Inlägg från: ivfochhoppas |Visa alla inlägg
  • ivfochhoppas

Tråden för oss som väntar barn i mars 2019

Jag hoppar försiktigt in i tråden. Imorse testade jag positivt, bf 4/3. Jag har genomgått ivf, första insättningen blev jag inte gravid, men nu när jag gjorde FET (frosen embryo transfer) med två st. ägg gick det bra. Så.. jag vet inte om båda har utvecklats bra och att jag är gravid med tvillingar, eller om det är ett. Jag är 40+ och har inga barn sen tidigare.

För nån dag sen hade jag spänningar i nedre delen av ryggen vilket jag aldrig känt förut. Det är också en bubblande känsla, som lätt mensvärk i magen, plus att brösten har växt senaste dagarna.

• ivfochhoppas

Känner ni er illamående? Jag känner mig lite illamående nästa hela tiden. Och trött. Enligt läkaren på ivf-kliniken ska jag fortsätta ta progesteron ca 8 veckor. Jag vet inte om det är progesteron som gör mig illamående eller om det är graviditeten. Hoppas att jag vänjer mig. Jag vaknar tidigt och har svårt att koppla av och tänka på annat än att jag är gravid. Jag ska boka in nån resa med sambon och aktivera mig mer så jag kan fokusera på annat. Ligger bara hemma och solar och slappar vilket iofs är skönt, men jobbigt när man lätt kan googla graviditetsgrejer.

• ivfochhoppas
    Anonym (Hurgörjagnu?) skrev 2018-07-04 09:45:28 följande:

Hej, 33år och plussade i måndags och är nu i v4+5, så väntar nu mitt första barn. Ömmande bröst och magknip om nätterna är väl det jag känner av hittills.

Dock är jag sjukt orolig över hur detta ska gå, få jag dels har MS (behandling pausad) , är rökare (håller på att sluta) och på det Är sjukskriven sedan ett år för min rygg. Jag vet inte hur jag ska få ihop allt detta, jag går ju på starka smärtstillande som ska trappas ned och läkaren kan inte erbjuda mig något annat smärtstillande som är skonsammare för barnet. Jag hoppas kunna klara mig utan smärtstillande men jag vet att i dagsläget är beroende av dem för en fungerande vardag. Inte bästa tiden för att bli preggo för min del men jag vill heller inte ta bort det lilla livet som jag önskat mig så länge. Är det någon här som känner till något smärtstillande som kan funka med graviditeten?

Grattis! Kolla med flera läkare om vilka smärtstillande som passar, någon expert någonstans borde veta. Tyvärr känner jag inte till nåt, hur är det med akupunktur? Eller någon medicinsk behandling lokalt för att dämpa? Jobbigt att du ska behöva ha ont.
Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019