Inlägg från: Lunamoon |Visa alla inlägg
  • Lunamoon

Tråden för oss som väntar barn i mars 2019

Vill också vara med. Går in i vecka 5 imorgon. Trött och svängigt humör, molvärk. Fick missfall i vecka 8 nyligen så är nervös för denna graviditet men har en bättre magkänsla. Blir ett tredje barn för vår del om allt går väl...

• Lunamoon
    Systeryster33 skrev 2018-06-30 20:44:20 följande:

Grattis :) hoppas allt går vägen den här gången! <3

Tack och grattis du med! Kommer säkert gå bra för oss, hehe. Hoppas jag såklart :)
  • Lunamoon
    Anonym (Tredje barnet) skrev 2018-07-01 06:18:15 följande:

Grattis! :) Håller tummarna att det går hela vägen dena gång. Hur gamla är era andra barn?

Ja. Idag slog det digitala testet om från 1-2 till 2-3 och idag är BIM (4+0) så känns kanonbra. Har två flickor sedan innan som fyller 5 respektive 6 år i år. Har du några barn sen tidigare? Vilken vecka är du nu i? :)
  • Lunamoon
    Anonym (Tredje barnet) skrev 2018-07-01 08:49:57 följande:

Åh kul. Ska också köpa ett till digital test. Känner mig ganska orolig. Har fått tid för ul den 19e juli då vi fick ett utomkvedes i januari. Så pendlar mellan att känna mig jätte glad o sen orolig o försöker hålla mig tills vi varit där.

Borde vara 4+3. Plussade för en vecka sedan svagt och sedan 1-2v med digital test. Vi har två tjejer sen tidigare som är 10 och 8 år. Känns helt galet att de hunnit bli så stora och vi är sååå himla sugna på en till :)

Ja gör det, om inte de digitala testen skapar stress för dig. Har lite hatkärlek till de testen men var roligt att se att det slog om. Oj, utomkvedes lät inget vidare. Hur upptäckte du det? Mycket smärta? Bra med ul iaf så att du kan bli lite lugnad.

Men oh, mysigt! Håller med dig om att en trea blir verkligen efterlängtad. Ska bli så gosigt med en bebis igen. :)
  • Lunamoon
    Anonym (Tredje barnet) skrev 2018-07-01 20:00:35 följande:

Gjorde ett test och det hade också slagit om till 2-3 veckor. Så stegrar ju iaf ?rätt?. Vi upptäckte x et genom att jag fick konstig bruna flytningar mellan menscyklarna. Hade haft mens så gissade att det var äl men kom flera ggr så testade vi o plussade. Förstod att det va må vajsing o åkte till gyn. Hade inte ont men insåg väl då att jag var ofantligt trött. Fick efter ett par dagar bekräftar x som jag fick celllgifter mot. Så nu när tiden som vi skulle väntat gått så har vi förakt igen. Tycker bara jag känner på hö sida nu o ul är inte förrän 19 juli men försöker tänka att det också är mkt oro. Är det samma igen får de ta bort den äggledaren tänker jag!

Våra barn pratar ofta om syskon så vore så kul om det går vägen nu. När tänkte ni berätta?:)

Hoppas på det bästa men som sagt bra att ändå kolla upp så att oron kan stillas med. Lät ju inget vidare med att få sådär...

Vad härligt att testet stegrat som det ska. Har du några symtom annars ännu? Vi tänkte nog berätta efter kubtestet i vecka 12. Ni då? De kommer säkert bli superglada :)
  • Lunamoon

[quote=78847313][quote-nick]Anonym (Tredje barnet) skrev 2018-07-01 21:13:22 följande:[/quote-nick]Bra att vänta lite längre. Ska försöka att vänta tills då mem om vi får bekräftat att det sitter rätt och det finns ett hjärta som slår kommer det vara svårt att hålla sig. Men du hade fått mf i v 8? Märkte du innan att det var nå vajsing?

Symptomen nu är spända ådriga bröst och förstoppad:/. Annars inget. Du??[/quoute]

Jaa vad mysigt! Det skulle jag med ha gjort om jag hade kunnat tjuvkika lite tidigare. Har du berättat för någon alls eller tänker du ta alla samtidigt? Härliga symtom hörru, haha! Är du svullen om magen då redan?

Ja, magkänslan... kände direkt nästan att något var fel. Plus att dem digitala inte ville slå om. Hade inga symtom alls. I vecka 8 (dagen då missfallet började) stod det fortfarande 2-3 veckor. Var med i en grupp och dem försökte såklart peppa att de där testen inte är helt tillförlitliga osv, vilket dem har rätt i men tillsammans med magkänslan så blev det ingen bra känsla överlag. Därför jag har lite hatkärlek för testen hehe. Men är tacksam att kroppen skötte det självmant och nu känns allt toppen. Molvärk och lite trött men har varit så varmt så kanske beror på det. Humörsvängningar med, var säker på att mensen skulle dyka upp för att det var så likt pms.

Hur tänker du gällande inskrivning? När ska du ringa?

• Lunamoon
    Anonym (Tredje barnet) skrev 2018-07-01 23:17:42 följande:

Haha ja mindre kul :) Magen är rätt uppsvälld så orkar inte ens ha byxor jag måste knäppa. Känns lite som att det börjar bli lite bättre (blir direkt rädd för mf då dock)

Men vågar inte lita på magkänslan riktigt, blev rätt omkull kastad av utomkvedets. Trodde inte det var möjligt efter att man fått två barn. Och båda graviditeterna innan var väldigt lättsamma. Men var ju 8 år sen sist så mkt har väl hunnit hända i kroppen.

Har berättat för de absolut närmsta kompisarna, tänkte vänta sen till tidigast efter att vi fått besked. Känns som 100 år till dess.

Hur har du gjort?

Ja det måste ju verkligen ha känts overkligt. Lite mer som en chock kan jag tänka mig? Vad skönt att de tidigare graviditeterna var lättsamma. Försök att njut (även fast man blir lite nojig) så kommer det säkert visa en liten plutt på vul! Hehe, vad skojigt med byxorna.

Ja, jag håller med om att det känns som tusen år. Man vill ju bara skrika ut till hela världen eftersom man är så glad och förväntansfull. Har berättat för min syster och närmsta vänner och sen tänker jag efter kub att vi kommer gå ut med det offentligt med någon liten söt bild ifrån kub-testet där i vecka 12. Längtar så tills dess!
Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019