Inlägg från: livan86 |Visa alla inlägg
  • livan86

Tråden för oss som väntar barn i mars 2019

Hej! Plussade i morse, 12/3 bf om man räknar från sista mensens första dag, har två barn tidigare 12, 3,5år :) samt en bonus på 14.

Planerad graviditet ????????

• livan86
    Sisterofthesun skrev 2018-06-29 09:30:59 följande:

Grattis!!! :)

Tack :) känns overkligt. 2:a försöket ????????
  • livan86
    YKY skrev 2018-06-30 07:27:20 följande:

Jag är gravid efter vår första IVF, jag och min sambo har försökt i två år. Jag är 29 och bor i Göteborg.

Jag fick positivt midsommarhelgen, i aöndags. Känns fortfarande helt overkligt. Jag har varit jätteorolig för stegringen, men idag fick jag klart starkare än något test jag tagit under veckan. Nu ska jag släppa det och sluta testa.

Bf den 1 mars 2019, är i vecka 5+1 idag. Vi är försiktigt hoppfulla!

Grattis! Jag bor också i Göteborg, nästan i alla fall. I Landvetter :)
  • livan86
    Sisterofthesun skrev 2018-06-29 20:11:03 följande:

Har ni börjar med folsyratabletter?

Jag känner mig inte gravid och glömmer nästan bort det mellanåt.

jag har börjat, började dagen efter att jag plussade, även med järn och "gravid" tabletterna. är dålig på vitaminer i vanliga fall så det kändes viktigt nu. men... jag glömmer dom typ varannan dag... om inte mer...
  • livan86
    Systeryster33 skrev 2018-07-02 17:45:18 följande:

Finns det någon Facebook grupp för de med bim i mars? Vet att det finns en feb/mars men finns det någon som är bara mars?

hade gärna vart med i en

• livan86
    Jappe87 skrev 2018-07-04 11:10:22 följande:

Jag tänkte skapa en facebook grupp som är hemlig (än så länge) för oss. Skriv vad du heter på facebook om du vill vara med :)

jag vill gärna vara med. Liv Brandt heter jag har en svat vit profilbild på mig själv

• livan86
    bensis skrev 2018-07-07 18:40:17 följande:

Hej! Hoppar in här och gör mitt första inlägg på familjeliv! Har tidigare följt många BIM trådar för att få lite stöd och pepp :) nu är det dags att ta steget in och skriva.

Plussade i torsdags och tog ett extra test idag som också var positivt. Är på 4+3 och beräknad BF 12/3 enligt Preglife. Första plusset för oss, är 29 år och detta var 9:e försöket. Känns fortfarande helt overkligt! Hade en mensliknande blödning i tisdags och blev då helt knäckt, sedan kom inget mer och istället blev det ett plus.

Har i samband med att jag plussade åkt på en rejäl förkyldning. Annars molvärk och ryggvärk. Även illamående till och från (inte ett dugg sugen på choklad fast det står framför mig och är min stora last i livet, haha). Även sett lite färgförändring på bröstvårtorna.

Hur tänker ni med att kontakta mvc och boka in ett första besök? Är orolig för att ?jinxa? om jag ringer för tidigt...samtidigt är det semestertider och ev svårt att få tider?

hej! grattis. vi är beräknade på samma dag
    jag ringde förra veckan till mvc och ska på mitt nybesök idag. hos oss erbjuder dem även tidigt ul i v. 10 ungebär, så strax efter semestern.

jag har precis som du, molvärk, rygg värk, och ett hemskt illamående. har inte mått illa med mina 2 andra barn... så detta är helt nytt.

tur i otur att man har semester nu, för jobba hade jag aldrig klarat men barnen tycker det är tråkigt att jag är trött å vet ju inte ens varför.
  • livan86
    bensis skrev 2018-07-10 20:19:06 följande:

Mitt illamående har nog inte slagit till ännu. Hoppas det håller sig borta, har också fobi för att spy..! Har någon av er testat Prostafen? Ringde mvc idag och rådfrågade om medicin mot åksjuka, och då sa de att Prostafen var ok och tips att ta mot graviditetsillamående. De har dock trötthet som biverkning...

MEN har jag åkt på näsblod! Fick näsblödningen från helvetet och fick ligga en timma i soffan innan jobbet (tur att jag har flex). Läste mig till att det är vanligt när man är förkyld och gravid, slemhinnorna blir extra känsliga när man får ökad blodmängd. Så, tips till alla förkylda där ute - se upp med att snyta er för hårt!

jag äter prostafen ibland. är  både trött och illamående. men prostafenen hjälper mot illamåendet. men jag blir bara ännu tröttare. så lite pest eller kolera. men om jag skall åka bil eller så måste jag ta det. men jag kan dock inte köra själv i så fall..
Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019