• Sisterofthesun

Tråden för oss som väntar barn i mars 2019

Hej, jag tänkte starta en grupp för oss som har BF i Mars 2019. Gruppen stannar på familjeliv och är för oss som vill hålla det hemligt än så länge men ha någon att dela graviditeten med :)

Jag plussade för någon dag sen!

Är 27 år gammal och har en dotter på 5-månader.

Spänning, oro, glädje och alla känslor där emellan har jag just nu.

Hur mår ni?

• Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019
  • Sisterofthesun

Känner också att jag vill snabbspola tiden, läskigt när man vet att det finns något så litet som ska överleva inne i en. Är väldigt orolig hela tiden men försöker tänka positivt.

• Lilly2015

Jag har också precis plussat. Är helt skakig! Tredje försöket på första barnet. BF enligt Natural cycles är 5 mars. Känns helt sjukt! Jag mår nästan som vanligt. Lite tröttare och lite lätt sjukkänsla i kroppen. Jag har varit gravid en gång för ett par år sedan (gjorde abort) och då hade jag mycket mer symptom. Men minns iofs inte om de kom så tidigt eftersom jag var ung och hade noll koll på min cykel då. Känns ändå lite olustigt att ha lite symptom nu om jag jämför med då. Men försöker vara positiv. :) nu ska jag låta det här smälta och hålla tummarna!

• Meej

Hej!

Jag skriver också in mig i den här tråden. Plussade väldigt svagt på BIM -6 med billiga testers tidiga test, och tydligare nästa morgon om än fortsatt svagt. Var tvungen att testa så tidigt på grund av att vi åkt utomlands med hela min partners släkt nu och jag visste att det skulle förekomma en hel del alkoholhaltiga drycker.. Än så länge har jag lyckats dölja att jag undviker alkoholen, och hoppas att jag ska klara det veckan ut..! Svårt med vad jag kan äta som är säkert när vi är i ett annat land och det inte finns beskrivningar till någonting! Kan min kost påverka redan nu eller finns det ingen övergång mellan mig och blastocyten än?

Ska ta ett digitalt test igen när vi kommer hem för det är svårt att ta in att vi faktiskt ska ha barn. Har försökt sedan förra sommaren och hade troligen ett tidigt MF i januari. Nu känner jag dock av både ordentlig molvärk och spänningar, trötthet och ett lätt lätt illamående till och från.

BF 7/3 2019 enligt Natural cycles. Jag är 33 år gammal, min partner 36, och det här blir vårt tredje barn. De andra är födda -10 och -12.

Ska bli kul att följas åt!

• Sisterofthesun

Va kul att vi börjar bli några stycken! :)

Jag tycker att det känns så konstigt och overkligt att vara gravid igen såhär tätt inpå men samtidigt väldigt bekant ju. Det jobbiga är tanken på att behöva gå igenom allt en gång till. All oro, förväntan och allt som hör en graviditet till.

Förstår inte riktigt att jag snart har två små bebisar här hemma <3 min lilla, lilla tjej ska bli storasyster, galet men häftigt!

• Systeryster33
    Sisterofthesun skrev 2018-06-24 13:28:52 följande:

Beklagar dina tidigare missfall <3

Jag hoppas för allt att pyret vill stanna denna gång.

Jag har pyttelite molvärk, ömma bröstvårtor och är trött som bara den! Inget illamående än, tack och lov! Känner redan nu att en graviditet och en liten bebis att ta hand om samtidigt kommer bli tufft.

Tack snälla <3

Det hopps jag med! Hur gammal är din blivande storasyster? Tänk så mycket glädje de kommer ha av varandra när de växer upp!!

Är det några här som gått med i nån Facebook grupp ?
  • Meej
    Sisterofthesun skrev 2018-06-25 20:07:35 följande:

Va kul att vi börjar bli några stycken! :)

Jag tycker att det känns så konstigt och overkligt att vara gravid igen såhär tätt inpå men samtidigt väldigt bekant ju. Det jobbiga är tanken på att behöva gå igenom allt en gång till. All oro, förväntan och allt som hör en graviditet till.

Förstår inte riktigt att jag snart har två små bebisar här hemma <3 min lilla, lilla tjej ska bli storasyster, galet men häftigt!

Som systeryster säger, de kommer ju ha fantastisk glädje av varandra! Hur stor blir ålderskillnaden? Jag har 18 månader mellan mina två första (6 och 7,5 år nu) och de har så otroligt kul ihop och underhåller varandra i ur och skur.

Ingen Fb-grupp för mig än! Behöver vänta lite och landa och se att det håller sig.
  • Miktor

Jag plussade idag på bim-1 och har en lite skräckblandad känsla då det här är vårt första försök och det känns lite som vad är haken!? Men ska försöka att ta in allt, njuta av det och bara tro på att det går ???? Jag är 26 och min sambo 25. Enligt nc är det bf 6/3 och pregolife 2/3 så blir spännande att se vem som har rätt. Har börjar att känna dofter på ett annat sätt, har ett lätt illamående och har ömmande bröst. Maten smakar annorlunda och har inte så mycket aptit. Svårt att veta om alla symptomen är verkliga eller om man är bra på att känna efter ????

Lycka till alla och hoppas att alla får små mars bebisar ??

• Sisterofthesun
    Systeryster33 skrev 2018-06-25 20:33:32 följande:

Tack snälla <3

Det hopps jag med! Hur gammal är din blivande storasyster? Tänk så mycket glädje de kommer ha av varandra när de växer upp!!

Är det några här som gått med i nån Facebook grupp ?

Hon är 5 månader :) så kommer ju vara 14 månader mellan. Ja, verkligen ska bli så kul att få se de växa upp tillsammans. Hoppas nu allt går som det ska bara!
  • Sisterofthesun
    Miktor skrev 2018-06-25 22:14:50 följande:

Jag plussade idag på bim-1 och har en lite skräckblandad känsla då det här är vårt första försök och det känns lite som vad är haken!? Men ska försöka att ta in allt, njuta av det och bara tro på att det går ???? Jag är 26 och min sambo 25. Enligt nc är det bf 6/3 och pregolife 2/3 så blir spännande att se vem som har rätt. Har börjar att känna dofter på ett annat sätt, har ett lätt illamående och har ömmande bröst. Maten smakar annorlunda och har inte så mycket aptit. Svårt att veta om alla symptomen är verkliga eller om man är bra på att känna efter ????

Lycka till alla och hoppas att alla får små mars bebisar ??

Förstår precis hur du tänker. Min dotter blev till på första försöket och nu denna blev också till på första. Känns som om att det skulle få vara för bra för att vara sant.

Jag har också bf 2 mars enligt preglife :) min dotter kom 5 veckor tidigt så får se hur det blir med denna lilla krabaten :)
  • Sisterofthesun
    Meej skrev 2018-06-25 20:40:18 följande:

Som systeryster säger, de kommer ju ha fantastisk glädje av varandra! Hur stor blir ålderskillnaden? Jag har 18 månader mellan mina två första (6 och 7,5 år nu) och de har så otroligt kul ihop och underhåller varandra i ur och skur.

Ingen Fb-grupp för mig än! Behöver vänta lite och landa och se att det håller sig.

Låter underbart! Blir så glad när jag tänker på det :)

Antar att det varit tufft många gånger också kanske? Men vad gör det i sluten av dagen ;) dessa små förgyller ju så mycket <3
Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019