• Sisterofthesun

Tråden för oss som väntar barn i mars 2019

Hej, jag tänkte starta en grupp för oss som har BF i Mars 2019. Gruppen stannar på familjeliv och är för oss som vill hålla det hemligt än så länge men ha någon att dela graviditeten med :)

Jag plussade för någon dag sen!

Är 27 år gammal och har en dotter på 5-månader.

Spänning, oro, glädje och alla känslor där emellan har jag just nu.

Hur mår ni?

• Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019
  • Sisterofthesun

Känner redan av foglossningen :/ antar att det är för att kroppen inte hunnit återhämta sig riktigt ännu från förgående graviditet. Hade det riktigt jobbigt, särkilt mot slutet med foglossningen. Kunde knappt gå vissa dagar. Än så länge inget illamående i alla fall, det kom runt vecka 7 för mig förra gången och höll i sig fram till vecka 14 ungefär.

• Lilly2015

Har ni ringt barnmorskan? Jag vill inte ringa för tidigt men det är ju ändå semestertider och jag vill gärna få en tid om några veckor. Hur tänker ni?

• Sisterofthesun
    Lilly2015 skrev 2018-06-26 05:54:45 följande:

Har ni ringt barnmorskan? Jag vill inte ringa för tidigt men det är ju ändå semestertider och jag vill gärna få en tid om några veckor. Hur tänker ni?

Jag ringde faktist igår, tyckte att det kändes aningen olustigt att ringa så tidigt men barnmorskan tyckte att det va superbra och nämnde just semestertider, vilket jag också misstänkte. Har fått en tid den 26 för inskrivning, hälsosamtalet tog vi över telefon :)
  • Maka94
    Lilly2015 skrev 2018-06-26 05:54:45 följande:

Barnmorskan jag vill ha är på semester nån vecka till, funderar på att vänta till dess.. men det kanske är dumt.
  • Lilly2015

Då kanske jag också ringer idag. Jag försökte boka ett tidigt privat ultraljud igår men blev i princip hånad. Jag har väldigt kort cykel och hade min senaste mens 1 juni. Personen som svarade sa typ ?lilla gumman du kan ju bara få en försenad mens eller missfall, det är jättevanligt?. Blev så arg och ledsen så där tänker jag inte göra ultraljud i alla fall!

• Sisterofthesun
    Lilly2015 skrev 2018-06-26 07:47:43 följande:

Då kanske jag också ringer idag. Jag försökte boka ett tidigt privat ultraljud igår men blev i princip hånad. Jag har väldigt kort cykel och hade min senaste mens 1 juni. Personen som svarade sa typ ?lilla gumman du kan ju bara få en försenad mens eller missfall, det är jättevanligt?. Blev så arg och ledsen så där tänker jag inte göra ultraljud i alla fall!

Men gud så otrevlig! Det är ju det sista man vill höra!
  • Dennan88

Stort grattis till er alla! Själv plussade jag idag :)) är så otroligt lycklig!! Jag är 30 år bor i Malmö och har två barn en flicka på 7år och en pojke på 5år. Vad skoj att vi kan dela tankar och funderingar här tillsammans :)

• Meej

Fy vad hemskt! Det är ju A och O i vården att aldrig bemöta någon så. Förstår inte varför många envisas med att göra det ändå!

Jag har inte heller ringt än, men det beror framförallt på att jag är utomlands. Ska nog ringa nästa vecka när vi är hemma igen.

• Meej
    Dennan88 skrev 2018-06-26 17:05:16 följande:

Stort grattis till er alla! Själv plussade jag idag :)) är så otroligt lycklig!! Jag är 30 år bor i Malmö och har två barn en flicka på 7år och en pojke på 5år. Vad skoj att vi kan dela tankar och funderingar här tillsammans :)

Välkommen! Och grattis!!
Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019