägga till mig?

Just det, jag är i vecka 5 (4+2) så planerat datum är i mitten av mars.

Skicka ett mail till mig med ditt namn och hur din bild ser ut på facebook så lägger jag till dig. Den är hemlig än så länge så måste lägga till dig :)
  • Jappe87
    A.b skrev 2018-07-06 20:46:47 följande:

Hej,

Jag plussade i tisdags och har bf någon gång i mars. Jag har redan en dotter som föddes i mars -17 så hon kommer vara exakt 2 år när syskonet kommer. Just nu har jag nästan inga symptom alls förutom lite molvärk på kvällarna.

Jag är jättegärna med i Facebook gruppen om jag får. :)

självklart får du det, skicka ett mail till mig med ditt namn på facebook och beskriv gärna hur din bild ser ut så jag lägger till rätt person :)
  • Jappe87
    Riperlind89 skrev 2018-07-06 21:34:35 följande:
    Hej på er allihopa!
    Jag är överväldigad, det liksom bubblar i hela mig. Var ska jag ta vägen?
     Vi är gravida! Första barnet. Vi har försökt i 6 månader. 
    Jag är i vecka 6, (5+2), plussade för 10 dagar sedan, men hittade inte denna tråd förrän nu. 

Jag vill gärna vara med i facebookgruppen (för den är väl fortfarande hemlig?) Vilken adress är det jag ska skriva till?
    skicka ett meddelande till mig här på familjeliv :)
  • Jappe87
    Ettlitetsyskon skrev 2018-07-07 09:16:16 följande:

Finns det en Facebook grupp för Marsbebisar 2019?

Jajjamen den är hemlig än så länge så skicka ett meddelade till mig med ditt namn på facebook och en beskrivning på hur din bild ser ut så lägger jag till dig :)
Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019