Inlägg från: Miktor |Visa alla inlägg
  • Miktor

Tråden för oss som väntar barn i mars 2019

Jag plussade idag på bim-1 och har en lite skräckblandad känsla då det här är vårt första försök och det känns lite som vad är haken!? Men ska försöka att ta in allt, njuta av det och bara tro på att det går ???? Jag är 26 och min sambo 25. Enligt nc är det bf 6/3 och pregolife 2/3 så blir spännande att se vem som har rätt. Har börjar att känna dofter på ett annat sätt, har ett lätt illamående och har ömmande bröst. Maten smakar annorlunda och har inte så mycket aptit. Svårt att veta om alla symptomen är verkliga eller om man är bra på att känna efter ????

Lycka till alla och hoppas att alla får små mars bebisar ??

• Miktor

En orolig fundering. Är på bim+3 idag och plussade på bim-1, har haft temp på runt 36.7 hela tiden och imorse låg den på 36.44 och det kom en liten blödning. Är det kört då tror ni? :/

• Miktor
    Sisterofthesun skrev 2018-06-28 09:18:31 följande:

Förstår din oro :/ behöver inte betyda missfall men det är svårt att veta. Många har ju små blödningar särskilt i början av graviditeten.

Ja du har helt rätt, får vänta och se vad som händer. Avvaktar några dagar och får ta ett till test då om det inte blöder mer.
  • Miktor
    Sisterofthesun skrev 2018-06-28 10:52:40 följande:

Verkligen jobbigt att inte veta. Kan håller självklart tummarna för att allt är som det ska <3

Tack! <3
  • Miktor

Hej,

jag plussade på första försöket så är helt ny i det här. Är idag på bim+4 och känner att jag inte vet vad jag ska tro. Jag har tempat med nc väldigt länge och vet att tempen ska vara hög när man är gravid. Låg på 36.7 isch de första dagarna men igår och idag har den legat på runt 36.4, 36.3 och det har konmit blod. När jag har mens brukar jag ha väldigt ont men nu känner jag ingenting och blodet är mer brunaktigt och mer som koagulerat. Igår kände jag mig väldigt yr och lite smått illamående. Hur gör jag nu? Kan det vara tidigt MF? :(

• Miktor
    Sisterofthesun skrev 2018-06-29 13:13:23 följande:

Blöder du fortfarande sen igår?

Ja, lite mer än igår men känner fortfarande ingen mensvärk. Inte ens lite och jag brukar ha ganska stark värk. Sådär att jag kan må illa och spy ibland. Verkar vara svårt att få tag i en barnmorska då det är semestertider. Ska man testa igen nu eller ska man vänta till i nästa vecka för att se om det fortfarande är ett plus? :/
  • Miktor
    Sisterofthesun skrev 2018-06-29 13:47:42 följande:

Man behöver ju inte ha ont vid missfall. Vissa får ju blödningar som sagt fast att det inte är missfall, jättesvårt att veta tyvärr. Även om du tar ett test nu så kan ju hcg sitta kvar även om det är ett missfall, testet kan också vara svagare än innan. Hoppas att allt går bra i alla fall!

Tack! Ja så svårt, speciellt när man blöder ganska lätt innan också. Om det är likadant på måndag så får jag väl prova att ringa igen.
  • Miktor

Får nog hoppa ut den här tråden endå. Plussade i onsdags och var chokad då det var vårt allra första försök någonsin! Men i torsdag började det blöda lite och i fredags började värken komma, det vad på spynivå och mer blod än innan. Blöder fortfarande idag, även om det inte har varit ?forsande? precis, så känns det som att det kan ha varit ett missfall endå.. Känner mig tom, ledsen och väldigt besviken. Men det här var ju endå vår första gång så då vet jag att det funkar i alla fall. Får vänta ut blödningen och försöka igen!

Lycka till ni andra som har plussat och håller tummarna att det går vägen <3

Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019